de schrijver en zijn vrouw

75 7 4
                                    

[We onderbreken deze nieuwsuitzending...] een zucht ontsnapt uit mijn mond. Mijn vriendin kijkt me verbaast aan. 'Waar kijk je naar?' ik kijk haar schaapachtig aan. 'Ik dacht dat ik lekker naar een film zat te kijken.. komt dit interview op tv,' zeg ik nuchter. Mila kijkt op en ziet enkele schrijfsters voor het scherm op een stoel zitten. [Wat is de inspiratie voor uw winnende verhaal....] Ik kijk op en slaak een zucht. 'Dat lijkt me simpel je zoekt iets uit.. leest de krant of kijkt het nieuws, dan bedenk je daar wat om heen en...' grom ik terug.

'Houd, nou een je wavel,' zucht Mila. Mijn vriendin kijkt gebeld mijn kant op. 'Dat jij geen Watty wint betekend niet dat zij ook niet mogen winnen,' Ik kijk haar aan en praat haar kinderlijk na. 'Schei toch uit...' denk ik en loop naar mijn computer toe. Ondertussen hoor ik nog steeds het interview op tv. [ Wat betekent het winnen van een Watty Award voor jou?]

Terwijl Mila naar het interview zit te kijken... kijk ik naar het scherm van de pc. Op het scherm staan 5 verschillende scenes of begindelen en ik herlees ze:


1 | Toen ik mijn ogen opende in het inktzwarte water, wist ik al dat de hele wereld was vernietigd — wat ik echter niet wist, was dat ik een compleet andere wereld in de oceaan zou aantreffen, kilometers onder het aardoppervlak.

2 | In een wereld vol cyborgs, verspreidde een blauwe vloeistof zich als een dodelijk virus door mijn aderen en activeerde de chip in mijn achterhoofd, die daarna de controle over mijn lichaam overnam. 'Kun je mijn herinneringen op het scherm projecteren?' vroeg ik.

3 | Aan degenen die zeggen dat het geweldig is om een diva binnen de steampunk-modewereld te zijn, hoe vaak in jullie leven hebben jullie een jurk voor een zombie genaaid?!

4 | Zijn wij degenen die écht in deze onderstebovenwereld leven, of zijn zij dat?

5 | Nooit in mijn leven had ik gedacht zo'n indrukwekkende toegangspoort te vinden, totdat mijn moeder moest sterven.


'Schat, ze zeggen dat je niet moet opgeven....' Klinkt er vanuit de woonkamer. Snel kijk ik op van mijn toetsenbord. 'Ja, en ze zeggen zeker ook dat de winnaars teveel praten,'

Mila doet de tv zacht. En loopt op mij af. 'Schat, wat is er nou, waarom ben je zo boos.' Ik draai mijn stoel om en kijk haar met tranende ogen aan. 'Ik kan niet schrijven, Ik ben te slecht.' Snik ik. Mijn tranen rollen over het toetsenbord. 'Schat ik zorg er wel voor je een interview krijgt met Wattpad of met een andere nieuwsbron,' fluistert ze in mijn oor. Ik glunder en kus haar zacht. 'Bedankt schat, zullen we nu dan maar een film kijken...' Mila knikt en slaat een arm om me heen. 'Ik ben blij dat ik JOU heb in plaats van die Watty!' We kussen elkaar en gaan samen op de bank zitten. 'Ik druk de tv aan glimlach naar haar. 


wil je het interview lezen wat Mila geregeld heeft >>> klik op de link onderaan deze pagina

😉verhalen voor op je nachtkastje 🍑Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu