Silver Hammer

17 1 0
                                    


HZOT: Silver Hammer

Het team onderzoekt de moord op een lab-wetenschap studente,

Heeft de dader naar de Beatels geluisterd of was het puur haat?

Geschreven door: Vanja Codée met behulp van CSI


HZOT: Silver Hammer

Megan is met de reageerbuisjes bezig en bekijkt de stofjes. Ze lacht tevreden.

Zo die kunnen in de kast voor vandaag en dan maak ik nog even een verslag.

Plots gaat de telefoon op haar bureau en ze neem op. Met wie spreek ik?

Maxwell. Roept de stem. Max, wat maakt het jou dat je belt. Zegt Megan.

Ik wou je vragen of je meeging naar de film? Vraagt Max. Tuurlijk. Zegt Megan.

Ze legt haar spullen neer drukt de reageerbuismachine uit. En loopt naar de badkamer.

Een paar minuten later zit ze op de bank met een spiegel voor en trekt haar lippenstift.

Zo, als dat niet rood genoeg zit weet ik het ook niet meer. Zegt ze blij.

Plots gaat de deurbel. Ah, daar is hij al. Zegt ze. En ze loopt naar de voordeur.

Ze trekt het slot van de deur en opent hem. BANG, BANG. klinkt er luid.

Megan valt bloedend op de grond en Max loopt rustig met de hamer weg...


Op de PD

Cessie duikt onder het afzetlint door en bekijkt het huis. Een mooi exemplaar van een huis.

Ze was op de universiteit van Rotterdam ze bestuurde Wetenschap. Zegt Lotte.

Nick knielt bij het lichaam van het meisje in de deuropening en bekijkt de trauma.

Ene schedelfractuur lijkt me. Zegt Nick. Wat hebben we tot nu toe? Vraagt Cessie.

Stomptrauma. Zegt Nick. Volgens mij is het geen roofmoord. Zegt Loes.

Aan de lippenstift te zien en het tasje met geld doet het met denken aan een Date.

Ging ze naar de film oh, oh. Lacht Lotte. Wat zing jij? Vraagt Cessie. Beatles. Zegt Lotte.

Ze bestudeert wetenschap, neemt een date en krijgt een slag op de hersenpan...

Cessie kijkt Lotte knikkend aan. Jij zegt het helemaal. Kucht hij....

Het lichaam wordt in de zak op een brancard meegenomen en Nick kijkt rond.

Ik zie allemaal staafjes, troepjes wat ene vrouw altijd heeft... Loes kucht.

Oh, ik had het niet tegen jou maar ik bedoel Lindsay in haar Lab. Lacht hij.

Loes maakt een jokkende beweging met haar ogen en wenkt haar wenkbrauw.

Cessie ziet hoe Lotte in de kamer aan het kijken is met het blauw licht...

Wat gevonden? Vraagt hij. Nou, wel bloed bij de voordeur maar geen afdrukken.

Dus de dader had niet in het bloed gestaan? Vraagt Cessie. Nee. Zegt Lotte.

Hopelijk krijgen we de hamer met vingerafdrukken daarop. Cessie knikt.


Bij de balie

Warrick en Vera komen met het rapport bij de balie en Vanessa pakt het aan.

😉verhalen voor op je nachtkastje 🍑Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu