Hij zat voor de tv te koekeloeren, greep in het schaaltje met noten en pakte er een handje uit. 'Er is niet veel op tv,' wist hij te roepen vanuit de woonkamer. Hij stopte de noten in zijn mond en kauwde er langzaam op. "de leeuw is in verwachting" klonk er vanaf de tv in het nieuwsbericht.
Zijn vriendin kwam naar hem toegelopen en keek naar de tv. Ze zag hoe de leeuwin haar baby-leeuw schoonlikte. Ze voelde meteen aantrekkingskracht om hem ook bij zijn oor te likken maar hield zich in. Ze legde haar handen op zijn schouder en kriebelde zachtjes in zijn nek. 'Anders gaan we toch lekker weg, gewoon even rondje wandelen,' zei ze met zwoele stem wat ze had er meteen zin in.
Hij bromde iets naar haar. Ze rolde met haar ogen en keek naar het schaaltje. 'Heb hier nog een lekker pak koeken staan,' ze liet hem snel los en renden op haar hakken naar de kast. Trok snel de kast open en griste het pak koeken er uit. Hij keek om en zag haar stiekem het pak openen en drie koeken in haar mond stoppen. 'Ho, schat anders word je te dik,' riep hij haar bang toe. 'Heb je honger als een paard?' Ze keek snel op. 'Di... i.. dkkk,' klonk er met volle mond. Ze gleed over haar borst langs haar naveltrui en voelde aan haar buik. Hoe komt hij erop dat ik dik word van drie koeken. Dacht ze bij zichzelf. 'Heb gewoon honger als een paard hoezo?' riep ze met volle mond weer terug. En at stiekem nog een koek op.
Het nieuws op tv ging verder dit keer zag je op het scherm: een grote ruime met een tafel, een deur en een computer. 'Ze proberen een iemand met een psychose te helpen,' riep hij snel. Ze keek snel en at net haar vijfde koek op. 'Ik niet hoor,' riep ze terug. Hij wuifde haar weg en spitsen zijn oren voor de tv. 'Ik moet het even horen,' Ze zag hem zijn oren spitsen en keek zelf ook naar de tv. Een man zat achter een tafel, een deur ging open en een andere man hield de gestoorde achter de computer in de gaten. Een vrouw pakte een pen uit haar borstzak en schreef de dingen op die ze zag. Met een flits ging de tv op zwart. 'Er is niets op tv,' zei hij snel.
Hij kwam overeind van de bank en zag zijn vriendin met kruimels bij haar mond net het pak koeken wegleggen. Haar vriend keek haar bestraffend aan maar glimlachte daarna.
Hij pakte een pen en schreef iets op een papiertje. 'Op de radio hadden ze het over een leuke film waar we heen kunnen gaan vanavond. 'Op Radio 4 draaien ze veel klassiek, daar hoorde ik het op,' zei hij en begon een deuntje te fluiten waar hij plots aandacht.
Plots pakte ze hem beet bij zijn gezicht. Ze gaf hem een zoen en probeerde snel met haar tong zijn tong te vinden. 'In de kast liggen genoeg dvd's, en anders ligt er onderin nog wel wat horror en zo,' murmelde ze zacht. Ze liet hem los en wenkte naar de badkamer. 'Goed, dan gaan we even een rondje wandelen,' zei ze. En ze wiegde met haar heupen naar de badkamer. Hij keek haar achterna. 'Wat meid, wat een meid,' likte hij langs zijn lippen.
Even later
'Pas op dat je lippen niet uitdrogen snoepie,' klonk er. Ze keek naar de lippenbalsem die op de wastafel stond en greep hem beet. Ze trok de lippenbalsem open en nam de stift voor haar mond. 'Zo, ik ben er klaar voor,' Hij keek naar buiten en zag de zon door het wolkendek schijnen. Snel pakte hij zijn zonnebril. 'Kom op straks is de zon weg,' grijnsde ze snel en proefde van haar lippen. Hij maakte speeltjes van zijn ogen en keek over de zonnebril heen.
'Heb jij de sleutel?' met een handgebaar werd de sleutel omhoog getoverd. 'Fijn, dan sluit jij de deur af ik loopt vast naar buiten. Ze greep naar haar armband en deed hem op haar arm. Ze dacht terug aan haar eerste date met hem. Mooie armband was het toch. 'Schat ik kom eraan,' riep ze snel terwijl ze de badkamer verliet en achter hem aan naar buiten liep...
JE LEEST
😉verhalen voor op je nachtkastje 🍑
Short Storyverhalen die ikzelf op het nachtkastje zou bewaren... geniet en droom lekker weg... had in het begin van 2020 2.1K Cover is gemaakt door: @irenicsoc + verhalen voor de #DutchAwards2021 #DutchAwards22 verhaalvandemaand verhalen! en sinds 2023 vee...