» One day «

115 5 1
                                    

Het is vrijdag, de bel ruist door de school. 

Ik pak m'n tas in en loop samen met Leyla de klas uit. 'Eindelijk, ik dacht dat die les nooit voorbij ging' Zegt Leyla terwijl we naar onze lockers lopen. 'Zal ik je meteen thuis afzetten, dan pak jij je spullen en dan gaan we gelijk weer naar mijn huis?' Zegt Leyla. Ik knik en open m'n locker, en haal m'n jas eruit. 

Ik stap in de auto. 'Je bent stilletjes vandaag Lau..' Zegt Ley terwijl ze me een por in mn zij geeft. Ik schiet in de lach.. 'Hey! Morgen is One direction concert, zit niet zo te mokken.. wat is er nou?' Antwoord Leyla terwijl ze de auto start. 'Oh gewoon beetje moe haha.' Zeg ik terwijl ik gaap. 

We stoppen voor m'n huis, en stappen uit. Ik open de deur, en precies wat ik dacht.. Weer is mn moeder niet thuis. Ik zie een briefje liggen op de tafel. 'Hey schat, de meeting duurde tot half 7 vandaag, ik denk dat je dan al bij Leyla bent. Heel veel plezier en ik bel je morgen ja? KusKus' Lees ik hardop voor. Ik rol met mn ogen en maak een propje van het briefje en gooi het op de grond.'Ze kan nou nooit is thuis zijn hé?' Zeg ik terwijl een traan over m'n wang rolt. Ik snap niet waarom ik huil.. Ik ben vaker alleen, op een of andere manier voelt het ineens heel anders.. Leyla slaat der armen om me heen, en ik huil op der schouder. 'Rustig maar Lau.. Wat is er ineens.. ?' Zegt Leyla terwijl ze me stevig vasthoud. 'Ik weet het niet.. Ineens.. Het voelt gewoon.. Anders?' Snik ik. Ik veeg tranen van mn wang, en kijk Leyla aan. 'Sorry.. haha' Ik lach door m'n tranen heen. Een kleine bezorgde lach verschijnd terug op Leyla's gezicht. Ze knikt. We lopen samen naar boven. 

'Heb je alles?' Vraagt Leyla terwijl we naar de hal lopen. 'Yes' Antwoord ik terwijl ik op m'n mobiel kijk. 'Lau ik meen het, heb je je all-stars, je jurkje, je makeup, de maskers, kleren voor te slapen, opladers, nagellak, parfum, tandenborstel..' Zegt Leyla gestrest. Ik schiet in de lach 'Jezus Ley doe is rustig, ik heb alles' Schater ik uit. Ze geeft me een duw en schiet dan ook in de lach. We lopen naar buiten en ik draai de deur op slot. We stappen in en rijden naar Leyla's huis.

Leyla en ik maken het bed al klaar, als we geroepen worden voor eten. 'Dames we kunnen aan tafel!' Roept leyla's moeder onder aan de trap. We lopen naar beneden en de geur van m'n lievelings gerecht komt me tegemoet. 'Mmm, ruikt heerlijk!' Roep ik blij. 'Kip tandori your fav!' Lacht Leyla's moeder terwijl ze met de pannen de eetkamer binnen komt lopen. 'Ja absoluut, en het ziet er super uit!' Antwoord ik. Ik neem plaats aan de tafel naast Leyla.

Leyla's moeder is een schat. De ouders van Leyla zijn gescheiden. Leyla spreekt der vader nooit, want ze vind het een lul.. Hij is weggelopen en heeft later nooit meer van zichzelf laten horen. Pas een paar jaar geleden kwam hij terug en zei hij dat hij wilde scheiden. Hij heeft een goed betalende baan, en betaald veel geld aan Leyla en Leyla's moeder. Ze woont dan ook in een prachtig groot huis. Leyla's moeder is m'n 2e moeder, je kan altijd met der lachen... Het is een sterke vrouw.

Na het eten lopen Leyla en ik naar boven. We halen onze makeup eraf en doen een lekker masker op. 'We moeweten er goewd uiwt ziewn vwoor morwgen.'' Zegt Leyla met een rare stem, ze kan der gezicht niet goed bewegen want dan barst het masker. Ik probeer niet te lachen, maar het gaat amper. 'Ssht niet lachen' Zegt leyla boos, terwijl ze daarna zelf ook in de lach schiet. We halen het masker er weer af en onze huid voelt zó  zacht. 'Snel gtst aan zetten!' Roep ik. Snel zet Leyla haar tv aan, en kijken we gtst. 

Het is half  11. We lopen naar beneden en zien dat Leyla's moeder al in bed ligt. We lopen naar de keuken. Leyla schenkt een glas cola in. 'Wacht hier..' Zegt Leyla ineens geheimzinnig. Ze loopt naar de gang en ik hoor dat ze de kelder in loopt. Enige wat ik weet dat in de kelder staat is wijn, en ander drank.. Oh oh.. Drank. En ja hoor, Leyla komt terug naar boven met een fles Bacardi in der handen.  'Tadaaa' fluistert ze. Ze schenkt onze glazen vol. Ik neem een slok. 'Jezus weetje wel niet hoeveel je der in gedaan hebt?!'  Gil ik met een zuur gezicht. Leyla schiet in de keiharde lach. 'Sssht' hinnikt ze. 

Het was een lange avond met veel gelach. Maar om half 4 liggen Leyla en ik dan eindelijk in bed. 'Ley, we moeten nu echt slapen.. We zien er anders morgen echt uit als zombie's.' Fluister ik. Ik hoor Leyla lachen. 'Moeten we vroeg opstaan?' Vraag ik zachtjes. 'Neh, ik denk dat we om half 12 gaan rijden.' Fluistert Leyla moeizaam terug. Ik hoor aan der stem dat ze moe is. 'Dan al?' Fluister ik. 'Ja, de deuren gaan om half 5 open, en het concert begint om half 9. En het is 2 uur rijden, dus dan zijn we daar rond een uur of 2/3. En dan kunnen we nog even rustig eten en iets drinken.' Fluister Leyla.' Oh oke, slaap lekker.' Antwoord ik. 

Ik krijg geen antwoord meer, Leyla slaapt vast al..

Dit was deel 2. We komen dichterbij..

Ik hoop dat jullie het wat vinden, tot nu toe is het nog niet zo spannend, maar het wordt allemaal spannender. Deel 3 wordt beter, VEEL beter.. Sorry dat die kort was haha. 

»Half a heart without you« [HS] [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu