» 'Normal' Concert ? «

130 6 4
                                    

Laura pov

Het is half 9 als luid de wekker van Leyla door de kamer ratelt. Ik kreun, en hoor Leyla een klap op de wekker geven. Het duurt even voordat ik het besef, vandaag is de dag. Ik zit in een tel recht omhoog, en sping uit het logeer bed. 'Leyla opstaan opstaan! Vandaag is het concert!' Roep ik terwijl ik Leyla een paar duwtjes geef. Ik verwacht een mompel of kreun. Maar ook Leyla zit meteen recht op. 'Yessss !!' Gilt Leyla. We dansen en springen door de kamer. 'Ik ga gauw douchen, wat ga jij doen?' Vraagt Leyla. 'Uh, ik ga even m'n moeder bellen, ik ga wel na jou douchen.' 

Ik rits mn tas open en haal m'n telefoon eruit. Ik toets mama's nummer in, en wacht tot ze opneemt.. 'Dit is de voicemail van...' Precies wat ik dacht. Ik zucht en gooi m'n telefoon op m'n bed. Ik pak een tijdschrift en begin te lezen. Na een minuut of 10 komt Leyla de douche uit gelopen. 'Jij kan, handoeken liggen al klaar!' Zegt leyla terwijl ze de inloop kast in gaat. Ik glimlach en loop naar de badkamer. 

Ik zet de douche uit, en droog me af. Ik sla een handoek om m'n lichaam en loop teurg naar Leyla's kamer. 'Doe jij nu al je jurkje aan Ley?' Vraag ik terwijl ik me omkleed. 'Nee, pas als ik m'n makeup gedaan heb en al heb ontbeten.' Antwoord Leyla terwijl ze der onesie aantrekt. Ik knik, en doe hetzelfde. 

Ik haal de handoek van mn hoofd en borstel het even door. Ik maak snel een knot. En loop dan achter Leyla aan naar beneden. In de gang ruik ik de heerlijke geur van de croisantjes al. 'Goeiemorgen dames, lekker geslapen?' Vraagt Leyla's moeder enthousiast. 'Heerlijk!' Zeggen Leyla en ik in koor. We lachen en nemen plaats aan de eettafel. Fruit, thee, jus, croisantjes, nutella en noem maar op. Van alles staat op de tafel. Van de zenuwen heb ik eigenlijk niet zo trek, maar de moeder van Leyla heeft zo der best gedaan! Ik pak een croisantje en besmeer 'm met nutella. 

Na het onbijt lopen Leyla en ik terug naar boven. 'We moeten wel een beetje opschieten, maar doe wel je makeup netjes haha.' Lacht Leyla. Ik knik en lach mee. We zetten Four aan en doen snel onze makeup, en onze haren. Ik loop uit de badkamer, en show me lange stijlen haren aan Leyla. 'Is het wat?' Vraag ik. 'Ja oh my god, super leuk!' Roept Leyla enthousiast. Ze doet snel de krullers uit haar haren en haalt er een borstel door. Haar lange bruine krullen vallen perfect over der schouders. Ik loop naar de inloopkast en kleed me gauw om. Ik trek m'n witte lage allstars aan, en loop weer terug naar de slaapkamer, waar Leyla ook al helemaal klaar staat. Ik bekijk het mooie zwarte jurkje. 'Wauw, Ley. Je ziet er prachtig  uit!' Roep ik terwijl ik der van top tot teen bekijk. 'Ja jij dan, wauw!' Zegt Leyla. Ik glimlach terug. 'Kom we gaan, mama heeft lunch gemaakt voor onderweg, dus we kunnen er tegen aan!' Roept Leyla terwijl ze der handtas inpakt. We lopen de trap af.

Na een paar minuten zitten we dan eindelijk in de auto, en zingen we op ons aller hardst mee met Steal My Girl. 

Na 2 uur rijden, zijn we eindelijk in België aangekomen. Er staat al een mega rij voor de deuren. We sluiten aan in de rij. We kletsen wat, en na een uur of 2 gaan eindelijk de deuren open. Leyla sleurt me in een klap mee naar binnen en we staan redelijk vooraan. 'Hou deze plek goed in de gaten, en laat je niet opzij beuken.' Schreeuwt Leyla boven het geschreeuw van de meiden uit. Ik knik en schreeuw met alle meiden mee. 

Het duurt een halfuurtje, maar eindelijk. De jongens komen op. Er gaat een rookmachine af, en alle meiden in de zaal beginnen te gillen. Ook ik. Ik voel kriebels in mn buik. En tranen komen op.. Dit gevoel, ik ben zo zenuwachtig. Steal my girl begint, en de jongens komen op. Ik gil zo hard. Ik kijk opzij en zie Leyla ook springen een schreeuwen. De jongens komen dichterbij en beginnen te zingen. 

Eindelijk komt Harry deze kant op. Hij komt dichterbij, en ineens staat die recht voor me. Hij kijkt de zaal rond. En zingt Night Changes. Ik gil en zing mee. Ineens, kijkt Harry mijn kant op. Ik voel dat ik rood wordt en een traan rolt over m'n wang. Ik voel me zo trots. Ik ben zo trots op de jongens. Maar kijkt Harry nou naar mij? Hij kijkt echt.. Hij glimlacht naar me, en ik glimlach terug. Hij bloost. En geeft een knipoog.. Toch ?

YAY omg, ik ben zo blij voor Laura.. Hoe zal dit aflopen? Knipoogte Harry echt..? Zie het in deel 4. Bedankt voor het lezen lovie's!

»Half a heart without you« [HS] [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu