»2 days before..«

162 5 0
                                    

Laura pov.

Hard klinkt het gezoem van mijn wekker door de kamer. Ik kreun en druk de wekker uit. Ik gooi het deken van me af, en stap uit bed. Ik haat woensdagen, het is het midden van de schoolweek. 2 dagen gehad, nog 2 te gaan.. Ik loop naar m'n kast en trek er een lichtblauwe spijkerbroek uit met een wit Abercrombie shirtje. Snel kleed ik me om. Ik hoor m'n mobiel zoomen op mijn bed. 2 Nieuwe berichten van Leyla..

Leyla: Hey babe, al wakker?

Leyla: Lau..?

Ik: Hey chick, haha ja zal wel moeten hé

Leyla: Héhé, ja haha helaas.. 

Ik: Haha,  jij bent wel erg vroeg wakker hoor!

Leyla: Ja ik wilde even snel douchen voor school.

Ik: Oh haha.

Leyla: Haha! Zie ik je om kwart voor 8 bij de bushalte?

Ik: Isgoed topper! Ik ga gauw even ontbijten en m'n makeup doen.

Leyla: Ja doe maar, hahaha grapje! Seeyah skat.

Ik: B!tch. Seeyah lovely.

Ik glimlach en gooi m'n mobiel op m'n bed. Snel loop ik naar de badkamer, ik borstel snel m'n lange blonde haren, en doe snel wat mascara en lipgloss op. Ik haast me naar beneden en pak een kom uit het keukenkastje. Ik trek de koelkast open en pak de melk en schenk dit in de kom, ik gooi er wat cornflakes in, en neem dan plaats aan de keukentafel terwijl ik snel m'n ontbijt opeet. Ik staar naar de muur waar foto's hangen. Ik zie een foto van m'n nicht.. Ik slik even en probeer m'n tranen in te houden. M'n nicht heeft 2 jaar geleden zelfmoord gepleegd, omdat ze gepest werd.. Ik mis der verschrikkelijk.. Naast Leyla, was Emilly m'n aller beste vriendin, ik herriner het me nog als de dag van gister. Mam en ik zat op de bank en mama werd gebelt. Toen ze opnam, hoorde ik haar in de keuken zeggen.. 'Wacht, wie is dit', en een paar seconde later liet ze de telefoon uit haar handen glijden.. Het was zo eng, ze werd lijk wit en rende naar me toe.. 'Trek snel je jas en schoennen aan.' Zonder dat ik wist wat er aan de hand was, deed ik wat mama me zei. Ik was doodsbang. We reden naar m'n oom, en in de auto vroeg ik voorzichtig, 'Mam.. Wat is er aan de hand je maakt me bang'. Ik keek mama aan en ze keek naar mij, ik zag dat der ogen vochtig werden. 'Mam..?' zei ik nog een keer. ' Emilly.. Het is Emilly..' Zei mama. Ik voelde tranen opkomen, er ging alles door m'n hoofd, een auto ongeluk, ziek, vermist.. Alles, behalve zelfmoord.. 'Mam wat is er met Emilly' Vroeg ik met een brok in m'n keel. Het voelde niet goed en ik had het gevoel dat ik het voelde aankomen. 'Ze.. Ze heeft.. Zelfmoord gepleegd..' Zei me moeder stotterend. Ik zag tranen over mama's wang rollen.  Ik schudde me hoofd, dit moet een grap zijn. Dit kan niet.. 'Mam, zeg me dat het een flauwe grap is ofso.. Dit meen je niet' gilde ik, ik dacht dat ik gek werd.. DIT KON NIET WAAR ZIJN ?!

Ik schrik op, en voel dat ik weer een traan heb laten vallen, ik veeg 'm weg en kijk naar de klok. SHIT half 8. Ik zet me bakje in de gootsteen en ren naar boven. Ik pak snel m'n tas in, en trek me schoenen aan, ik poets nog snel m'n tanden en haast me weer naar beneden. Snel trek ik m'n jas aan en pak ik me sleutels. Ik trek de deur dicht, en ren zo hard als ik kan naar de bus halte.

Ik zie Leyla al staan en ren gauw naar der toe, ik geef der een dikke knuffel. ' Hey chick' Zegt Leyla. Ik glimlach en zie de bus aankomen. Leyla grijpt me hand en kijkt me in de ogen. 'Lau wat is er.. Ik zie dat je gehuild hebt..' Vraag Leyla bezorgd. Ik probeer m'n tranen tegen te houden maar ik voel weer een traan over me wang rollen. 'Ik moest denken aan Emilly.. Ik mis der zo Leyla..' Snik ik. 'Sst rustig maar' Kalmeert Leyla me. Ze drukt me tegen haar aan en houd me stevig vast. Ik druk een kus op der wang, en chek dan in bij de bus. Leyla ploft naast me neer, en ik voel dat ze naar me kijkt. 'Nog 2 daagjes Ley !' Roep ik ineens. Ik kan er niet tegen als Leyla zo naar me kijkt, dus ik zeg maar wat om de stilte te verbreken.. Ik zie dat Leyla lacht. 'JAA IK HEB ER ZO ZIN IN OH EM GIE! ' Gilt Leyla door de bus. Ik schiet in de lach. ' Ssht Ley ! Ik heb niks om aan te doen hoor.. Vanmiddag na school de stad in?' Lach ik. 'Doen we !' Knikt Leyla.

Na school.

'Wat een rotdag..' Zucht Leyla terwijl ze een pakje sigaretten uit der tas vist.'Jij?' Ze duwt het pakje mijn kant op. Ik knik en haal er een sigaret uit, ik steek 'm aan. Samen lopen we arm in arm naar de stad. 'Oh my god, Leyla! Kijk dit jurkje !!' Roep ik terwijl ik naar de etalage wijs. 'Oh die is echt heel erg leuk Lau, kom je moet 'm echt passen !' Leyla trekt me mee naar binnen. Ik zoek mijn maat, en haast me naar een pashokje. Ik kleed me gauw om en bewonder mezelf in de spiegel. Niet verkeerd.. Ik loop het pashokje uit en draai een rondje voor Leyla. 'Tadaaa!' Lach ik. 'Lau! Je ziet er echt fantastisch uit! Deze moet je echt nemen ik meen het!' Antwoord Leyla bewonderd. Ik glimlach, en loop gauw terug het hokje in. 'Heb je schoenen er voor onder?' Hoor ik Leyla roepen. 'Ja, ik doe me lage witte allstars wel aan,' Antwoord ik. 'Top.' Roept Leyla. Ik kleed me weer om, en pak dan alle spullen. Ik reken snel af, en dan lopen Leyla en ik weer buiten. 'Wat ga jij aandoen dan?' vraag ik. 'Oh, ik heb gister een nieuw jurkje besteld bij Zara, die komt als het goed is morgen binnen. Ik denk dat ik die aandoe' antwoord Leyla. Ik knik en we lopen richting centraalstation. Ik kijk op het bord waarop staat wanneer alle bussen komen. 'Pff, nog een uur..' Zucht ik. 'Starbucks dan maar?' Lacht Leyla. Ik schiet in de lach, en loop dan met Leyla arm in arm naar de Starbucks. Het is best druk, overal zijn mensen aan het werk, aan het lezen of aan het kletsen met andere mensen. 'Doe mij maar een Latte macchiato, Lau wat wil jij?' Vraagt Leyla. Ik staar voor me uit en antwoord niet, niet dat ik haar niet wil beantwoorden.. Maar ik ben zo druk in gedachten.. 'Lau, wakker worden.' Leyla geeft me een klein duwtje geeft. Ik schrik, 'Oh huh, doe maar een Caramel macchiato.' antwoord ik dromerig. Terwijl Leyla afrekent, loop ik naar een tafeltje in de hoek. 'Zo kijk is madame' Zegt Leyla als ze aankomt lopen met de koffie's. Ik grinnik en pak de koffie aan. 'Hoeveel krijg je van me?' Vraag ik. 'Niks' lacht Leyla. Ik lach en neem een slok van m'n koffie. Leyla en ik trakteren elkaar heel vaak. Ze is echt de liefste vriendin ooit. 'Maareh, over zaterdag hé, blijf je bij mij slapen vrijdag avond en zaterdag avond?' Vraagt Leyla terwijl ze een slok neemt van der koffie. 'Ja is goed, dan kunnen we samen klaarmaken voor het concert zaterdag.' Antwoord ik. 'Ja inderdaad, en ik denk dat het concert om 11 uur is afgelopen dus dan zijn we denk ik rond half 1 thuis.' Zegt Leyla. Ik knik en neem weer een slok. 'Shit daar is de bus al!' Roept Leyla ineens. Ik spring op en pak m'n tas en m'n koffie. We rennen zo hard als we kunnen naar de bus, net optijd !

We stappen uit de bus, het is al donker buiten.. Ik geef Leyla een knuffel, en doe dan m'n oortjes in. Snel loop ik naar huis.

Ik steek de sleutel in de deur en zie dat het donker is binnen, ik zucht en trek me jas uit en hang 'm op de kapstok. 'Hallo?' Roep ik door het huis. Ik doe wat lampen aan en loop naar de keuken. 'Hey schatje, ik ben laat thuis vanavond, bestel maar lekker een pizzatje ! Geniet van je avond lieve schat !' Lees  ik op een briefje op de keukentafel. Ik zucht en loop naar de badkamer. Ik laat het bad vol lopen, en kleed me uit. Ik stap in bad, en sluit me ogen. 

Na een tijdje, laat ik het bad leeg lopen en stap ik uit bad, ik sla een handoek om me heen en loop naar m'n kamer. Ik kleed me om, en loop naar beneden. Ik zet de tv aan en plof op de bank. Vanavond geen avond eten hoor.. Ik val inslaap voor de tv.

Hey, dit was het eerste deel. Er gebeurd hier nog niet veel.. Maar wacht maar af :) Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

 

»Half a heart without you« [HS] [Dutch]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu