ضغط بقوة على ذراعها وهو يضيف بتأكيد.
- مفيش اي حد يقدر يعمل حاجه غصب عني ، والا بيعمل حاجه انا مش موافق عليها بتكون نهايته الموتارتعد جسدها برعب من نظرته المخيفة وصوته القاسي.
اغمض أدهم عينيه ليحاول السيطره علي غضبه وتحدث مرة اخرى ولكن بهدوء.
- هتنزلي معايا دلوقتي نتعشى مع بعض والصبح هيكون عندك كل حاجه ممكن تحتجيها وبالنسبه للجامعه متقلقيش ، انا خلصت كل حاجه وهتكملي السنه الاخيرة في الجامعة هنا
حركة رأسها بالايجاب وهي تنظر إليه بهلع .
خرج من الغرفة سريعاً واغلق الباب خلفه بقوة.
تنفست براحه بعد خروجه ثم جلست فوق الفراش تهمس إلى نفسها بخوف.
- يخربيتك ، دا لما بيقلب بيبقى حاجه صعبه اوي
ثم تذكرت حديثه عندما اكد على نزولها خلفه لتناول الطعام ، وقفت سريعاً من فوق الفراش تركض خارج الغرفة إلى الأسفل حتى لا تثير غضبه مرة اخرى.
رواية اقتحمت حصوني بقلمي ملك إبراهيم.
جلس أدهم علي مائدة العشاء وجلست فيروز علي يساره وهي تنظر الي الطبق الذي امامها بشرود.تابعها بطرف عينيه ولم يعلق او يقول اي شئ، ثم تناول طعامه وانتهى سريعاً ونظر إليها قائلاً.
- لو خلصتي كلامك مع الطبق الا قدامك دا ، تقدري تكلي دلوقتي
نظرة إليه بحزن قائلة.
- انا مش عايزه اكل حاجهوقف من مكانه: خلاص تقدري تطلعي اوضتك عشان تنامي
ثم اتجه إلى غرفة مكتبه.
وقفت من مكانها ثم ركضت خلفه سريعاً: انا مش عايزه انام دلوقتي
التفت ينظر إليها باهتمام.
اخفضت وجها ارضاً قائلة برجاء: هو انا ينفع اخرج في الحديقة دي شويه ؟تأملها بعمق ثم تحدث بهدوء.
-ينفع طبعاً وينفع في اي وقتثم اضاف بابتسامة.
- القصر كله تحت امرك وتقدري تدخلي اي مكان فيه برحتكنظرت إليه بدهشة ليضيف بتأكيد: اهم حاجه المكان الوحيد إلا مش مسموحلك تدخليه ، هو غرفة مكتبي
نظرت إليه بغيظ ثم تحدثت بعناد: وانا هدخل غرفة مكتبك اعمل ايه ؟!
ثم اضافة بنبرة حادة: انا اصلا مش عايزة ابقى في اي مكان انت موجود فيه
نظر إليها بدهشة وهو يفكر ويحلل شخصيتها الغريبة بالنسبة له ، فكيف تكون خائفة منه ويرى الرعب يملئ عينيها وفي لحظة واحدة تقف امامه هكذا وتتحدث بتحدي وقوة.
خجلت من نظراته العميقة لها ثم ركضت سريعاًّ إلى الحديقة.
وقف يتابعها وهي تركض من امامه ثم ابتسم بهدوء و تنهد بتعب ، ثم اتجه إلى غرفته بالاعلى وهو يشعر بالارهاق الشديد.
رواية اقتحمت حصوني بقلمي ملك إبراهيم.
وقفت فيروز في منتصف الحديقة تنظر حولها بخوف ثم همست لنفسها بتأكيد.
أنت تقرأ
أقتحمت حصوني
Mystery / Thrillerرواية رومانسية اكشن اغلقت قلبي وجعلت مفتاحه من نار🔑🔥نار قادره علي احراق كل من اقترب منه وحاول فتحه...🔐 اغلقته وجعلته محصناً ضدد أي مشاعر🔏 وبعد سنوات جائت من اخذت مفتاح قلبي وفتحته ببرائتها ورقتهاوبقوتها اقتحمت حصوني اقتحمت حصوني ❤ بقلمي/ ملك إب...