///
Helouuu! Oikoluen tätä lukua samalla kun ollaan viemässä miun muuttokuormaa uuteen kaupunkiin! Sain siis opiskelupaikan, ja uudet tuulet puhaltaa ihan huolella. Toivottavasti teillä kaikilla oli ihana kesä, helteitä on ainakin riittänyt enemmän kuin ite olisin toivonut :D Toivotaan että elokuu hellii meitä vielä hyvällä säällä.
Ihanaa loppukesää, pus <3
////
Jami
"Soita sun lemppari biisi", Patrick ehdotti ja Hela kohotti kulmiaan kitara kädessään. "Ai mun lempibiisi?"
"Niin."Nuotio lämmitti poskia, hyttyset pysytteli kaukana karkottimen ansiosta ja kylmä pepsi maistui helvetin hyvältä. Eve istui mun vieressä ja nojasi poskeensa mun olkapäähän. Aurinko alkoi jo laskea, mutta tuli valaisi lämmittämisen lisäksi, eikä kesäyönä muutenkaan ollut valosta puutetta.
Hela alkoi näppäillä kitaraansa ja soittaa kappaletta, jota mä en heti tunnistanut. Saken kasvoille levisi hymy kun se tunnisti kappaleen. Hela alkoi laulaa biisiä, ja mä tunnistin sen Neljän Ruusun Luotsiveneeksi.
Matias istui Helan vasemmalla puolella, löi tahtia kahoonilla ja oli hymyilevä. Me oltiin käyty saunassa, paljussa ja uimassa. Mulla oli ollut oikeesti hauskaa ja rentoa, eikä keidenkään välillä ollut kitkaa. Markus ja Patrick ei olleet kai kamalasti jutelleet, mutta oli ne käyneet samaan aikaan saunassa ja istu nyt saman nuotion ääressä tappamatta toisiaan. Ei ne edes mulkoilleet toisiaan kovin ilkeästi.
Se oli hyvä juttu. Ehkä nekin ymmärsi että riidat jätettiin Matiaksen synttäreiden ulkopuolelle. Mulla ei varsinaisesti ollut kamalan hyviä muistoja vuoden takaa. Mun ja Matiaksen erosta ei silloin ollut vielä pitkä aika, ja mä olin kamalassa kännissä pudonnut sen uima-altaaseen. Siinä olis voinu käyä tosi huonosti. Siksi mä en ollut tänään juonut tippaakaan alkoholia. Vaikka mä en kamalan usein juonutkaan, tiesin että mun piti vähentää. Se ei ollut kauheen hyväks mun mielelle.
Mä en ollut edes tiennyt, että Hela osasi laulaa ja soitti kitaraa. Se kuulosti oikeesti hyvältä, ja pystyi vain fiilistelemään mukana. Paula istui maassa Patrickin jalkojen juuressa ja nojasi poskeaan sen polveen. Me oltiin käyty uimassa lämpimässä järvivedessä, ja Kurkisuo oli sukellellut simpukoita pohjasta ja heitellyt niillä pakenevaa Lailaa. Alina oli kattonut mein meininkiä soutuveneestä, ja käynyt sitten Ellenin kanssa soutelemassa.
Ellen oli saapunut mökille viimeisenä pikkuveljensä Anten kyydillä. Mä en ollut nähnyt sitä kesäloman alettua, ja oli mahtavaa kuulla senkin voinnista. Ellen oli leikannut olkapäille ulottuvat vaaleat hiuksensa vieläkin lyhyempään muotoon ja ottanut ensimmäisen tatuointinsa. Se vaikutti voivan ihan hyvin, mutta eron merkit oli yhä voimassa. Se oli vähän vaisumpi ja laimeampi versio itsestään, mikä oli tietenkin ihan ymmärrettävää. Kaikessa Iiron tekemässä paskassa oli ihan älyttömästi sulateltavaa.
Nyt Ellen näytti aidosti rentoutuneelta istuessaan Alinan ja Markuksen välissä lonkerotölkki kädessään ja huojuen hiljaa Helan soiton ja laulun tahtiin. Jotenkin musta tuntui että me oltiin tarvittu tätä. Pientä irtiottoa Mäntylaaksosta, Kolin hiljaisuus ja siskonpeti lattialla.
Mä nappasin makkaratikun vierestäni, liu'uin penkiltä maahan ja lävistin pari vaahtokarkkia tikun päähän. Vaikka mä en normaalisti välittänyt vaahtokarkeista, paistettuina ne oli jumalten herkkua. Eve pörrötti mun hiuksia ja nappasi avonaisesta pussista pari vaahtokarkkia. Mä katsoin liekkejä unisena ja kuuntelin kuinka Hela vaihtoi kappaletta toiseen iskelmään.
YOU ARE READING
Matias
Romance///Jatko-osa Jamille sekä Paulalle!/// Ja vaikka mä olin ollu humalassa, muistin miltä oli tuntunut kun se oli painanut kasvonsa hetkeksi vasten mun selkää. Se oli johtunut väsymyksestä, mutta mikä se kuuma kourasu mun vatsanpohjassa sitten oli? Ja...