'Ti ai făcut insfarsit apariția , am crezut că mai durează vreo câteva ore" , îmi spune plina de entuziasm prietena mea , Oana , in momentul in care ajung pe terasa localului nostru preferat.
'Da , scuze , mi-am pregătit ultimele bagaje"
'Oricum e perfect normal sa întârzii"
Mă așez și îi arunc un zambet arogant , pe care știu că-l îndrăgește.
'Inca tot nu mi vine sa cred că pleci , parca abia ieri ne făceam planuri legat de asta' , îmi zice Oana.
'Stiu , și mie mi se pare că plec mult prea repede , dar incep munca.'
'Ai tai cum sunt? S-au obișnuit cu ideea ?'
'Ei bine , da.Mama mai puțin , dar da.Nu mai pot da înapoi acum.Am așteptat prea mult momentul asta , deși o sa îmi fie dor de voi toți și de tot ce las in spate.'
'As vrea sa te întreb ceva..'
Oana își ia o poziție serioasă și deja sunt destul de sigură ce vrea sa mă întrebe.
'Tyler ? Cum crezi că va reacționa ? Ați mai vorbit ? Ultima dată era destul de beat când v-am văzut împreună.'
'Am mai vorbit de două ori , nimic serios.Nu știu la ce să mă astept , dar nici nu mă privește.E viața mea și tocmai mi-o iau în mâini.Incerc sa lucrez pentru un viitor mai bun.'Dar ești tot supărată?'
'Eu ? Nu .Nu am motive.Fiecare e liber să facă ce vrea.Acum as vrea sa discutam despre altceva , deoarece plec într-o oră.'
Am mai stat cu Oana la taclale , am depănat amintiri și am râs , puțin trist pe alocuri , fiind conștiente că nu ne mai vom vedea atât de des.Fara mesaj de "cobor în 10 minute" sau "hai la o cafea".
Mi am luat la revedere de la draga mea prietenă.A urmat un moment trist în care fiecare se abținea să nu plângă.Ne am îmbrățișat și am plecat spre casă.
Ajunsă acasă mama m-a întâmpinat cu un zâmbet trist.'Hei , o sa fie bine' , o asigur eu , deși în sufletul meu era o frică imensă de necunoscut.
I-am îmbrățișat , mi-am luat bagajele și am coborât pentru ultima dată scările împreună cu ei.'Take care , sistaa" , îmi spune fratele meu , Adam. 'Sunt sigur că o să te descurci de minune'.
'Stiu și eu asta' , ii spun zâmbind.
M am urcat în mașină și le am făcut cu mâna.In interiorul meu era un amalgam de emoții.Tristete, fericire , extaz.
BINE AȚI VENIT ÎN OSLO
Citesc semnul și zâmbesc la gândul că sunt acolo.Noua mea casa , îmi spun eu.
Conduc prin oraș până ajung in parcarea unde se afla noul meu apartament.Am făcut câteva plimbări până am reușit să îmi duc toate bagajele sus.
'Haide , Eva! O sa te descurci și o să fie totul perfect.Un nou inceput' , zic in sinea mea.Chiar așa .. un nou inceput.
"Am ajuns , e totul bine.Vorbim mâine dimineață.", scriam eu in mesajul destinat mamei.
6:30
Alarma sună nebună , semn că ar trebui sa ma trezesc , deoarece nu as vrea sa întârzii la noul meu job.Datorită unor aptitudini de a mele , obținusem un post de secretara la o firma foarte cunoscută din oraș.Urma sa fiu secretara unuia dintre oamenii importanți a firmei și din câte auzisem , era un om destul de bun la suflet.
Mă îmbrac rapid într-o rochie verde până la genunchi , imi iau o pereche de pantofi cu toc și plec spre mașină.
'Buna dimineața! Sunt noua secretară ' , spun eu doamnei de la intrare.
'Buna dimineața! Eva Turner , corect?'
'Da, eu sunt.'
'Etajul 4 , camera 12"
Mă grăbesc spre birou cu două cafele la mana și într-un final îl găsesc.
'Buna dimineața! Sunt secretara dumneavoastră' , zic eu timidă spre bărbatul a cărui chip nu l vedeam din cauza monitorului.
'Buna dimineața! Tyler Salvatore , incantat!'
Inima mi-o ia la galop și nu mai sunt in stare sa scot niciun cuvânt.Trecutul mă lovise din nou.
'Domnisoara , sunteți ok?' , mă întreabă Tyler fara a se uita la mine.
'Da , Tyler , sunt bine."
Acesta se ridică alarmat
'Eva !"
Se uita la mine cu atâta bucurie în ochi și un zambet nemaiîntâlnit.Eu doar stăteam acolo , nu schițam nicio emoție.
'Tu ești noua mea secretara? Cat mă bucur sa te văd! Nu am știut că te muti aici.Chiar e o surpriză'
'Nu am știut că o să fiu secretara ta , scuza mă daca te deranjez.Pot sa renunț la job daca vrei , mă pot descurca și în altă parte.'
'Nuuu , nici vorbă.De ce ai crede asta ?'
'Pai .. ultima noastră discuție ..'
'Oh ..' , spune el cu o urmă de regret.
Cu 2 luni in urmă
* 'Mi-as dori sa stam așa mai des , chiar îmi faci bine!' , ii spun , strângându-l ușor în brațe.
'Si eu , Eva.. Dar nu știu dacă e ceva potrivit'
'La ce te referi? Încă îți e frică?'
'Nu îmi e frica de asta .Îmi e frica sa nu suferi tu.'
'Nu am de ce sa sufăr , și , chiar daca ar fi așa , pentru tine s-ar merita.'
'Hai sa o lăsăm așa..'*
'Aia a fost ultima noastră discuție fata in față , Tyler.Ce m-ar face sa cred că ești încântat de prezența mea aici ? Vrei să știi ceva ? Nu am știut că o să fii aici și îmi pare rău dacă ți-am invadat spațiul personal.Iubesc orașul acesta , apartamentul meu , libertatea și responsabilitatea de care am parte.E un nou inceput pentru mine.
'Eva .. nu o lua așa .. nu am gândit logic.Ma bucur enorm că ești aici și că o să petrecem mai mult timp împreună.'
'Nu e potrivit , suntem doar colegi de muncă' , ii spun cu o expresie scârbită , știind că așa mi-a spus și el.
'Si acum daca te rog , spune-mi ce acte am de făcut!'
Se așează langa mine , îmi arată ce am de făcut și îmi văd de treabă.
'
CITEȘTI
Fantomele trecutului
Romance"-Iti amintești ? , mă întreabă cu o oarecare tristețe. -Cum as putea uita ? Ți ai lăsat amprenta mult prea adânc , doar că acum totul e diferit. -Chiar trebuie sa fie ? -Nu e vina nimanui , dragule.E destinul."