5.

37 4 0
                                    

Chanin nk

Astuin ulos päämajastamme yhdessä Changbinin, Jisungin ja Seungminin kanssa. Oikeastaan tämä paikka vaikuttaa nykyään vain päihteiden käyttäjien vakio paikalta. Se ei enään tunnu kodilta jonne minä lapsena päädyin, vaikka ei uskoisi että se alunperin edes tuntui sellaiselta. Tämä on ainoa paikka jossa tunnen itseni turvalliseksi, tai no...

Niin oli ennen.

Samalla hetkellä kuulin huutoa ja nyyhkytystä viereiseltä kujalta. Katsoin poikia ja nyökkäsin. Lähdimme juoksemaan kujalle ja näin ruskea hiuksisen pojan yhdessä viiden muun kanssa. Yksi noista viidestä piti nyyhkyttävää poikaa paidan kauluksesta kiinni ja kuulin kuinka tuo huusi.

"Nyt jumalauta kakara maksat ne helvetin velat!!! Etkö sä tajua kuinka paljon mä näin vaivaa niiden hankkimiseen?!" huusi mies selvästi kauhuissaan olevalle nuorelle pojalle. "Mut-" kuulin kuinka poika aloitti, mutta mies paiskasi tuon seinää päin ja poika inahti kivusta. Se oli minulle liikaa ja kävelin epäiröimättä noiden luo.

Otin sen miehen ranteesta kiinni, joka piti nuorempaa poikaa paidasta kiinni ja katsoin tuota tuimasti. "Jos sä viel haluut sun käden toimivan huomen, nii suna päästäisin irti" sanoin miehelle ilmeettömästi. Huomasin kuinka miehen mukana olleet yrittivät karata, mutta Changbin, Jisung ja Seungmin estivät sen. "Päästätkö irti vai et?" sanoin miehelle ja puristin tuon rannetta. Mies päästi irti ja piteli rannettaan "Saatanan hullu!!" mies huusi minulle, mutten välittänyt.

Mies selvästi ärsyyntyi siitä kun en vastannut, joten päätti hyökätä päälleni. Ennen kuin tuo edes ehti koskea minuun, makasi tuo jo maassa silmät pyöreinä. "Häivy täältä" sanoin kylmällä äänellä. Mies vain katsoi minua vihan liekit silmissään, mutta minä vain potkaisin tuota naamaan. Miehen nenästä alkoi vuotaa verta, sekä tuon hampaat olivat osuneet alahuuleen ja tuo näytti olevan tuskissaan. Tai no en ollut varma siinä vaiheessa tuliko veri suusta via nenästä. Vai molemmista. "Pitääkö mun toistaa?" sanoin ja pian jatkoin:

"Häivy mun silmistä"

Pian mies tovereineen lähti luikkimaan häntä koipien välissä pois kujalta. Oppipahan olemaan kunnolla meidän vahtivuorolla. Käänsin katseeni poikaan, jonka olimme juuri ties miltä kohtalolta pelastaneet.

"Ootko kunnossa?" kysyin pojalta hieman huolissani. "Kyl mä oon... kiitos" poika sanoi ja yritti vältellä katsekontaktia parhaansa mukaan.

"Anteeks et aiheutin vaivaa..." poika sanoi sitten hiljaa. "Ei ei ei, älä käsitä väärin, et sä aiheuttanu vaivaa" sanoin pudistaen päätäni hymyillen. "Chan vaa yrittää aina esittää sankaria ja pelastaa kaikki" Jisung sanoi virnuillen ja tuuppasi minua kyynärpäällään. Naurahdin hieman kiusallisesti ja raavin takaraivoani.

"Muuten, mikä sun nimi on?" kuulin Seungminin kysyvän pojalta. "Mä oon Felix..." poika sanoi hermostuneena ja näpräsi paitansa helmaa hermostuneena.

Miks se on noin hermostunu? Salaaks se jotai? Mietin pääni sisällä mietteliäästi. Pian huomasin pojan näpertäessä paidan helmaansa, että tuon vyöllä paidan alla oli pistooli. Mitä ihmettä? Kuuluuks se johonki jengiin, sillä mä en oo ainakaa ikinä nähny sitä täällä, joten ainakaa itäjengiin se ei kuulu. Pian tajusin:

Länsijengi

Otin aseen omalta vyöltäni kiireesti ja osoitin sillä poikaa, joka oli kertonut nimekseen Felix. Poika säpäsähti ja nosti viimein katseensa. Näin tuon silmät, jotka alkoivat kostua kyyneleistä. Tuo oli aika varmasti vielä paniikissa siitä mitä aiemmin oli tapahtunut.

"Chan!! Mitä vittua sä teet?! Laita se ase pois!!!" kuulin Changbinin äänen sanovan minulle. "Toi on länsijengiläinen" sanoin vakavalla äänellä ystävilleni. Noiden ilmeet olivat hämmentyneet.

"Siitä vaa, ammu mut" Felix sanoi ja laskin hieman asettani. Kuka ikinä pyytäisi jotain tappamaan itseään? "Mä oon muutenkin ongelmissa. Ne tulee viel takas ja tappaa mut. Mä oon periaatteessa jo kuollu" Felix sanoi eikä voinut enää estää kyyneleitä valumasta pisamien koristelemille poskilleen.

Laskin aseen kokonaan ja laitoin sen takaisin vyölleni. Huokaisin syvään. "Oliks ne aiemmat tyypit perimässä velkoja sulta tai jotai?" kuulin Jisungin kysyvän Felixiltä, joka antoi myöntyvän vastauksen. "Tai oikeestaan tulin ite tänne pyytämää lisäaikaa niiden maksamisee" Felix sanoi värisevällä äänellä

"Mitä sä olit hankkinu jotai sellasta, et oot noi pahois veloissa?" kysyin varovasti Felixiltä ja tuo vastasi hiljaa:

"Huumeita"

"Miten teikäläinen on ees saanu idean hankkii jotai sellasta? Eiks siel länsipuolella oo muka nii hyvä elää, et oikee uitte rahassa?" Seungmin kysyi töykeästi ja huomasin Changbin läpsäisevän tuon selkää merkiksi siitä, että pysyisi hiljaa. "Länsipuolella ei oo menny yhtää sen paremmi. Teikäläiset pahoinpiteli mun yhen ystävän melkei hengiltä ja nyt mä menin ja-" Felix aloitti, muttei saanut lausettaan loppuun, kun kadulta alkoi kuulua huutoja. Se kuulosti siltä kuin joku etsisi jotakuta. Felixin ilme vakavoitui entisestään.

Pian kujan edessä seisoi kaksi muuta meidän ikäistämme poikaa. Toinen jolla oli ruskea pitkähkö siisti tukka, tuo oli myös kaikkia meitä pidempi. Toinen oli lyhyempi, mutta pelottavamman näköinen poika myöskin ruskeilla, mutta lyhyillä hiuksilla. Tilannetta pahensi se, että pojilla oli kädessään pistoolit ja käsissä näkyi selvästi länsijengin logo.

Nyt voisin sanoa, että olimme aika pahasti kusessa.

The Dead End | SKZWhere stories live. Discover now