Orion takım yıldızı,bir elinde kırılmaz bir sopa diğer elinde de aslan derisi taşıyan bir erkek figürü olarak tasvir edilir.Yunan mitolojisine göre Orion,deniz tanrısı Poseidon ve Girit Kralının kızı Euryale'nin oğludur.Orion,oldukça yapılı bir vücuda sahiptir ve nerdeyse dev gibidir.Tabi bu iri bedeni,çok güzel bir yüzle ödüllendirilmiştir.
Babası Poseidon,Orion'a denizde yürüyebilme imkanı sunmuştur.Yakışıklılığı ile adını duyuran Orion'nun başı kadınlarla pek çok kez derde girmiştir.Kral Oinopion'nun kızı Merope'ye kur yapıp başarısızlığa uğrayan Orion,bir gün içkiyi fazla kaçırır ve Merope'ye saldırmaya kalkışır.Kral Oinopion ise bunun üzerine Orion'u cezalandırıp gözlerini kör eder.
Orion kör olmanın verdiği çaresizlikle yardım aramaya başlar.Demir tanrısı Hephaitos'un çekiç seslerini takip ederek ona ulaşır ve ondan gözlerini geri kazanabilmek için yardım ister.Hephaitos ona doğuya doğru gitmesini,güneşin iyileştirici ışınları yüzüne vurunca gözlerinin açılacağını söyler.Doğuda yer alan Lemnos Adası'na doğru yola koyulan Orion,burada gözlerine yeniden kavuşur.
Günün birinde Ay Tanrıçası Artemis,avlandığı sırada Orion'a rastlar.Orion, yakışıklılığı ve cazibesi ile güzel tanrıçayı kendisine hayran bırakır.İlk görüşte aşık olan Artemis,kendisine verdiği asla evlenmeme sözünü hiçe sayacak kadar bu adamın büyüsüne kapılmıştır.
Ancak Artemis'in kardeşi Apollon,kız kardeşinin bu iri yarı insanla evlenmesini istemez.Çünkü Apollon'un gözünde bu adam,kardeşinin yanına bile yaklaşamayacak kadar değersiz biridir.Fakat Apollon bir türlü Artemis'i ikna edemez ve son çare olarak Orion'u öldürmeye kalkışır.
Bir gün Orion berrak bir denizde yüzmeye başlar.Fakat yüzerken kıyıdan o kadar uzaklaşmıştır ki,uzaktan başı küçük,kara bir nokta gibi görünür.Bu fırsatı kaçırmamaya kararlı olan Apollon ise,kız kardeşini yanına çağırır ve uzakta kara bir nokta gibi görünen Orion'u işaret ederek "Okunu oraya kadar fırlatabilir misin?" diye sorar.Heyecan ve hırs ile dolup taşan Artemis,o gördüğü kara noktanın sevdiği adam olduğundan habersiz yayını ve okunu hazırlayıp hedefi vurmuştur.Çok iyi bir nişancı olan Artemis,hedefini tam on ikiden isabet ettirir.Fakat Artemis,bilmeden sevdiği adamın ölümüne sebep olmuştur.
Orion'un ölümü Artemis'i kahreder ve hayata küsmesine sebep olur.Hatta rivayete göre Ay Tanrıçası Artemis'in içindeki acı bir türlü dinmediği için ay bu kadar soğuk,kasvetli ve cansız bir yerdir.Artemis,Orion'un cansız bedenini alır ve gümüşten yapılmış bir ay arabasına koyar.Sevdiğinin ölü bedenini bu arabayla,kendi elleriyle gökyüzüne taşır sevgilisinin gökyüzündeki en parlak yıldız olması için en karanlık yeri seçer ve Orion'u oraya bırakır.
Sonra geceler boyu
Gökyüzünde parıl parıl parlayan Orion'u seyreder...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayalciler
Randomİşte benim,garip,eğlenceli,bazen komik,bazen de şizofrenik olan hayal dünyam.Hepiniz davetlisiniz. Eğlence kitabıdır sonra normal kitap sanıp hayal kırıklığına uğramayınız Kapak tasarımı @bendegidebilirdim