Motivasyon...

56 18 33
                                    

Coğrafya kaderdir

Bunların yaşadığı hayatsa bizimki ne

Keşke bende o kadar güzel olsam

Paramız yok ki nasıl eğlenelim

Tek hayalim bu ülkeden kaçıp gitmek

...

Tanıdık geldi mi geldi biliyorum çünkü her yerde bu tarz düşüncelere sahip insanları görüyoruz.Ergenlik koca bir serüven ve herkes bu dönemlerin belirli zamanlarında hayatlarından nefret etmeye başlıyor.Bugün tesadüf mü bilmem bu konuyla ilgili şeyler karşıma çıkmaya başladı.Bir kadının ölmeden önce kaleme aldığı son yazısını okudum mesela.Hayattaki tüm keşkelerini anlatmıştı.Sonra o gönderiye gelen yorumlara baktım.Herkes eleştirecek bir şey bulmuştu.Yok efendim hiç ahiretten bahsetmemiş yok efendim hayattaki pişmanlıkları gerçekten bunlar mı yani yok efendim yapsaymış bunlar zor şeyler değil vs. vs.

Sadece bunlar değil insanlar her güzel şeyde bir kusur aramaya başladı.Buldukları kusurları diğer insanların yüzlerine vurmaya başladılar.Bu eleştirilere maruz kalan insanlar kendilerinden şüphe duymaya başladılar.Acaba cidden çirkin miyim belim çok mu kalın yüzümde fazla mı sivilce var liste böyle uzayıp gidiyor.

Beyninizde bir nokta var sürekli konuşan bir ego.Kastetdiğim tam olarak kendini beğenmişlik duygusu değil.Bu ego siz uyandığınızda sizinle beraber kalkıyor ve konuşmaya başlıyor.Çok çirkinsin bu kıyafet olmuş mu şimdi çok abartmışsın bak onun ne güzel saçları var senin niye yok...İlk başta bunu iç sesiniz zannediyorsunuz ama kesinlikle değil.Bu ses bir süre sonra o kadar çok konuşmaya başlıyor ki ona uyma ihtiyacı hissediyorsunuz.

Kendinize bir hedef koyuyorsunuz ve o hedefi doğru bir şekilde gerçekleştiremezseniz mutlu olamayacağınıza inanıyorsunuz.Hedefi gerçekleştirmek için her şeyi yapıyorsunuz ama hedefe giden yol hiç bitmiyor.Çünkü siz kendinizde başka kusurlar buluyorsunuz.O yol uzadıkça uzuyor ve o gıcık ses bir türlü susmuyor.

Sonra bazı anlar geliyor o ses susuyor belki bir saatliğine belki bir saniyeliğine ama inanın susuyor örneğin bir şarkı açıp saçma sapan dans ettiğinizde bir arkadaşınızla konuştuğunuzda gökyüzüne bakıp yıldızlara baktığınızda...

Sonra biraz geçte olsa fark ediyorsunuz.Eee bu ses susuyor yani bu ben istediğim zaman bu sesi susturabilirim.O kadar seviniyorsunuz ki.Çünkü bıktınız artık.

Artık tabağınızdaki yemeğe bakıp şunda çok kalori var beni şişmanlatır demek yerin şunda şu vitaminler var bu bana iyi gelir demeye başlıyorsunuz.Vücudunuzu eviniz olarak kabul edip onu onarmaya çalışıyorsunuz.Aynanın karşısına geçip özür diliyorsunuz kendinizden çok aptalca şeyler yaptığınızı kabul ediyorsunuz çünkü.

İnanın bana bunun ne parayla ne başka ülkeye gitmekle alakası var.Tabiki bazı ülkelerde yaşamak bazılarına göre daha kolay inkar edemeyiz.Ama sizce her şeyi buna bağlamak doğru mu?Taciz olayları mesela izlediğim bir videoda bir tane kız Amerika anılarından bahsediyordu dediğine göre orada bazı çeteler varmış gündüz gece fark etmez önlerinden veya yanlarından geçerseniz size laf atmaya başlıyorlarmış bazen içlerinden biri sizi gideceğiniz yere kadar takip ediyormuş ve git deseniz de dinlemiyorlarmış.Çetelerden başka normal bir erkek de bir kızdan telefon numarasını istiyormuş ve alana kadar rahat bırakmıyormuş.Kimsede buna tepki göstermiyormuş normal bir şey olarak kabul ediliyormuş çünkü.

Bunun gibi listeyi uzatabilirim.Güney Kore'de genç kızlar dışarı makyaj yapmadan çıkmazlarmış mesela erkeklerde önemli bir olay için hazırlandıklarında en azından biraz pudra sürerlermiş her tarafta kamera varmış ve insanlar bazen bundan rahatsız oluyorlarmış.

İngilizler geç kalma mevzunlarında çok katılarmış bir dakika bile geç kalamazmışsınız.Bunlar benim duyduklarım sadece.

Bununla alakalı bir kitap yayımlamak istiyorum günlük bir iki cümlede olsa motivasyon için bir şeyler yazarım diyorum.

Aynı şarkıyı açıp dans ederiz mesela.Bir dizinin bir bölümünü izleriz.Günlük küçük hedefler koyup onları gerçekleştiririz...

Bunlar kendinizi sevmek için küçük adımlar ama bunları gerçekleştirmeden büyük şeyler yapamayız.Belki içinizden saçmalama falan diyordunuz ya da bu yöntemlerin sizde işe yarayacağını düşünmüyorsunuz.

Sıkıntı değil başka videolar izleyin başka yazılar okuyun ama lütfen günlerinizi kendinize zehir etmeyin siz mutlu olmayı hak ediyorsunuz çünkü...

Buraya kadar okuduysanız teşekkürler bu yazıyı yazarken hiç bir plan yapmadım yani birbiriyle uyuşmayan cümleler kurduysam özür dilerim

Umarım size yardımı dokunmuştur


Diğer bölümde görüşürüz meleklerim

Unutmayın burada daima sizi seven bir adet yazarcığınız bulunmakta...


HayalcilerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin