AnubisKimi zaman ayakta kimi zaman da oturarak,siyah başlı bir çakal olarak tasvir edilen Anubis,karanlığın,mezarların ve mumyaların koruyucusu olarak bilinir.
Anubis,eski mısırın en ikonik karakterlerinden biridir.Aslen yeraltı tanrısı olmasına karşın,cenaze törenleriyle özel olarak ilişkilendirilirdi.Unas piramitlerindeki metinlerde Anubis Horus'un Gözü işe de ilişkilendirilirdi.
Çünkü efsanelerde ölüme rehberlik yaptığı ve Osiris'in bulunmasına yardımcı olduğu belirtilir.Aynı zamanda ölüler Osiris'in karşısına çıkmadan önce kişinin günahlarının ve sevaplarının tartılmasında hakemlik yaptığı da söylenir.Anubis'in Osiris'e olan bağlılığı o kadar efsanevi olmuştur ki:Seth kardeşi Osiris'i öldürüp bedenini Nil Nehri'ne attığında,Horus'un şahin bakışları yardımıyla Osiris'in bedenini bulmuş ve eşi İsis'e götürmüştür.İsis eşinin ricası üzerine gücüyle Osiris'i hayata geri döndürmüştür.
Mumyalanan ölülerin ruhları Osiris'in kontrolünde İalu denilen cennet semalarına geldiğinde Anubis'i görürler.O elinde,bir tarafında Ma-at'ın adaleti, saflığı ve gerçeği simgeleyen tüyü,diğer tarafında ise ölünün kalbinin olduğu teraziyi tutmaktadır.Arkasında ise Thoth ölen kişinin sevabını ve günahını yazar ve Osiris'e teslim ederdi.
3000 yıllık Mısır tarihinde yeraltı tanrısı olması dışında,ölülere yol göstermesi onun en saygın tanrılardan biri olmasına sebep olmuştur.Anubis'in genelikle çakal veya köpek gibi tasvir edilmesinin nedeni,mezarının yanında çakalların dolaşması ve o bölgede uyumalarıdır.
Bu tarz bölümleri seviyor musunuz?
Diğer bölümde görüşürüz Hayal gezginleri...
🍂🍂🍂🍂
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayalciler
Randomİşte benim,garip,eğlenceli,bazen komik,bazen de şizofrenik olan hayal dünyam.Hepiniz davetlisiniz. Eğlence kitabıdır sonra normal kitap sanıp hayal kırıklığına uğramayınız Kapak tasarımı @bendegidebilirdim