Išla som hore schodmi. Zazvonila som na náš zvonček pri dverách a čakala som kým mi mama otvorí.
Zrazu som začula v zámke kľúč. Mama začala odomykať dvere. Bolo to divné pretože u nás nikdy nebýva zamknuté.
Odomkla dvere a pustila ma dnu. Vošla som a ona za mnou rýchlo zavrela dvere ako keby hrozilo že so mnou vôjde ešte niekto. Hneď ako som zašla, zase zamkla dvere. Už predtým som si všimla že v noci moc nespí. Vždy keď niekto išiel po chodbe, išla sa pozrieť cez zvonček kto tam je. Bolo to divné.Vyzula som si topánky. Obzrela som si byt. Bolo na ňom niečo iné ale ja som nevedela čo.
Prešla som celý byt a uvedomila som si že sú všade zatiahnuté žalúzie.
Nikdy v byte nebola taká tma.
"Prečo sú všade zatiahnuté žalúzie?" opýtala som sa už trocha ustrachane.
"To len hráme takú hru." odpovedala mi mama a usmiala sa šibalským až strašidelným úsmevom.
V tom momente som sa začala báť.
Akú hru hrá?
S kým?
Sleduje nás niekto?
Mala som v hlave milión otázok ale ostala som ticho. Potichu som ju sledovala. Mala divný výraz v očiach. Takú som ju ešte nikdy nevidela.okolo 8 večer
Vonku sa už zotmelo. Žalúzie boli stále zatiahnuté ale už som na to skoro aj zabudla. Mama ležala v spálni ale nepočula som že by sa hýbala.
Dala som sa do pyžama. Zmocnila sa ma chuť na oriešky ktoré máme v kuchyni. Vstala som a išla som si ich pár dať. Prišla som do kuchyne a vysypala som si na ruku 6 mandlí. Dala som si ich do úst a začala som ich pomaly žuť.
Vošla do kychyne aj mama.
"Vypľuj tie orechy!" skríkla a nastavila mi pred ústa ruku na ktorú som mandle vypľula.
Ostala som ako obarená. Nevedela som čo mám povedať. Iba som stála a dívala sa na ňu.
Bála sa.
Videla som na nej strach.Celá vystrašená z toho čo sa deje som si išla ľahnúť.