Sedela som na posteli.
Jedna policajta mi otvorila dvere. Chytila ma za ruku a chvíľu sa rozprávala s kolegom. Ja som sa zatiaľ dívala na chodbu. So slzami v očiach.
Policajtka si ma vzala do kuchyne, nabok od toho všetkého hluku.
"Tvoja mamina je chorá." boli prvé slová ktoré vyšli z jej úst. Ostala som ticho. Nevedela som čo jej mám na to povedať a ona to na mne videla.
"Písala tvojej babke správy že sa chce zabiť. Museli sme prísť. Mohlo sa vám obidvom niečo stať."
"Mhm."
Keď sa dozviete že sa vaša mama chcela zabiť, nenapadne vám veľa slov. Mňe napadlo iba "mhm".
"Vedela si o tých správach?" pozrela na mňa vážne.
"Nie." zase som sa na viac nezmohla.
Sedeli sme pri kuchynskom stole a ona si niečo zapisovala.Chytila som na ruky môjho psa pretože sa bál.
Začala som ho hladkať a trochu to ukľudnilo aj mňa.
"Maminu teraz vezmeme do nemocnice. Myslím že tam bude musieť byť dlhšie takže si musíš vybrať kam chceš ísť dočasne bývať."
Do kuchyne vošla babka a strašne silno ma objala.
"Vďaka Bohu, si v poriadku." pošepkala si akoby sama pre seba a držala ma v objatí."Je pacientka v poriadku?" opýtala sa medzitým policajtka babky ktorá dozerala na to ako odvážajú mamu.
"Bránila sa takže ju museli priviazať o lehátko a asi jej dali inekciu na ukľudnenie." povedala babka trocha smutne.Nechápala som čo sa deje.
Prečo musí mama ísť do nemocnice a prečo mám ísť dočasne bývať ku babke?
Ako dlho bude preč?
Je to moc vážne?
Zase milión otázok.Policajtka sa ma opýtala ešte pár otázok.
Medzitým prišiel aj môj oco. Bez toho aby ho niekto volal tak prišiel.
Vraj mu niekto poslal fotku hasičského rebríka ako sa dvíha na náš balkón tak rýchlo zavrel firmu a pribehol.
Hneď ako vošiel do bytu, našiel ma očami a daroval mi to otcovské objatie ktoré vždy kričalo "si v bezpečí".
Videl že plačem.
Utrel mi slzy z tváre."Čo sa tu stalo?" opýtal sa trocha zmätene zatiaľ čo okolo lietali hasiči, policajti aj záchranári.
"Mama mi kázala ležať, nemohla som im otvoriť." povedala som úprimne.
Ešte raz ma objal a išiel pomáhať dedkovi opravovať vylomené dvere.Babka s policajtkou sa dohodli že pôjdem dočasne ku ním.
Súhlasila som.
Vedela som že babka o tom bude vedieť viac...