Fnaf 1 Nedir?

5 3 13
                                    

Five Nights at Freddy's, Scott Cawthon tarafından üretilen hayatta kalma-korku oyunu türündeki video oyunudur.[1] Oyunun konusu "Freddy Fazbear's Pizza" adlı kurgusal bir pizza restoranında geçmektedir. Oyunda güvenlik görevlisi olarak çalışan oyuncunun amacı, hareket eden animatronik oyuncakları güvenlik kameralarından izleyip kendini onlara karşı korumaktır.

Oyun, ilk olarak 8 Ağustos 2014'te Desura'da çıktı. 20 Ağustos 2014'te Greenlight tarafından onaylandıktan sonra Steam tarafından yayınlandı.[1] Ayrıca oyunun Android ve iOS platformlarında oynanabilen mobil sürümü de vardır.

Five Nights at Freddy's 18 Ağustos 2014'te Desura üzerinde en çok satan oyun oldu ve oyun YouTube'daki popüler "Let's Play" videolarına konu oldu. Ayrıca 9 devam oyunu piyasaya sürüldü: Five Nights at Freddy's 2 (2014), Five Nights at Freddy's 3 (2015), Five Nights at Freddy's 4 (2015), Five Nights at Freddy's Sister Location (2016).

Oynayış:
Bir gazete ilanından Freddy Fazbear's Pizza'da 5 gün boyunca gece yarısından sabah 6'ya kadar çalışmak üzere bir güvenlik görevlisi arandığını gören oyuncular işi kabul eder.

Oyuncular; önünde kapalı devre televizyon, sağ ve sol yanında iki kapı ve kapı önünü aydınlatan iki lambanın olduğu bir odada oyuna başlar. Oyuncuların amacı önündeki ekrandan dükkandaki animatronik oyuncakların hareketlerini gözlemleyip kendini onlara karşı koruyarak gece yarısından sabah 6'ya kadar hayatta kalmaktır. Oyuncular kameraya baktığında, kapıları kapattığında ya da kapı önündeki lambaları yaktığında daha fazla enerji harcayacağından bunları gerektiği kadar kullanmak zorundadır. Oyuncular, enerjiyi gerekli şekilde kullanmaz ve enerjiyi bitirirse kapıları kapatamaz, kameraları kontrol edemez ve böylece Freddy, Bonnie, Chica ve Foxy'nin kolay hedefi haline gelir.

Oyuncular, oyuncakların hareketlerini önündeki ekrandan takip eder. Oyuncular daha fazla enerji harcamamak için belirli aralıklarla ekrandan uzaklaşmak zorundadır. Ekrandan uzaklaşıldığında oyuncaklar hareket ederek yavaş yavaş oyuncunun bulunduğu odaya yaklaşır. Oyuncaklar odaya yaklaştığında ayak sesi, kahkaha sesleri gibi sesler duyulur. Sesleri duyan oyuncular bir tehlike olup olmadığını kontrol etmek için kapı önündeki lambaları yakmalıdır. Lamba yakıldığında kapı önünde bir oyuncak görülürse derhal kapı kapatılmalı ve oyuncak oradan gidene kadar kapı kapalı tutulmalıdır. Canavar oyuncak uzaklaşınca, oyuncular daha fazla enerji harcamamak için kapıyı yeniden açmak zorundadır. Sabah 6'ya kadar hayatta kalmayı başaran oyuncular, oyuna 2. geceden devam eder. Bu şekilde 5 gece boyunca hayatta kalmayı başaran oyuncular oyunu kazanır ve 6. gecenin kilidi açılır. Ancak oyun, her geçen gecede biraz daha zorlaşır. 6. geceyi başarılı bir şekilde bitiren oyuncular özel gecenin kilidini açarak oyundaki 4 farklı animatronik yaratıkların seviyesini 0-20 arasında istediği şekilde belirleyerek 7. geceyi oynayabilir.

Gelişimi Ve Dağıtımı:
“ Daha önce aile dostu bir kunduz hakkında bir oyun yapmıştım. Ama sonra birkaç seçkin yorumcu tarafından acımasızca eleştirildim. İnsanlar ana karakterin korkunç bir animatronik hayvan gibi göründüğünü söylediler. Bu beni çok üzmüştü ve oyunu yapmaktan vazgeçmeye karar vermiştim. Sonra bir gece kafamda bir şimşek çaktı ve kendi kendime ben bundan çok korkunç bir şey yapabilirim diye düşündüm.„
—Scott Cawthon

Oyunun kökeni Scott Cawthon'ın olumsuz yorumlar alan önceki oyunu Chipper & Sons Lumber Co.'ya dayanıyor. Scott Cawthon, bir röportajında oyunculardan ana karakterin (genç kunduz) "korkunç bir animatronik hayvan" gibi göründüğü şeklinde yorumlar aldığını söyledi.[2][3]

Five Nights at Freddy's ilk olarak 8 Ağustos 2014'te Desura'da yayınlandı. Daha sonra 20 Ağustos 2014'te Steam'da yayınlandı.[4][5] Oyunun Android sürümü 27 Ağustos 2014 Google Play Store'da yayınlandı.[6] 11 Eylül 2014'te oyunun iOS sürümü yayınlandı. Oyunun Windows Phone sürümü 5 Aralık'ta yayınlandı[7] ancak 5 gün sonra mağazadan hemen silindi.

Eleştirel Görüşler:
Five Nights at Freddy's eleştirmenlerden olumlu yorumlar aldı. Indie Game Magazine, Five Nights at Freddy's'in korku türündeki basit etkisini övdü, sanatsal yönü ve oyun mekaniklerini "acımasız bir gerilim" duygusuyla tanımladı – oyuncunun Chuck E. Cheese's gibi restoranlara ne kadar aşina olduğuna bağlı olarak kötüleşeceğini belirtti ve "oyunu sonlandıran tek bir jump scare'den kendinizi korumaya çalıştığınız inanılmaz derecede korkunç bir deneyim" olarak tanımladı. Sonuç olarak, Five Nights at Freddy's oyunu "korkunç bir deneyim oluşturmak için tasarım ve inceliğin akıllıca kullanıldığı fantastik bir örnek" olarak kabul edildi. Ancak, oyun başlatıldığında yüklenmesinin çok uzun sürmesi kritik eleştirilere maruz kaldı

644 Kelime

Arkadaşlar bu kadar uzun bölümleri bu kadar kısa sürede atmanın sebebi Vikipedi den kopyala yapıştır yapıyorum. Umarım sorun değildir. Ama fnaf'ı biliyorum. Vikipedi daha açıklayıcı olduğu için ordan alıyorum

Ne Ararsan Var Kardeş Gel 🛐Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin