Fnaf 4 Nedir?

5 3 6
                                    

Five Nights at Freddy's 4, Scott Cawthon tarafından üretilmiş hayatta kalma-korku oyunu türündeki bağımsız video oyunudur. Five Nights at Freddy's serisinin 4. oyunudur. Başta 31 Ekim 2015'te Steam'de yayımlanması planlanan oyun, beklenmedik nedenlerden dolayı önce 8 Ağustos'a daha sonra da 23 Temmuz'a ertelendi.[1] Oyunun Android sürümü 25 Temmuz 2015'te, İOS sürümü ise 3 Ağustos 2015'te yayınlandı. Ayrıca oyun, eleştirmenlerden hem iyi hem kötü yorumlar aldı.

Oynayış:
Önceki Five Night at Freddy's oyunlarından farklı olarak; oyun bir güvenlik ofisinde değil, bir çocuğun yatak odasında başlar. Bu oyunda kamera ve "Phone Guy" yoktur, onun yerine oyuncuya oyun sırasında yardım etmesi için ekranda talimatlar verilir.[2] Oyuncunun elinde ikinci oyundaki gibi bir el feneri bulunur, yalnız bu sefer el fenerinin gücü sınırsızdır.[3] El feneri, koridorda görülen herhangi bir animatroniği uzaklaştırmak için kullanılabilir. Ancak oyuncunun kapıda bir animatronik solunumu duyması ya da el feneri açıldıktan sonra Nightmare Fredbear ya da Nightmare'i görmesi durumunda kapıyı hemen kapatması gerekir. Ayrıca oyuncu, Nightmare Foxy'nin saldırısından korunmak için gerekirse dolap kapağını kapatır veya Nightmare Freddy'nin 3 minyatürünün yatakta birleşmesini önleyerek Nightmare Freddy'nin saldırısına uğramaktan korunur. Oyuncu koridorlara ışık tutarken dikkatli davranmazsa ya da kapıyı, dolabı ve yatağı uzun süre gözetmezse canavarların saldırısına maruz kalır ve oyun sona erer. Bir geceyi geçtikten sonra "Play with Plushtrap" başlıklı bir mini-oyun oynanır(6.geceye kadar). Oyuncunun amacı Five Nights at Freddy's 3'teki tek gerçek animatronik olan Springtrap'ın küçük bir peluş oyuncak versiyonunu belli bir süre içinde "X" üzerine yerleştirmektir. Oyuncu bu mini-oyunu kazanırsa, sonraki gece saat 2'de başlar(6.gece hariç). Nightmare animatronikler gibi mini-oyunlar da ilerledikçe zorlaşıyor. Kilidi açılmış mini-oyunda belli bir süre yoktur. Önceki oyunlarda olduğu gibi oyunun ana hikâyesi, kilidi açılmış ekstra gecelerden sonra anlaşılır.

İlk dört gece boyunca oyuncu, dört animatronikle mücadele eder: Nightmare Freddy, Nightmare Bonnie, Nightmare Chica ve Nightmare Foxy. Yalnız, beşinci gece ve sonrasında Nightmare Fredbear ile mücadele edilir. Beş gecenin tamamlanması altıncı gecenin kilidini açar ve oyuncu, altıncı gecede 4 animatronik ile mücadele edecektir. Ancak saat 4'ten sonra bu 4 animatronik kaybolur ve oyuncu, yalnız Nightmare Fredbear ile mücadele eder. Altıncı gecenin tamamlanması diğer gecelere kıyasla çok daha zorlayıcı olan "Nightmare" gecesinin kilidini açar. Gizli bir hile kodu, ilk iki oyundaki Custom Night modlarına dayanan sekizinci gecenin kilidini açar ki bu da maksimum zorluktaki animatronikler ile mücadele etmek anlamına gelir.

Serinin önceki oyunlarının bazılarında olduğu gibi, oyunun hikâyesi bir geceden diğerine geçerken atari oyunu benzeri mini-oyunlarda gösterilir. Mini oyunların her biri "partiye 5 gün"den başlayarak "partiye kadar 0 gün"e kadar beş gecelik bir zaman aralığında gösterilir.

Konu:
Oyun, yatak odasına kapanmış bir çocuk kahramanla başlar. Yatak odasındaki çocuğa peluş Fredbear (gerçek adı Freddy Fazbear) eşlik etmektedir. Çocuk, her gece animatronik canavarların saldırısına karşı sürekli kendini korumaya çalışır.


Ne Ararsan Var Kardeş Gel 🛐Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin