Asiye ödevini bitirdikten sonra yerine geçip oturdu. O sırada Talya.
"Ezine bak seen, şarkı dinlemeyi biliyormuş."
Harika ve Süsen güldü. Asiye ise dönüp Talya'ya.
"Her insanın dinlediği gibi bende şarkı dinliyorum. Gereksiz ve etkisiz laf atmalarını kendine sakla."
"Çocuklar kendi aranızda konuşmayın."
Berk Asiye'ye dönüp kısık bir ses ile.
"Tuttum seni, iyi laf atıyorsun. Bir ar abana da öğret"
Berk güldü. Asiye ise sinirini kalemden çıkarır şekilde kalemini sıktı.
"Sakin ol Kuzi, bu kadar sinirli olma."
"Gerisekalı sen bi sus, insanı bırak da sinirini çıkarsın. Hem Asiye sende boşver kızım şu malları."
"Tamam ya, çok takmayın siz beni. Derslerinize bakın. Ben izin kağıdı alıp eve gideceğim biraz."
"Noldu kız, iyi misin?"
"Başım ağrıyor biraz Ömer. Siz beni düşünmeyin. Emel'i siz eve gelince alırsınız. Ben biraz kafa dinleyeceğim. "
Asiye hocadan izin alıp çıktı. Ondan sonra ise Doruk çıktı ve kolundan tutup durdurdu.
"Ne oldu?"
"Sahane Doruk?"
"Asiye, yardım etmeye çalışıyorum burda."
"Biraz başım ağrıyor. İzin kağıdı alıp çıkacağım. Oldu mu Doruk?"
"Tamam bende izin kağıdı alacağım, ben seni bırakırım eve."
"Hayır istemiyorum. Ben tek giderim."
"Asiye zaten seninle konuşmak istediğim birşey var, uzatma."
Asiye daha fazla itiraz etmeden kafasını salladı ve ikiside müdürden izin kağıdı alarak okuldan çıktılar. Doruğun arabasına bindiler. Doruk yok boyunca ağzını açmadı ama en sonunda dayanamayıp Asiye'ye
"Asiye ben seninle birşey konuşacağım. Ben size gelsem, orada konuşsaķ? Zatenyol bitti. Uzun birşey konuşacağım seninle."
"Tamam Doruk, zaten abim evde değil. Şimdi gel ne istiyorsan konuşalım."
Doruk gülümsedi. Evin önüne gelince arabadan indiler. Doruk buraya aşina olduğu için Asiye'ye daha dikkatli bakıp olayı çözdü.
"Ben seni daha önce gördüm. Ben buraya gelip bir kıza zarf vermiştim, o sendin dimi?"
"Nasıl ya? Sen o gün bana zarf veren çocuk muydun? "
"Evet evet, o bendim. Peki o zarfın içinde ne vardı?"
"Babamın.. vefat etmeden önce çekmediği maaşı. Akif Atakul'un yanında çalışıyordu. Peki senin Akif bey ile ne alakan var?"
Doruk güldü.
"Kendisi babam olur."
"Anlaşıldı, dalga geçmiycekmisin babam babanın işçisiydi diye?"