Adik Baru✨

70 9 1
                                    

Jeon Jungkook, 15 tahun Yang sedang belajar dikejutkan dengan panggilan mamanya.

"Jungkook.... Mari sini... Mama nak cakap sesuatu" sambil memegang baby seorang kanak ii perempuan Yang berumur 12 tahun.

"Mama... Siapa Tu?" Tanya Jungkook sambil menuding jari kearah budak perempuan itu.

"Ni adik angkat kamu... Park Irish...." Jawab mamanya sambil menepuk perlahan bahu Irish.

" Hi saya Irish... Nama awak siapa?" Tanya Irish sambil menghulurkan tangannya dengan niat ingin berjabat tangan dengan Jungkook. " Oh saya Jeon Jungkook. Umur saya 15. Irish kene panggil saya Jungkook oppa tau" kata Jungkook sambil mengenyitkan matanya.

"Hihi.... Comel lah Jungkook oppa ni... Macam inilah Irish sayang" kata Irish sambil memeluk Jungkook. "Comel Nye anak ii mama... Jungkook mulai sekarang kamu kena jaga Irish tau bila mama tiada dekat rumah."

"Baik mama..." Lantas Jungkook menjawab sambil tangan kanannya memegang tangan Irish manakala tangan kiri Jungkook menarik beg luggage milik Irish Yang berwarna ungu. " Mari sini.. Jungkook oppa tunjukkan bilik Irish.. Jungkook oppa dah kemas siap siap untuk Irish"

Mereka berdua menaiki lif Yang berada di ruang tamu untuk Naik ke tingkat atas rumahnya... Maklumlah rumah mereka Ada tiga tingkat keatas dan dua tingkat bawah tanah...

"Jungkook oppa... Irish nak Tanya... Kenapa mama suruh Jungkook oppa Jaga Irish? Bukan ke sepatutnya mama Yang Jaga Jungkook oppa dengan Irish?" Tanya Irish dengan penuh naif... "Sebab mama kerja Irish... Mama nak Cari duit untuk kita makan.. faham?" Setelah Jungkook berkata begitu barulah Irish faham...

"Lagi satu Irish nak tanya.... Mana papa? Irish tak pernah Rasa kasih sayang papa sejak lahir..." Irish berkata begitu kerana papanya iaitu Park Jimin telah meninggalkan keluarga mereka sejak Irish lahir kerana tak mahu hidup susah.

"Papa tak berapa sihat.... Dia duduk kat dlm bilik je... Tapi kalau Irish nak jumpa papa Jungkook oppa boleh bawakkan... Irish nak?" Dengan pantas Irish mengangguk dan dua sendiri tidak mahu menangguh nangguh kerana Irish sangat benci dengan sikap tangguh- tangguh....

"Cakkk.... Hi Papa... Nama saya Irish... Saya ahli baru dlm keluarga ni..." Kata Irish sambil saling menyalami tangan Encik Jeon... "Irish ya... Nama papa Irish Yang dulu siapa?" Tanya Encik Jeon sambil penasaran menanti jawapan Irish kerana padanya Irish Ada mirip ii anak kawannya, Park Jimin.... "Nama papa Irish Park Jimin... Papa kenal ke?" Papa terus menggeleng untuk mengelakkan syak wasangka....

"Okeylah Irish... Jom masuk bilik Irish... Irish kene tidur sebab esok Hari pendaftaran sekolah Irish kan...." Irish mengangguk dan mengikut Jungkook ke bilik Yang bakal Irish diami " Irish rehat dulu ye... Jungkook oppa nak tolong mama masak dulu... Nanti dah tiba waktu makan Jungkook oppa panggil Okey?" Anggukan Irish membuatkan Jungkook menutup pintu Dan terus turun ke dapur.

" Hurmm Irish tidur dululah... Nanti Jungkook oppa kejut baru bangun... Lepas Tu baru kemas kemas baju ni" kata Irish sambil baring diatas katil empuk itu.

"Irish.... Irish.... Kamu kena lari dari rumah Tu.... Rumah Tu bahaya sayang... Lari Irish.... Dengar cakap mama....."

✨ THE END ✨

P/S: KORANG TUNGGU OKEY NEXT CHAPTER... SEBAB KORANG MESTI NAK TAU KENAPA DENGAN IRISH KAN.... SO STAY TUNE ✨

PRINCE OF MAFIAWhere stories live. Discover now