"Hahhhh.... Mimpi ape tadi.. Kenapa mama cakap macam Tu?" Irish Yang tersentak dari tidurnya terus tertanya Tanya apakah maksud mimpinya tadi.
"Tok...tok....tok...." Ketukan Di pintu bilik membuatkan Irish rasa terkejut lantas bertanya "Siapa Tu?" Orang Yang mengetuk pintu tadi terus berkata "Ni Jungkook oppa lah Irish... Buka pintu ni... Makan Malam dah siap" Jungkook terus menunggu hingga akhirnya Irish keluar dari bilik.
"Irish... Kenapa adik Jungkook oppa ni menangis ni?" Tanya Jungkook sambil memeluk erat tubuh badan Irish... "Irish mimpi... Mama Irish suruh Irish lari dari rumah ni.... Mama Irish kata kat sini bahaya..." Jungkook hanya mampu menenangkan Irish sambil menariknya untuk makan Malam bersama.
Irish duduk bersebelahan Puan Jeon Dan bersententang dengan Jungkook... Puan Jeon Yang perasan Akan perubahan mimik muka Irish lantas bertanya " Irish sayang.... Kenapa ni? Jungkook oppa Ada buat something bad ke dekat Irish?" Irish Yang Rasa serba Salah terus menjawab "Jungkook oppa tak buat ape ape pon... Tadi Irish mimpi buruk je mama"
Jungkook Yang mendengar nama nya disebut oleh Puan Jeon membuatkan dia hampir menyembur air oren Yang berada Di Dalam mulutnya. "Mama... Apa ni... Tanya Irish bukan bukan.. kan Jungkook dah janji dengan mama Jungkook nak Jaga Irish..." Kata Jungkook sambil memuncungkan bibirnya tanda merajuk...
Irish Yang mendengar kata kata Jungkook sambil memandang wajahnya lantas ketawa "Hihi... Comellah Jungkook oppa ni... Macam bunny Yang dlm bilik Irish Tu." Pipi Jungkook terus kemerah merahan apabila mendengar pujian dari Irish...
Irish dan Jungkook saling berbual Dan mereka sangat dalam meluahkan sesuatu Yang terbuku didalam hati. Tapi semuanya berubah pada suatu Malam.
"Irish.... Maafkan Jungkook oppa... Jungkook oppa tak sengaja pecahkan barang Irish...." Jungkook meminta maaf setelah memecahkan bekas kaca berlampu LED kesayangan Irish. "Ish Jungkook oppa ni... Kan Irish kata Jangan sentuh... Irish benci Jungkook oppa!" Irish Yang marah terus menghempas pintu biliknya sambil menangis.
"Jeon Jungkook! Apa kamu buat dekat adik kamu! Kamu tau tak Tu saja kenangan Yang dia Ada bersama Sama mama dia. Sesuka hati kamu sahaja pecahkan!" Puan Jeon memarahi Jungkook lalu menarik Jungkook masuk kedalam bilik Dan menguncinya. "Mama... Jungkook nak keluar..." Rayunya tapi hampa. Puan Jeon tidak mendengarkan Jungkook sebaliknya terus turun ke dapur.
Puan Jeon mengeluarkan sesuatu Yang pelik Dan dibungkus didalam Kain berwarna kuning. "Kau kena buat Irish lagi benci dekat Jungkook. Aku nak Jungkook keluar dari rumah ni." Katanya seorang diri. Tapi sebenarnya dia bukan seorang diri malah dia sedang bercakap bersama dengan hantu Yang bakal membuatkan Irish rasa benci kepada Jungkook.
"Tok....tok....tok..... . Irish sayang... Ni mama ni... Buka pintu ni sayang... Mama buatkan hot chocolate ni" Puan Jeon memujuk Irish dengan lembut supaya Irish termakan umpannya dan ya, Irish memang dah termakan umpannya kerana membuatkan Puan Jeon memasuki biliknya dan memberikan minuman itu kepadanya.
"Mama, air ni sedap lah... Irish suka... Nnti mama buat lagi boleh? Tapi jangan bagi Jungkook oppa tau.. ni Irish seorang saja boleh minum. Janji?" Kata-kata Irish disertakan dengan huluran jari kelengkeng nya yang kecil Dan comel itu. "Okey mama janji. Mama buatkan air ni untuk Irish seorang saja." Puan Jeon menyambut jari Irish lantas memeluk Irish dengan beriringan senyuman sinis.
"Irish sayang.... Sedarlah.... Puan Jeon tak sebaik Yang disangka. Dengarlah cakap mama sayang."
✨ THE END✨
P/S: MESTI KORANG TERTANYA² KENAPA IRISH SELALU MIMPI BILA AKHIR CHAPTER... SOKAY HABIS JE SEASON 1 NI CREATOR BAGITAU OKAY✨
YOU ARE READING
PRINCE OF MAFIA
Детектив / ТриллерJeon Jungkook,15 tahun, lari dari rumah kerana tersakiti dgn kata-kata Puan Jeon. Tuan Jeon Dan adiknya tidak dapat berkata apa ii kerana disihir oleh Puan Jeon