Jimin membawa Jungkook kesebuah gudang lama Yang terletak dibelakang rumah agam tadi. "Jungkook, kat sini kau akan dilatih menjadi mafia macam kitorang." Jimin menerangkan serba sedikit tentang gudang tersebut Tanpa ditanya Jungkook. "Siapa Yang jadi pelatih Aku?" Tanya Jungkook kerana dia inginkan kepastian. "Kitorang 6 oranglah Yang latih kau. Tapi setiap orang Akan beri latihan Yang berbeza." Jawapan Jimin disertakan dengan anggukan kepala Jungkook. "Sini Aku listkan latihan Yang kau kene lalui selama 3 tahun." Jimin menarik tangan Jungkook Dan mengambil sehelai kertas Dan pen untuk menulis sesuatu.
"Ingat baik baik benda ni, faham?" Tanya Jimin lagi.
Latihan Yang kau Akan lalui
1. Memasak- Seokjin
2. Hentakan pada barang- Namjoon
3. Menembak- Yoongi
4. Fitness- Hoseok
5. Kawalan emosi- Aku (Jimin)
6. Punching- Taehyung"Haaaa nah... Simpan ni elok elok. So sekarang ni kau dengan Aku. Nak jadi mafia kau mestilah kena garang, tegas, tiada belas kasihan. Jadi Aku nak kau fikir sesuatu yang buat kau sedih dulu. Lepas Tu Aku nak kau jerit sekuat hati kau." Arahan Jimin jelas untuk Jungkook Dan dia mulai memikirkan saat saat Irish meminggirkannya. Senyap.... Seketika kemudian terdengar sayup sayup esakan tangis Jungkook Dan "Arghhhhhhhhhhhhhh" jeritan Jungkook Yang bergema Di Dalam gudang tersebut membuatkan Jimin harus menutup telinganya.
"Okey lepastu kau relax. Hentikan air mata kau Yang mengalir Tu. Aku nak kau tukar kan air mata Tu jadi ekspresi muka kau Yang paling bengis Yang kau boleh." Suruh Jimin lagi. Jungkook terus Cuba Dan mencuba sehingga Jimin agak puas dengan ekspresi mukanya.
"Dah.... Dah.... Janganlah nangis lagi. Jom Naik atas. Selalu kalau macam ni Aku Akan buatkan hot chocolate. Kau nak?" Tanya Jimin sambil memujuk Jungkook Yang teresak esak lagi. Pertanyaan Jimin hanya dijawab dengan anggukan kepala Jungkook.
"Tae.... Malam ni kau ambil alih Jungkook pulak. Jangan ngada ngada Malam ni kau nak tidur awal. Kita Ada trainee baru so behave sikit." Jerit Jimin Yang hanya baru tiba Di depan pintu rumah. "Ye... Aku taulah... Aku tak lupa. Aku bukannya Tua macam kau." Balas Taehyung sambil memerli Jimin. Jimin Yang selesai menghantar Jungkook ke biliknya hanya menyertakan jelingan kepada Taehyung.
"Nah.... Hot chocolate kau. Minum perlahan lahan sebab panas lagi." Kata Jimin sambil mensuakan hot chocolate itu ke mulut Jungkook. "Slrppp.... Thanks" singkat tapi cukup untuk membuatkan Jimin tersenyum puas. "Lepas ni kau Akan dengan Taehyung pulak. So hati hati sikit. Otak dia bukan betul sangat pun." Kata Jimin dengan ejekan Yang agak pedas didengari.
"Jungkook! Jom makan petang. Makanan dah siap ni." Jerit Seokjin kerana pelik sebab sepatutnya dia dah kene turun. Kalau lambat nanti Namjoon marah pulak. "Haish... Tak boleh jadi ni. Aku kena jengah dia. Kalau Namjoon tau ni, sah dia kena marah teruk. Pastu kena pukul pulak." Bebel Seokjin sambil menaiki tangga. "Aduh sakit kaki Aku. Nasiblah budak Tu Aku sayang, kalau tak dah lama Aku tembak." Sambung Seokjin lagi.
"Jungkook.... Jungkook..... (Tok..... Tok...... Tok......)" Ketukan Dan panggilan lembut Seokjin dibiarkan tanpa sahutan. Seokjin masuk ke bilik Jungkook Dan melihat Jungkook sedang lena diatas katil. Dia melihat kearah sofa pula. Terlihat Jimin sedang lena juga. "Sayang juga kau ke budak ni eh." Bisik Seokjin Dan terus mengejutkan mereka berdua.
Jungkook turun kebawah tapi semua Mata sedang memerhatikan dia. "Kenapa? Ada apa-apa ke Yang terjadi?" Tanya Jungkook Yang Masih agak pelik. "Kau tau sekarang pukul berapa?" Tanya Namjoon sambil memandang jam dinding Yang terletak di atas gerbang dapur. "Aaaa.... Pukul 4.20." jawab Jungkook Yang Masih Dalam kekeliruan. "Kau tau tak Yang kau dah lambat?!! Aku paling pantang orang Yang suka lambat lambatkan masa ni." Hentakan tangan Namjoon disertakan dengan tengkingan membuatkan Jungkook berdiri terpaku.
✨THE END ✨
P/S: HURMMM AGAK AGAK KORANG APELAH YANG JADI DENGAN JUNGKOOK SEBAB NAMJOON DAH MARAH... NAK TAU? STAY TUNE😘
YOU ARE READING
PRINCE OF MAFIA
Bí ẩn / Giật gânJeon Jungkook,15 tahun, lari dari rumah kerana tersakiti dgn kata-kata Puan Jeon. Tuan Jeon Dan adiknya tidak dapat berkata apa ii kerana disihir oleh Puan Jeon