TELEFON BARU UNTUK JUNGKOOK

21 2 0
                                    

Selepas sahaja Jungkook mendapat tatu mereka terus sahaja pergi ke Starbucks. "Kau nak air apa?" Tanya Jimin semasa mereka beratur. "Latte ais. Happy meal skali" tutur Jungkook laju. "Ish kau ni makan je kerja. Nasib Aku Ada bawak duit lebih." Bebelan Jimin lebih laju dari tuturan Jungkook.

"Hyung, cantikkan fon ni. Dari dulu Jungkook nak Fon ni tapi tak dapat." Jungkook menunjukkan Telefon keluaran Xiaomi. Black shark 4. "Boleh tahan gak taste budak ni" bisik Jimin Dalam hati.

*Paparan black shark 4*

"Hurm kejap lagi Kita beli

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hurm kejap lagi Kita beli. Makan dulu. Dah sampai dah happy meal kau ni." Selepas sahaja Jimin berkata begitu terus sahaja Jungkook menepuk tangan kegembiraan. "Yeay... Terima kasih hyung." Kata Jungkook Dan terua sahaja makan. "Hyung, kenapa hyung nak belikan Jungkook handphone?" Tanya Jungkook semasa hampir selesai makan.

"Namjoon hyung Yang suruh. Sebab dia nak tengok adik adik dia bahagia." Kata Jimin sambil mengambil fries Jungkook. Tapi Jungkook tak pernah kisah kerana itu hanyalah fries. "Ouhhhh okey." Kata Jungkook sambil mengangguk. "Hyung, Jungkook nak pergi basuh tangan kejap tau" kata Jungkook sambil menyuakan tangannya kearah Jimin. "Haaaa pergilah cepat. Nanti kedai dah tutup baru tau" kata Jimin Dalam nada mengungut.

"Hyung, Jungkook dah siap. Jom kita pergi beli phone baru." Kata Jungkook dengan debaran Yang tinggi kerana Hari ini Dan sekejap lagi dia Akan mendapatkan telefon idamannya selama ini. "Okey jom." Kata Jimin sambil mengambil cawan Jungkook Yang Masih berisi separuh air latte. "Haaaa kedai Tu bukak lagilah. Jom." Jimin menunjuk kearah sebuah kedai Telefon Yang terkenal. "Jom.... Excited ni nak Ada phone baru." Jungkook Yang teruja pergi ke kedai tersebut bukan dengan berjalan tetapi melompat ala ala kuda.

"Cik, saya nak tanya. Kedai ni Ada jual tak Xiaomi black shark 4?" Tanya Jimin sambil memerhatikan Jungkook Yang berkeliaran Dalam satu kedai. "Haish budak ni. Tersungkur karang baru tau." Kata kata Jimin didengari oleh pekedai tersebut. Dia hanya ketawa sambil berkata "Ada sekejap ya saya ambil." Pemergian pekerja tersebut diiringi dengan pandangan Mata Jimin.

" Jungkook, sini. Dah Ada ni. Tengoklah." Jungkook tanpa segan terus menunjuk pada satu desing Telefon black shark Yang mempunyai kamera lintang dibelakang nya. "Okey saya ambil Yang ni. Bagi saya simcard Celcom jelah." Simple Dan Telefon tersebut dah Ada pada Jungkook. "Hehe... Terima kasih hyung. Sayanggg Jimin hyung" kata Jungkook sambil membuat senyuman bunny comelnya. "Comel jugak budak ni. Aishhhhh nak je Aku cubit cubit pipi dia Yang mcm pau Tu." Kata Jimin Cuba mengawal suara supaya tidak didengari oleh sesiapa.

✨THE END ✨

P/S: WOW TINGGI JUGAK TASTE JUNGKOOK. HURM MCM MANA LAH NASIB JUNGKOOK MASA DIA SAMPAI RUMAH YA. HARAP HARAP NAMJOON TAK MARAH.

PRINCE OF MAFIAWhere stories live. Discover now