Keadaan rumah Yang sepi dibingitkan kembali dengan suara Seokjin Yang menenangkan Namjoon. "Ish kau ni.... Dia kan budak baru... Bagilah peluang... Lagipun masa latihan emosi dengan Jimin tadi teruk sangat... Tu Yang dia boleh lambat..." Bebel Seokjin Yang kasihan Akan Jungkook. Jungkook hanya melihat mereka bertengkar deminya dengan mata Yang berair. "Hyung... Maafkan Kookie.... Kookie janji Kookie tak lambat lagi...." Kata Jungkook sambil mengangkat sebelah tapak tangannya seperti sedang berikrar.
"Kookie? Nama kau Jungkook kan tapi kenapa jadi Kookie pulak?" Tanya Yoongi Yang agak blur kerana seharian ini dia hanya tidur. "Ish kau ni... Nama dia kan Jungkook... Pastu kau amik kook Tu tambah jelah ie kat belakang sebagai Nama manja. Itu pun tak tau. Tulah lain Kali kurangkan tidur Tu sikit kat dah blur." Bebel Hoseok panjang lebar.
"Senyap! Baiklah kalini Aku maafkan kau. Tapi esok Aku tau setiap Kali waktu makan Aku nak kau turun Dan tolong hyung masak. Faham? Jangan ngada ngada nak mengelat. Kalau Seokjin suruh rehat kau duduk sekejap sahaja. Atau minum minum air. Lepastu sambung balik kerja kau. Haaaa dah jom makan. Elok elok Aku makan western food ni kejap lagi Ada orang Yang kena makan." Bebel Namjoon seraya mengambil makanan Yang telah dicedokkan oleh Seokjin dari tangannya.
"Ish kau ni pon gelojoh lah. Sabarlah... Makanan Tu kan panas lagi... Kalau Aku terlepas nanti Salah Aku jugak bukan kau." Marah Seokjin selaku ahli Yang paling berumur. "Yelah yelah. Sorry... Aku lapar..." Kata Namjoon pasrah.
"Jungkook.. Jom latihan punching dengan hyung. Pergi tukar baju dulu." Taehyung sudah memberi arahan kepada Jungkook. "Okey hyung." Jawab Jungkook lemah. Dia Masih lagi teringat semasa latihan nya bersama Jimin. " Kau kenapa lemah semacam? Kau tak sihat ke? Demam? Sesak nafas? Pening?" Pelbagai jenis penyakit keluar apabila Taehyung sudah risau." Hurm takde ape apelah. Aku Okey. Aku pergi tukar baju sekejap." Jawab Jungkook lagi.
Jungkook Yang sedang menuruni tangga apabila selesai menukar baju terdengar perbualan Taehyung dengan Yoongi Dan Jimin. " Aku Rasa budak Tu tak boleh pergi jauh." Taehyung kurang yakin dengan kemampuan Jungkook. "Kau ni, belum Cuba belum tau kan. Cuba lah train dia dulu. Ni belum train kau dah complaint." Yoongi membantah kerana agak tak patut Taehyung complaint trainee dia orang." Tah kau ni Taehyung. Tengoklah dulu. Aku yakin nanti mesti Namjoon pilih dia jadi Prince of Mafia." Kata Jimin dengan yakin.
"Hyung, Kookie dah siap. Jom." Kata Jungkook sambil memandang Taehyung. "Ouh Okey jom." Jawapan Yang diberikan Taehyung dapat membuatkan Jungkook Rasa berdebar kerana tidak dapat membayangkan semacam apakah latihan Yang Akan diberi. " Okey dah sampai... Relax tau sebab tak susah pon. Harini pengenalan barang barang je." Taehyung menenangkan Jungkook Yang kelihatan agak resah. "Ouh Okey. So nak start dari apa dulu?" Pertanyaan Jungkook diiringi tawa Taehyung membuatkan gudang tersebut bergema Dan membingitkan. "Ish kau ni. Apa punya soalan kau bagi ni... Dah tentu tentu kat depan kau ni punching bag. Mestilah kita start dari sini." Taehyung bercakap sambil tawanya Masih tersisa.
✨THE END ✨
P/S: HIHIHI.... CREATOR SAJA JE BAGI CERITA TERGANTUNG. MESTI KORANG TERTANYA TANYAKAN. SO STAY TUNE OKAY😘
YOU ARE READING
PRINCE OF MAFIA
Mistério / SuspenseJeon Jungkook,15 tahun, lari dari rumah kerana tersakiti dgn kata-kata Puan Jeon. Tuan Jeon Dan adiknya tidak dapat berkata apa ii kerana disihir oleh Puan Jeon