Villa Volta | Hoofdstuk Twaalf

12 1 0
                                    

Nadat de Nachtegaal uitgezongen is voelt Fridea iets. Het is een vreemd gevoel dat begint in haar borst, rond de plek van haar hart, en zich uitbereid door haar hele lichaam. Het valt nog het best te beschrijven als vlinders in de buik en rillen van de kou tegelijk. Of als de sprankels die vrijkomen als een superheld in een tekenfilm transformeert.

Ze denkt aan het lied van de Nachtegaal en dan aan de PandaDroom, de attractie waar het lied vandaan komt. Het is jammer dat de film verdwenen is, maar Fabula is een mooie vervanging. De tekst van het lied gaat over de aarde en de klimaatverandering, maar het grootste gedeelte zou ook bij de situatie van Fridea en Lisa kunnen passen.

'Fridea?' Vraagt Lisa, wat Fridea weer bij de werkelijkheid terugbrengt. Ze merkt dat ze haar ogen dicht heeft gedaan en opent die weer. Fridea wil de Nachtegaal bedanken, maar het vogeltje met de gouden stem is nergens meer te bekennen. Sterker nog, ze zijn helemaal niet meer bij Doornroosje, maar staan weer naast het grote sprookjesboek bij de Chinese Nachtegaal.

'Ik denk dat we ontkoppelt zijn' zegt Fridea alleen maar. Lisa glimlacht vrolijk naar haar en knikt opgewonden als een klein kind.

'Dat wilde ik jou ook vertellen, maar je stond daar maar met je ogen gesloten in gedachten verzonken. Het duurde wel een minuut!' Zegt ze. 'Maar in ieder geval hoeven we nu dus niet meer op zoek naar de Nachtegaal.' Fridea besefte zich ineens dat ze hun wandeling naar Doornroosje en de Chinese Nachtegaal ingebeeld moet hebben.

'Fantastisch, wat gaan we nu dan doen?' Vraagt Fridea.

'Laten we het vieren met wat lekkers te eten. Ik trakteer' besluit Lisa. Fridea glimlacht bij het vooruitzicht op gebak en drinken.

'Laten we bij Rondje van de Molen gaan eten, daar hebben ze donuts' stelt Fridea voor. Lisa stemt daarmee in en samen gaan ze op pad naar het torentje aan de achterkant van Polles Keuken.

Na hun donuts besloten ze in zo veel mogelijk leuke attracties te gaan, omdat Lisa's "nieuwe leven" nu snel voorbij zal zijn. Ze lopen met hun drankje in de hand naar het Tom van de Ven Plein om in Villa Volta te gaan.

'Wacht, was jij nu al in Raveleijn geweest?' Vraagt Fridea aan Lisa als ze langs het bord komen waar je kaartjes kan reserveren. Lisa schud haar hoofd.

'Dan gaan wij straks ook nog in Raveleijn' besluit Fridea. De mensen die bij het bord stonden lopen net weg en dus kunnen Fridea en Lisa meteen een plekje reserveren.

'Hoe laat is het nu?' Vraagt Fridea. Eigenlijk hoefde ze dat niet te vragen, want ze pakt zelf haar telefoon uit haar zak en bekijkt de tijd. Het is kwart over elf en ze heeft geen berichten van Millena en Bethany. Dat is bijzonder, want die twee appen meestal wel.

'Het is nu kwart over elf, zullen we die van twaalf uur nemen?' Stelt Fridea voor. Maar Lisa schud haar hoofd.

'Die zit al vol, dan moeten we die van kwart over twaalf nemen' zegt Lisa, wijzend op het bord. Fridea knikt en klikt die van kwart over twaalf aan. Daarna stopt Lisa de kaartjes in haar telefoon en lopen ze naar Villa Volta.

Ze brengen de tijd in de wachtrij zwijgend door, maar als ze in de eerste zaal komen mag Fridea van Lisa meepraten met het verhaal. Dit keer weet ze wel de tekst van de voice-over woord voor woord mee te praten. Dat lukt haar ook in de tweede zaal, waar ze een duet vormt met Hugo van de Loonsche Duinen.

'Zo, jij kan hier wel gaan werken als voice-over denk ik' grapt Lisa als ze wachter tot de deuren open gaan en ze de hoofdshow mogen betreden. Fridea glimlacht en bedenkt zich dat ze het best wel tof zou vinden om bij de Efteling te werken. Alleen woont ze een beetje ver weg, in de buurt van haar studie. Misschien een vakantiebaantje dan.

Fridea's Levenslust (ONC 2021)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu