#فريده_احمد_فريد
#العابث_الأخير
__________________
الفصل الرابع عشر(اول لمسهم بينهم قلبت لخناقه)
________________
#مع فاتنفكرت انها تزحف بهدوء لعندها وتنط منها... لكنها سمعت كلام خلاها تتجمد ف مكانها وتسمع باقي الحوار
منير بزعيق((خد تعالي هنا فهمني يعني ايه هتطلقها))
عامر بعصبيه((يعني هطلقها يا منير انا تعبت واعصابي اتدمرت من ناحيه هيه واوامرها ومعايرتها ليا ومن ناحيه تانيه انت بتضغط عليا و لوجي من ناحيه تانيه عايزين مني ايه يا منير))
منير((انت هتستهبل عليا انا....انت عارف لو طلقت صافي دلوقتى ف الوقت ده هيحصل فينا ايه))
فاتن لقت منير ساب عامر وراح ع خزنته فتحها شافت الارقام كويس طلع ملف وقال ل عامر وهوه بيشاور بالملف ف وشه
((شايف ده...دا ملف الضرايب اللي بنتهرب منها من سنين ونرشي المواظفين عشان يحلوا عنا وفيه كمان الموازن الحقيقيه بتاعتنا...الموازن اللي حرف فيها معناه اننا هنفلسسسسس...هنفلس يا عامر والقرض اللي بمليارات اللي واخدينه ع حس المجموعه كلها عارف لو البنك شم خبر عن الملف ده هيحصل فينا ايه مش بس هنفلس لا ياخويا دا احنا هنتحبس يا عامر....وجاي دلوقتى تقولي تطلقها))
عامر صرخ فيه
((وانت فاكرني مش عارف اللي بتقوله ده...انا عارفه كويس يا منير وما بنامش الليل بسبب التفكير....مستحيل بعد كل اللي عملته اخسر كل حاجه دلوقتى...وكل ده مش غلطتي لوحدي...ما انت لو قادر تحكم ع ابنك وتجوزه لوجي كان زمان مشاكلنا اتحلت....بس حضرتك بتمشي ورا ابنك اللي راح اتجوز بنت جمال من وراك وحطنا ف ازمه مع لوجي...انت عارف هيه عملت ايه قبل كده عشانه وهتعمل اكتر يا منير اقسم لك لوجي ممكن تحبسنا يا منير وممكن تعمل الاسوء...تروح تقول لصافي اني انا اللي خطفت ابنها ورميته ف ملجأ زمان عشان استولي ع ثروتها لوحدي....صافي مش هتحبسني صافي هتخلص علينا كلنا يا منير...صدقني انا عارفهم كويس دول مراتي وبنتي لكن نسل ابليس واللهي ياخويا))منير بغضب((ما تخافش يا عامر...موضوع فاتن ده انا قادر احله...كده ولا كده انا عرفت حوار كده جالنا نجده من السما....هيساعدنا نخلص ع فاتن والخدامه امها وابنها التافه اللي اتحداني انا....اصبر بس وهنخلص منهم بصوره طبيعيه خالص...بس دلوقتى خلينا نرجع الحفله قبل ما حد يلاحظ غيابنا وهنكمل كلامنا بعدين))
منير خد ايد اخوه وطلعوا من المكتب... فاتن جسمها كله بيترعش كأنها اتصابت بحمي
مش قادره تتخيل ان دول اعمامها ولا دول بشر اصلا...اتصدمت من كم الحقايق والمصايب اللي عرفتها عن عيلتها ف الساعه اللي عدت دي
دا غير المصيبه اللي هيه شخصيا عملتها...الدموع ع خدها نازله غصب عنها...مش قادره تسيطر ع نفسها
أنت تقرأ
#العابث_الاخير
Romance👈👈👈👈 إعلااااااااااااان👉👉👉👉 قصه الروايه بسيطه وخياليه شويه بتدور احداثها مع اربع ابطال معظم الاحداث ع جزيره ف المحيط الهادي ع حدود استراليا 🇦🇺 اول ابطالنا بنوته مغروره اسمها تالا تيجي الجزيره عشان تستلم ورثها من ابوها اللي عمرها ما ع...