26-فاتن تعترف بحبها،سيناء تتقهر ع نفسها،تالا تتصدم بحقيقه ظلمها

455 18 12
                                    

#فريده_احمد_فريد
#العابث_الأخير
__________________
الفصل السادس والعشرين(فاتن تعترف بحبها،سيناء تتقهر ع نفسها،تالا تتصدم بحقيقه ظلمها)
________________
#ف فيلا داني

قبل مرور الساعات دي كلها، داني وصل فيلته مع صياد وادم وليل، داني حضن اخوه تاني وقاله

((حمدلله ع سلامتك يا صياد، انا هفضل احمد ربنا طول عمري انه جمعنا تاني))

صياد بحب((دا ولا الحلم اللي بيتحقق يا داني، انا واللهي لسه ما مصدق اني شايفك ادامي، بس قلي دا بيتك، يعني انت راجل مبسوط، غني يعني))

((بيتنا، بيتنا يا صياد، من اللحظه دي كل املاكي بقت ملكك، انا عارف انك اتبهدلت طول عمرك، ليل حكت لي ع كل حاجه))

صياد لف ل ليل وراح عليها مسك وشها وقالها
((وانتي يا مجنونه جيتي هنا ازاي))

((انا هربت يا صياد، مش اتحايلت عليك تأخدني معاك، وانت سبتني ليهم، انا بقي هربت وركبت معاك ع نفس العباره المشئومه، بس كنت مرعوبه لتكون مت يا خويا))

صياد شالها وحضنها بحب اخوي بريئ، لكن ادم الدم ضرب ف نفوخه، قاله بغيظ

((هوه مش المفروض برضو انكم اخوات ولا إيه))

صياد بص له بأستغراب، داني ضحك وقال لاخوه
((اصل ادم عرض عليها الجواز، وهيه وافقت يعني هما ف حكم المخطوبين، ما تتحمقش اوي كده يا عم ادم، دول اخوات بالتربية، ماتخافش يا تقيل))

ادم بص له ببرود ليل ضحكت، صياد قاله
((متخافش يا ادم، ليل دي اختي بجد ، وانا يشرفني اجوزهالك بالرغم اني معرفكش، بس كفايه داني عارفك وواثق فيك، انت ما تعرفش انا مبسوط ازاي اني هجوزها بنفسي، كان نفسي اعمل كده من زمان))

ادم ابتسم وشدها من ايده، صياد ضحك اوي وبص ل داني، داني ضحكته فيها حزن ومراره

صياد قاله بأهتمام
((داني انا عايز اعرف كل حاجه، معني الكلام اللي تالا قالته دا ايه،، وليه الناس بتخاف منك، وازاي عينك اتقلبت كده،واحنا فين بالظبط،ومين الناس اللي خطفوني دول ، انا في حاجات كتيره عايز اعرفها يا داني))

((فاهم يا صياد، بس انت محتاج ترتاح دلوقتى، تعالي اخدك لفوق تغير هدومك وتنام لك كام ساعه، وماتقلقش كله هيبقي تمام))

صياد هز رأسه مجبر، طلع مع داني وسابوا ادم وليل، ليل قعدت ع اقرب كرسي وهيه بتتنفس بتقل وخنقه

الساعات اللي فاتوا دول احداثهم صعبه عليها اوي، ادم شد كرسي وقعد ادمها، قالها بجديه

((ليل، دلوقتي الحال اتغير بعد رجوع صياد، انا متأكد انه مش هيتخلي عنك ابدا ولا هيسيب المأريج يأذوكي وحياتك هتتحسن بعد رجوعه، يعني يا ليل انتي خلاص مبقتيش محتاج لي، وانا بعفيكي من الخطوبه دي، دلوقتى انتي حره وتقدري تتعلمي ف المكان اللي يريحك، وتتجوزي راجل سليم زيك وتعيشي الحياه اللي انا كنت هحرمك منها، انا بحلك من وعدك يا ليل))

#العابث_الاخير حيث تعيش القصص. اكتشف الآن