#فريده_احمد_فريد
#العابث_الأخير
__________________
الفصل السابع والعشرين(زين اتحول عشقه لكره ومقت كبير)
________________
#عوده ل فاتنمشيت ع مصدر الصوت ، سمعته جاي من اوضه قريبه، فتحت الباب بهدوء وشهقت مفزوعه من المنظر
منظر مكنتش متخيله انها هتشوفه أبداً، شايفه بعينها ياسين مع فتاه ليل ع سرير وكانوا ف وضع مؤسف
ياسين اتنطر بعيد وهوه بيستر نفسه، البنت صرخت ولمت الملايه عليها، فاتن صرخت فيهم
((انتوا... انتوا بتعملوا اييييييه... انت يا ياسين تعمل كده... ازاي.. دا اخوك مرمي ف المستشفى بين الحيا والموت... وانتي امشي براااااا، قبل ما اخلي الحرس يرموكي بمنظرك ده، بره يا زباله))
البنت خدت هدومها وجزمتها وجريت بيهم ع برا، فاتن وسعت لها وهيه بتبص لها بكل قرف، رجعت تبص بقرف ل ياسين
قالت له بمنتهي الاحتقار
((مكنتش اتوقع منك انت بالذات التصرف الحقير ده، وفين ف بيتنا،، يعني كنت خليت القرف ده ف الاماكن بتاعته، لكن تعمل كده يا ياسين هنا، وكمان ناسي اخوك اللي....))قاطعها بصراخ
((كفاياااااا، كل حاجه زين زين زين، ريحي نفسك يا فاتن، زين مايبقاش اخويا، ويارب يا شيخه يموت فيها وارتاح بقي، وكنت مستني اسمع الخبر الاكيد، انا كنت بحتفل بخبر موته،بس انتي جيتي بوظتي حفلتي، حتي دي زين محشورلي فيها ايه القرف ده))فاتن بصدمه((ايه يا ياسين اللي بتقوله ده، قصدك ايه، ب زين مش اخوك ومستني خبره، ايه الكلام ده))
((دي الحقيقه يا فاتن هانم، زين مش اخويا، انا ابن حرام، خلاص ارتاحتي))
((ايييه))
((اه ياختي اللي سمعتيه، امي، ست زينه هانم سيده المجتمع الراقي، ست خاينه، خانت جوزها وحملت فيا، ايه عمرك ما خدتي بالك انهم ما بيتكلموش مع بعض، عمرهم ما اتقفل عليهم باب واحد من ساعه اللي حصل ده، انا عارف انها صدمه عليكي، بس منير باشا مقدرش يقتلها او حتي يطلقها، كان خايف من ابوها، وكمان عشان هيه ماسكه عليه ذله، ماهيه كمان عارفه ان عامر اخوه قتل ابن مراته وخدوا فلوس الست وعملوا بيها الهلومه دي كلها، وكمان خاف من الفضايح كفايه فضيحه جمال لما اتجوز الخدامه امك وجابكوا، منير خاف انه يتفضح ف العيله زي اخوه ومحدش يعرف الحقيقه دي غيري انا وزينه ومنير وفيروز هانم، ومنير قالها لي مليون مره، اني مش ابنه وانه مش هيكتب لي قرش واحد من ورثه، وانا عايش هنا وعارف انه هيطردني ف الشارع لو زينه ماتت، بس بقي زين بيه الحيله، هوه الوحيد اللي بيعاملني ع اني واحد من العيله الزباله دي، وخلاني امسك شركه التكنولوجيا والتصنيع غصب عن عين ابوه ودايما يسأله ليه بيكرهني ومنير بيتجحح له بأني فاشل مش زيه، طبعاً ما الباشا زين هوه اللي ع الحجر، هوه كبير العيله من بعد منير وهوه رئيس مجلس إدارة المجموعه كلها وكل قرش هيتكتب بأسمه وطبعاً بعد ما يتجوز لوچين، اه صح ما انتي غبيه وحماره، مصدقه ان زين ملوي دراعه منك انتي وامك، لاء يا حلوه، زين سايبك بمزاجه وهيتجوز لوچين عشان يضمن الرئاسه وان مفيش غريب يدخل بينهم، وانتي بقي، زين سايبك عشان يسلي نفسه بيكي، اصل انتي بالنسبه له حته الجاتوه وسط الملوحه اللي عرفهم ف حياته، انتي الشيخه خضرا المحجبه اللي عامله فيها محترمه وبنت ناس، وهوه بقي عايز يكسر مناخيرك ويذلك ويأخدك غصب عنك، ويمتع نفسه بجمالك، بعد كده يرميكي، زي ابوه وجده ما رموا امك زمان، انا بس بوضح لك شويه حقايق يا ستنا الشيخه ولعلمك زين قالي بنفسه ع كل ده، ولو مش مصدقاني ابقي اسأليه))
أنت تقرأ
#العابث_الاخير
Romance👈👈👈👈 إعلااااااااااااان👉👉👉👉 قصه الروايه بسيطه وخياليه شويه بتدور احداثها مع اربع ابطال معظم الاحداث ع جزيره ف المحيط الهادي ع حدود استراليا 🇦🇺 اول ابطالنا بنوته مغروره اسمها تالا تيجي الجزيره عشان تستلم ورثها من ابوها اللي عمرها ما ع...