#فريده_احمد_فريد
#العابث_الأخير
__________________
الفصل الثامن و العشرين(صياد المال حوله لقاسي مغرور معندوش قلب))
________________
# نكمل مع فاتنفاتن قامت وقفت قصاد اخوها،وفجأة رزعته ألم ع وشه
هادي اتصدم من عملتها قالت له بصراخ((اييييييه، بتتفق مع الظابط عليا، عليا انا يا هادي، مكفكش انت وامك انكم رمتوني ف الجحيم ده قبل كده، جاي كمان دلوقتي بتتفق عليا معاه، لييييه يا شيخ دا انا اختك الوحيده، عمرك ما حسيت بيا، عمرك ما سألتني انا عايزه ايه، عمرك ما فهمت اني انسانه وليا مشاعر بتحس وتتوجع وتتقهر، حرام عليكوا يا هادي بقا))
((انتي بتقولي ايه، ليه ما انتي عارفه كل ده، ومحمود قالك انه عايزك، وكلنا عارفين انك بتكرهي الحقير زين، يبقي ايه اللي جد دلوقتى، وبعدين بتضربيني انا يا فاتن، ايه خلاص اتجننتي، قعدتك مع العيله الزباله دي خلتك زيهم، بتضربي اخوكي الكبير))
فاتن بعياط
((اخويا الكبير، اخويا اللي دبحني بالبطئ، ليه عملت كده، ما انا قلت لك أجل كل حاجه دلوقتى، قلتلك وقف كل حاجه يا هادي، ليه تقتلني كده، انا بحب زين، حبيته يا هادي، حبته لدرجه اني هموووووت لو اتأذي ف السجن بسببي، انا عايزه ارجع له كل حاجه، خلاص مش عايزه انتقام ولا زفت، زين ف الاخر ابن عمنا، وانا سامحته))((لا يا شيخه، سامحتيه، حبتيه، ليه، مش ده اللي لوي دراعنا واتجوزك غصب عننا، مش ده اللي خلي حياتك جحيم هنا، مش ده اللي ذلك وهانك وبهدلك، مش ده اللي بيعايرك انك بنت الخدامه، مش العيله دي هيه السبب اننا نعيش ف فقر وذل واحنا صحاب ملايين، مش دول اللي سرقوا حقنا وبهدلوا امك وطردوها طرده الكلاب زمان، جايه دلوقتى بعد ما خدنا حقنا منهم كلهم، جايه تقولي سامحتي وحبيتي، ليه سامحتيه ليه، يبقي انتي اللي مسحتي الفيديو بتاعه من ع اللاب، انتي اللي انقذتيه من حبل المشنقه، يا فاتن الناس دي مجرمه وزين قاتل ولازم يتحاسب))
((انا كمان مجرمه، انا كمان قتلت، حتي لو اللي قتلته ده يستحق الحرق حي، بس برضو كان انسان وانا اللي قتلته بأيدي، يا هادي احنا مش قاضي عشان نحكم ع الناس، احنا اتظلمنا واتبهدلنا منهم صحيح، بس برضو احنا ظلمناهم لما عملنا كده فيهم، انا عارفه انهم يستحقوا العقاب، بس احنا نسينا ان في ربنا وهوه اللي بيحاسب عبيده، تقدر تقولي احنا هنعيش ازاي بضمير مرتاح وازاي هنقدر ننام واحنا سارقين حق مش حقنا، قلي ازاي هنعيش واحنا رامين اعمامك وابن عمك ف السجن ومرات عمك وجدتك اللي هيتشردوا بسببنا، انا عارفه ان دي كانت خطتي وانا اللي رسمتها ونفذتها، بس كنت عميا، كنت غبيه اني فضلت انتقم منهم بدل ما اعرفهم غلطهم ونلم شمل العيله من تاني، كان ممكن نستغل حادثه زين لصالحنا ونقرب منهم، وكان ممكن نعرف عمي اننا عارفين كل مشاكله الماليه ونساعده ف حلها، بدل ما نسرقهم احنا ونحبسهم، بص يا هادي، احنا اخوات وهنفضل نحب بعض ونخاف ع بعض ونساند بعض ف الوحشه والحلوه، بس ياخويا انا مش عايزه نكمل ف الخطه دي، ابوس ايدك سامحهم زي ما انا سامحتهم، خلينا نقوم لهم محامي ونسد ديونهم ونرجع لهم حقهم وهنأخد حقنا برضو ، خلينا نطلع ف نظرهم ابطال بدل ما نبقي زيهم، ناس قاسيه معدومه الضمير، ابوس ايدك خلينا نلم شملنا بقي، وصدقني لما تعاشرهم وتعيش وسطهم هتشوف ان فيهم حاجه حلوه بس هما نفسهم مايعرفوهاش، بالله عليك يا أخي خلينا نخرجهم والنبي))
أنت تقرأ
#العابث_الاخير
Romance👈👈👈👈 إعلااااااااااااان👉👉👉👉 قصه الروايه بسيطه وخياليه شويه بتدور احداثها مع اربع ابطال معظم الاحداث ع جزيره ف المحيط الهادي ع حدود استراليا 🇦🇺 اول ابطالنا بنوته مغروره اسمها تالا تيجي الجزيره عشان تستلم ورثها من ابوها اللي عمرها ما ع...