البارت الرابع والعشرون

7.6K 215 147
                                    

((حبيبتي دواءٌ لما اعاني جاءت لتعالج جروحي جروح الماضي وجروح الحياه اعطاها الله لي هديه وحقا هيا احسن هديه ولذلك ادعو الله ان يحفظها لي ويحميها من الزوال .....))

لنعود مره اخرى لاسر ولمار والباقي ...

ليعيد أسر طلبه مره أخرى قائلا :هااا هتسمحي ليا برقصه دى ولا ايه ....

ليكمل جاسر قائلا :وياريت كمان لو الانسه هند تسمح ليا برقصه دى انا كمان

لتنظر لهم الفتيات دون حديث لا يعرفون ماذا يفعلوا فلاول مره يقعوا في هذا الموقف ..

اما مصطفي الذي كان جالس في بكانه بغضب شديد وهو ينظر لشخص الذي يمد يده لهند وكانه يدعوها إلي الرقص ...

ليشعر وقتها بالغضب الشديد :ليق في مكانه قائلا بغضب :مبدهاش بقي ....

ليقوم من مكانه بعضب شديد ليذهب بعدها في اتجاه المكان الذي تقف فيه كلا من هند ولمار والشابين ...

ليقول مازن بصوت يحمل القليل من غضب محاولا اخفاء ما بداخله مش غضب شديد :احم نعم يا حضرات واقفين مع الانسه هند ولمار ليه في حاجه ......

هند بإحراج :دا الاستاذ أسر والاستاذ جاسر يا بشمهندس ...

مازن بغضب :اه يعن اعملهم ايه مثلا ....

أسر بتساؤل :انت مين حضرتك ...

مازن بغضب :اعتقد انا الاسالت في الاول واقف معاهم ليه ولو علي مين ف انا خطيب الانسه هند هااا في حاجه ف لو سمحتوا محبش حد يقف مع خطبتي ولا اختك خطيبتي ف اتفضلوا من غير مطرود.....

اسر بإحراج : احم اسف لحضرتك مكنتش أعرف انها خطيبتك

مازن بغضب :و أدى انت عرفت ان دى خطبتي ف اتفضل بقي انت وصحبك ....

أسر بإحراج :تمام استأذن من حضراتكم ...

ليذهب بعدها كلا من أسر وجاسر مع بعضهم مبتعدين عن مكان وقوف كلا من مازن وهند ولمار تحت نظرات الرضي من مازن وابتسامه تزين وجهه ونظرات اخرى من لمار وهند المتفاجأه من كلام مازن المفاجئ ......

ليخرج كلا من لمار وهند من هذا التفاجئ صوت مازن قائلا :احم اسف يا انسه هند علي الحصل من شويه بصي هو انا مش أسف اوى ....

هند بغضب :ايه حضرتك الانت قولته دا من شويه ازاى تقول لهم ان انا خطيبتك ازاااى هاا هو لو احنا اكلمنا مع حضرتك شويه بزوق وهزرنا مع بعض شويه دا ميديش ليك  انك تصرف بمزاجك وتقول الكلام دا عني انت فاهم وياريت كل واحد فينا يحتفظ بحدوده ومن اول دلوقتي وكل واحد يخليه في حاله تمام يا بشمهندس ...

لتقوم بعدها هند بإمساك يد لمار بقوه لتسير بعدها من امامه بغضب شديد بينما كان مازن واقفا مذهولا مما حدث هل حقا هذا الكلام القاسي خرج من ذلك الملاك لم يصدق فقد انفطر قلبه وبشده لينظر امامه بغضب وحزن كبير في قلبه من معامله حوريته له ليغلق بعدها عينه بقوه ليسير خارج الحفل بأكمله .........

حبكِ أسعدني (عشاق الصعيد )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن