البارت الخامس والعشرون

252 5 2
                                    

اهلااااا يا شباب معلش والله الحساب كان ضايع مني وبالصدفه الحمد لله عرفت ارجعه عارفه ان اتأخرت اوى بس اتمني ترجعو تاني تقرأوا الروايه وتدعموني 🥺❤❤

احد ابناء راشد وخاصتا الاكبر:هااا يابا عملت ايه ...

راشد بخبث :عيب عليك كل حاجه مشت تمام زى ما خططت...

ابنه ببتسامه خبيثه :كدا بقي مفضلش حاجه حاجات بسيطه وهناخد كل الاحنا عيزينه...

راشد بخبث:دول حبيبي ولاد اخويا البحبهم وانا اولي بفلسهم كلها مش البيت بس .....

لنذهب بعديا حيث كان راشد يقف مع احد المحامين ...

راشد بدهشه وتفاجئ:ايه اخويا كان ليه فدان أرض وانا معرفش ...

المحامي:ايوا يا باشا كان عنده ارض وكان مخبي الموضوع دا عنك وعن اي حد عشان عارف انك هتخدها من بناته ...

راشد بغضب :هاا اديني عرفت وهخدها بردو من بناته اصل مش هياخد كل حاجه وهو عايش وياخد كل حاجه وهو ميت لازم اشرد عياله دول وقهر قلبه عليهم في تربته ....

لينظر بعدها الي المحامي ببتسامه مقززه ليقول له:شكرا يا باشا وحق الكلام الحلو دا عمولتك محفوظه ...

المحامي بفرحه :تسلم تسلم يا باشا ولو عزتني في اي حاجه انا خدامك ...

راشد بخبث:تسلم...

ليرجع مره اخرى الي أرض الواقع علي صوت ابنه مره اخرى والذي يدعي عمر :يابا انت سمعني بقولك هنعمل ايه دلوقتي ...

راشد بخبث :الصباح رباح يابني هتعرف هعمل ايه بكره الصبح .....

لنذهب بعيدا لدى نوران والباقي ...

وقد كانت نوران وفوزيه ويارا يجلسون ببكاء

ليقول لهم سليم :ايه يا جماعه مش هتسكتوا بقي انا تعبت لكم ...

نوران من وسط بكائها :وانت مالك اصلا متقعدش جنبنا ....

سليم بغضب :تسدقي انا غلطان ان بسأل فيكي اصلا ...

نوران ببكاء:مش عايزه منك حاجه اصلا ابعد عننا بقي ....

ليذهب بعدها بغضب شديد لتجلس الفتيات معا ..

نوران ببكاء:وحشوني اوى والله ..

يارا ببكاء:وانا كمان وحشتني لمار وغلستها وهند ...

فوزيه :ومين سمعكم انا قلبي بيتقطع عليهم عشان مشوا وسبوني خلاص مبقتش قادره ابعد عنهم خلاص .....

نوران ببكاء:بس لازم نفرح لهم اخيرا عمها حس علي دمه وهيديهم بتهم زمانهم فرحانين جدا لازم نفرح ليهم ...

يارا ببكاء:مش قادره خلاص اتعودت علي وجدهم معايا في البيت خلاص بقوا اكتر من اخواتي ...

.لتمر عده ساعات وهم علي هذا الحال لينتهوا اخيرا من البكاء ...

حبكِ أسعدني (عشاق الصعيد )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن