Yoshinori—lelaki itu berjalan sendirian di bawah cahaya bulan, hari sudah lewat malam. Ibu saudaranya pasti mencarinya, Yoshi hanya ingin bersendirian dan menenangi dirinya saat ini.
Sudah dua hari sejak kematian sahabatnya—Haruto, satu satunya manusia yang berani mendekati dirinya dan berteman dengannya. Lelaki itu selalu bercerita masalahnya pada Yoshi.
Tentang kehidupannya yang terlampau dikawal oleh si ibu hingga membuatnya rasa tidak boleh bernafas. Bagaikan seorang pupet yang hanya mengikuti kehendak tuannya.
Haruto dan Yoshi hampir sama.
Yoshi juga anak yang bernasib malang sejak lahir lagi.
Di lahirkan tanpa ayah yang sah dan dibesarkan dengan cacian oleh si ibu yang telah Yoshi bunuh tanpa sengaja.
Sungguh miris kisah hidupnya.
KRING! KRING!
Yoshi mengangkat panggilan talefon yang tak lain tak bukan ialah panggilan dari mak cik saudaranya yang bernama Haruka.
"Hello, Yoshi di mana kamu?! Bahaya untuk kamu bersiar siar pada waktu malam masa ni."
Sebaik saja panggilan di angkat, suara mak cik saudaranya menyapa telinga dengan nada suara yang memekik. Yoshi hanya bisa tersenyum nipis.
"Sabar, aku dalam perjalanan pulang. Lagi pun, aku sudah besar. Apa yang hendak ditakutkan?"
"Kau fikir penculik zaman sekarang hanya menyulik kanak kanak? Kau salah besar Yoshi! Lebih baik kau hati hati, bahaya pada waktu malam ni. Sejak kebelakangan ni, banyak kes penculikan terjadi."
Ucap wanita itu di sebarang talian dengan helaian nafas yang berat.
"Baiklah, tunggu aku ya."
Yoshi mematikan panggilannya lalu meneruskan langkahnya. Tanpa dia sedari sebuah kereta hitam berhenti tepat bersebelahannya.
BRAK!
Pandangan Yoshi jatuh pada sebuah kereta hitam yang berhenti tepat di hadapannya dengan pintu kereta yang terbuka, Yoshi dapat firasat yang buruk tentang ini.
Belum sempat dia hendak melarikan diri, badannya sudah ditarik masuk ke dalam kereta hitam itu secara paksa. Dia cuba untuk memberontak tetapi badannya kaku saat melihat sepucuk pistol sedang terah tepat pada kepalanya.
Dia menatap dua orang penculik itu dengan wajah yang pasrah. Sudah cukup derita yang di alaminya, sekarang nasib apa pula yang menimpanya?
"Ke mana kalian hendak membawaku?"
Soal Yoshi pada kedua dua penculik yang berpakaian serba hitam itu. Salah seorang dari mereka sedang fokus memandu dan seorang lagi hanya diam, tidak berniat untuk menjawab.
Kereta hitam itu meluncur masuk ke dalam sebuah kediaman rumah yang nampak begitu besar, saiz rumah itu begitu besar seperti sebuah istana.
"Ikat tangannya."
Arah penculik yang memandu tadi, namanya Lee Minho atau lebih mesra dikenal sebagai Lino. Dia turun dari kereta lalu menuju ke arah bonet kereta untuk mengambil beberapa peralatan.
Changbin, penculik yang memegang pistol itu pantas mengikat tangan Yoshi menggunakan tali yang kukuh lalu menolak tubuh itu keluar dari kereta, Yoshi hanya bisa pasrah. Dia sudah terbiasa diperlakukan seperti haiwan.
Di dalam perjalanan, Changbin dan Minho memegang erat lengan Yoshi. Mereka berdua membawanya ke dalam sebuah bilik yang dipenuhi sangkar besi seperti penjara.
Dapat Yoshi lihat, empat sangkar besi itu sudah terisi tiga orang setiap satu. Di dalam sangkar kelima, hanya berisi dua orang remaja lelaki yang kelihatan baya baya Yoshi.
PANG!
Sangkar besi itu dibuka oleh Minho dengan kuncinya lalu memberi isyarat mata kepada Changbin untuk membuka ikatan Yoshi. Changbin yang mengerti pantas mengeluarkan sebilah pisau yang bersarung dari poketnya lalu memotong tali itu.
BRAK!
Sebaik saja tali dibuka, Minho menolak tubuh badan Yoshi dengan kasar masuk ke dalam sangkar besi itu atau lebih tepat dipanggil penjara besi. Dia pantas mengunci semula penjara tersebut lalu berlalu pergi bersama Changbin tanpa sepatah kata.
Tinggallah Yoshi bersama dua orang remaja yang tidak dikenalnya.
"Hai, mangsa baru."
Sapa seorang lelaki yang mengenakan baju kaus hitam bersama jaket bewarna putih dengan senyuman yang lirih. Di sebelah lelaki itu duduk seorang remaja lelaki yang berpakaian kemeja biru dengan wajah yang merah, mungkin baru selesai menangis.
"Apa yang mereka nak dari kita?"
Soal Yoshi lalu mendekati lelaki yang menyapanya.
Lelaki yang bernama Kim Junkyu itu menjawab dengan tenang sambil tersenyum.
"Mereka berdua hanya di arahkan untuk menculik semua orang yang ada di sini. Bos sebenar ialah seorang manusia yang sakit mental. Dia psychopath yang akan bunuh kita semua."
"Rasanya kita bertiga ada masa tujuh hari lagi untuk hidup."
"Tunggu saja giliran kita untuk mati bersama."
Kata Junkyu dengan seringai kecilnya, mungkin sudah pasrah dengan hidupnya yang semakin lama semain kelam.
Yoshi meraup wajahnya dengan kesal, adakah ini pengakhiran hidupnya? Entahlah. Dia sudah penat untuk mecuba. Dia sepatutnya dengar cakap mak cik saudaranya dan tengoklah apa yang berlaku sekarang.
"Aku Junkyu dan kau?"
Soal Junkyu seraya meghulurkan tangannya. Yoshi menyambut dengan lirih.
"Yoshinori." Jawabnya pendek lalu bersandar pada dinding penjara tersebut. Netra matanya jatuh pada semua manusia yang dikurung di sini.
Bersambung...Tarikh menulis:
16 May 2021
YOU ARE READING
[✓] Seven days
FanfictionIni tentang cerita dan penyesalan mereka bertiga. main role ; Jihoon, Yoshi, Junkyu 🧷notice; thriller, dark story, little harsh words, murder Start; 16/5/2021 End; 10/7/2021