*Boleh pasang lagu untuk dramatik effect*
Pasukan yang terakhir, pasukan ini menyandang tempat kedua pada tahun lalu. Di persilakan masuk ke gelanggang.. Team!.. Gamma!!
Pintu terbuka dan kumpulan Gamma memasuki gymnasium dengan hoodie yang menutupi wajah. Mereka berjalan ke tengah gelanggang tanpa lambaian tangan. Kedengaran bunyi sorakan dan musik pancaragam mengetarkan jantung seorang gadis yang hanya menunduk memandang lantai.
Langkah mereka berhenti di tengah gelanggang. Kesemua ahli Gamma serentak membuka hoodie masing-masing kecuali seorang gadis.
Wow!! Nampaknya Gamma membawa senjata rahsia pada tahun ini. Adakah senjata rahsia itu akan membawa mereka ke arah kemenangan?
Pemain bergerak menyalami antara satu sama lain sebelum memulakan perlawanan. Tiba saat Lady Thunder untuk menyalami Gamma, hanya jelingan sinis di berikan dan mereka terus berlalu.
Para pemain bergerak ke tepi gelanggang. Masing-masing berkumpul bagi mempersiapkan diri untuk perlawanan. Wolf yang duduk ditempat penonton memandang ke arah Gamma. Seorang gadis yang benutupi wajah itu menarik perhatian mereka.
"Siapa orang tu weh! Asal tutup muka?"soal Justin.
"Curious weh! Siapa dia?"kata Alex pula.
"Aku rasa Gamma sengaja kut nak sorok pemain baru tu"tambah Haziq.
Semua mata tertumpu pada gadis yang masih tidak membuka hoodienya. Sedangkan yang lain sudah bersiap untuk perlawanan.
🏀🏀🏀
Bunyi wisel menandakan setiap pemain perlu bersiap untuk memulakan perlawanan. Pasukan Gamma di minta untuk berbaris di tepi gelanggang. Tetapi, gadis berhoodie itu masih duduk di bangku. Apa rancangan Gamma kali ini?.
Seorang pengadil perempuan yang memakai baju biru dan putih menghampiri pasukan Gamma. Pengadil itu berdiri di hadapan Yuni. Seperti biasa, pemain akan membawa tangan mereka ke depan untuk di periksa. Pengadil itu bergerak seorang demi seorang untuk memeriksa kuku.
Setelah itu, pengadil itu bergerak ke pasukan lawan untuk di periksa.
"Okay, awak. Cikgu nak awak jadi simpanan dulu untuk game 1 dan 2. Game ketiga nanti cikgu nak awak masuk okay"arah cikgu Isma selaku guru bola jaring.
Gadis yang masih berhoodie mengangguk faham. Dia hanya duduk di bangku pemain memerhati perlawanan berlangsung. Pasukan Gamma menyarungkan bib berwarna oren manakala pasukan lawan menyarungkan bib berwarna hijau neon.
Perlawanan pertama akan bermula diantara Gamma dari Neuron International High School dan Peachy dari sekolah seksyen 3.
Nampaknya kedua pasukan sudah pun memasuki gelanggang permainan. Masing-masing mengambil posisi masing-masing.
*Gamma Gol sebelah kiri*
Yuni berdiri di luar bulatan tengah sebagai posisi center. Sofia mengambil posisi di bahagian WA. Mei bergerak ke bahagian WD. Jane melangkah ke arah posisi GD, manakala Kisha sebagai GK dan Sarah sebagai GS berjalan memasuki kawasan D yang berlainan. Amely pula mengambil posisi sebagai GA buat sementara.
YOU ARE READING
𝘎𝘰𝘢𝘭 𝘈𝘵𝘵𝘢𝘤𝘬!! [✔️]
Short Story{𝓕𝓲𝓯𝓽𝓱 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂} Gerakannya lincah seperti cheetah. Lompatannya tinggi seperti kijang. Matanya tajam seperti helang. Siapakah dia si gadis penyerang? Menguasai gelanggang itulah kelebihannya. Goal Attack itulah dia. Start: 8/3/2021 End: 7/6...