GA 10

1.4K 169 19
                                    

Perlawanan seterusnya merupakan perlawanan penentuan untuk ke separuh akhir

Ini merupakan perlawanan kedua Gamma setelah melihat perlawanan Lady Thunder melawan Huntress terus, melayakkan Lady Thunder ke separuh akhir.

Pasukan Gamma berkumpul dalam bulatan. Cikgu Isma menerangkan strategi permainan. Gadis berhoodie mendengar dengan tekun. Dia sebenarnya gementar dan takut. Kerana ini merupakan perlawanan pertamannya.

"Awak okay tak?"tanya Sarah kepada gadis berhoodie itu.

"Erm.. okay. Nervous je sikit".

"Don't worry. You can do it"kata cikgu Isma memberi semangat. Gadis itu menarik senyum.

Pritt! Wisel berbunyi menandakan pemain harus bersedia.

"It show time"ujar Yuni tersenyum.

*part ni korang pasanglah lagu yang gempak sikit ya. Bagi aura tu datang🤣*

Gadis berhoodie berdiri. Dia meregangkan tangannya ke kiri dan ke kanan serta meregangkan seluruh anggota badannya. Dia berpaling membelakangi penonton. Mata semua penonton tertumpu pada gadis itu. Mei berdiri lalu menanggalkan pelekat yang menutup nama gadis berhoodie itu di belakang badannya.

Shreeck!! Serentak pelekat itu di tanggalkan, gadis itu membuka hoodie yang menutupi kepalanya. Lantas dia berpaling menghadap penonton dengan senyuman tipis. Wolf yang berada di tempat duduk penonton melopong melihat wajah gadis itu.

"Eh! I..i.. itu Raila"gagap Justin.

"Raila weh! Raila!"teruja Haziq.

Terus wolf bersorak memanggil nama Raila kecuali Taufiq yang tadinya bersandar, terus tegak melihat Raila yang merupakan pemain rahsia itu. Raila yang terdengar akan namanya dipanggil terus mendongak mencari kelibat orang yang memanggil namanya. Senyuman lebar di berikan.

Pemain Gamma berdiri ditepi bersama Raila dan bersedia untuk memasuki gelanggang bola jaring.

Oh!! Nampaknya pasukan Gamma telah mengeluarkan pemain baru mereka.

Raila membuka sweater hoodienya lalu di berikan kepada Amely. Nafasnya di tarik dan di hembus. Bib di sarungkan ke badan yang tertera GA di bahagian depan dan belakang. Rambutnya yang terurai di ikat ekor kuda.

"Are you ready?"tanya Yuni kepada Raila.

"Not so"balas Raila dengan senyum tipis.

Kaki Gamma serentak menghayun memasuki gelanggang. Masing-masing mengambil posisi masing-masing. Bib hijau neon yang di pakai menandakan mereka berada di bahagian kanan gol.

 Bib hijau neon yang di pakai menandakan mereka berada di bahagian kanan gol

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Raila duduk di posisi GA. Kakinya membuka kekuda bersedia. Perasaan gugup mula menyelubungi diri apabila merasakan semua mata memandangnya. Dia memandang Yuni yang berdiri di luar bulatan. Dua jari di bawa ke telinga lalu di sentuh di belakang leher. Semua pemain Gamma mengangguk faham.

𝘎𝘰𝘢𝘭 𝘈𝘵𝘵𝘢𝘤𝘬!!  [✔️]Where stories live. Discover now