Nándi nem tudta kiverni a fejéből a péntek estét. Annyira nem, hogy végső elkeseredésében mindennel megpróbálkozott, hogy elterelje a gondolatait – még azzal is, hogy elhitte, a papíron a poharat egy szellem mozgatja, és nem Erik szórakozik vele.
– Miért kísértesz ebben a házban? – kérdezte Erik a lapra szegezve a tekintetét.
Nándi összevont szemöldökkel figyelte, mozdul-e a pohár. Már eltelt pár perc azóta, hogy a szellemük lebetűzte a melatonint, de hiába hangzott el újabb kérdések tucatja, választ egyre sem kaptak. Már pedig a mozdulatlanságban, Erik légzését hallgatva és forró bőrét érintve nehéz volt nem visszagondolni a péntek estére.
Nándi elszántan feltűrte a pulcsija ujját, majd visszahelyezte az ujját a pohár aljára, és előrébb dőlt.
– Miért nem válaszolsz a kérdéseinkre? – vonta kérdőre a szellemet.
Erik felpillantott, amikor az üveg útnak indult.
– Úgy néz ki, az hat rá, ha szigorúak vagyunk – súgta.
Nándi kihallotta Erik hangjából, hogy mosolyog, de nem pillantott a fiú ajkára. Az veszélyes territóriumnak számított.
– Vagy lehet, most betűzi le, hogyan fog megölni minket – tippelt Nándi.
Erik felnevetett, de válasz helyett a zsebébe nyúlt a hangosan rezgő telefonjáért. Nándi bőre úgy tűnt, elfelejtette a forróság fogalmát, amint Erik ujja nem simult többé az övéhez. Egyből megcsapta a szobát uraló hideg, alkarján a szőrszálak katonás sorban meredtek az égnek.
Nándi vetett egy gyors pillantást Erikre. A fiú szeme összevissza járt a képernyőn, de Nándi nem tudta elég ideig figyelni ahhoz, hogy eldöntse, miről árulkodnak a ráncai. A pohár gyors tempóban haladt az első betű felé, így Nándi ismét ráirányította a figyelmét, mielőtt mindketten lemaradtak volna a válaszról.
A betűk lassan összeálltak egy szóvá: N-E-M. Nándi lemondó sóhajára már Erik is felkapta a fejét, és amikor visszahelyezte az ujját az üvegre, az újra megindult. A válasz nemsokára teljesen összeállt: N-E-M É-R-I M-E-G.
Nándi összevont szemöldökkel dőlt hátrébb.
– Miért nem éri meg? – Erik még nem adta fel a próbálkozást. – Akarsz valamit cserébe?
Az üveg lassan, de megmozdult az I betű felé.
– Eliza írt? – törte meg a csendet Nándi, és Erik telefonja felé biccentett.
A pohár megállapodott a második betűn. G.
– Hm? – kapta fel Erik a fejét, majd a mobiljára lesett. – Ja, nem. Gréta volt az.
Nándinak kiszorult az összes levegő a tüdejéből. Gréta említése nem jelentett jót, Nándi agyában máris elindult egy asszociációs játék: Gréta; Erik azért akart szünetet tartani, mert lehet, mással akar lenni, aki nem feltétlen lány; péntek este a kocsiban; Erik lehelete a bőrén; az ujjai a hajában...
Nándi aprón megrázta a fejét, hátha ezzel kitisztulnak a gondolatai, és inkább újra a pohárra koncentrált. A pénteki úgysem jelent semmit, ha Gréta újra felbukkan a színen – dorgálta magát.
– Csak – köszörülte meg a torkát Erik, ahogy Nándi tekintetét kutatta – megkérdezte, hogy nincsenek-e meg a biológia jegyzeteim egy anyagból, mert az ő tanáruk rosszul magyarázta el, mi nem...
– Nem azért kérdeztem – vágott gyorsan közbe Nándi, ahogy megvakarászta a tarkóját. – Nem tartozol nekem magyarázattal.
Erik a pohárra lesett egy másodperc erejéig, amíg az megállapodott az E betűn, majd visszanézett Nándira.
YOU ARE READING
Ezt felvetted?
Teen FictionHa Nándinak anno meg kellett volna írnia egy esszét arról, mit gondol, hol lesz öt év múlva, egészen biztosan nem azt válaszolja: egy szellemvadászaton az új szomszédjával, akivel még egy közös Youtube csatornát is indít. És ha Eriknek kellett volna...