Julias mardörm

147 5 4
                                    

Kom igen, tjejer! , tjatar fotagrafören.
Vi står i vattnet och låter solen få oss att lysa som stjärnor. Vi håller på att fotograferas av en professionell fotograf. Det är sommar och solen steker varmare än vad den nånsin har gjort. Jag, Cassie och Melinda står i vattnet med badhattar och rosa bikinier. Vi ska ge reklam för solkräm.
- Är vi inte färdiga snart? , frågar Melinda.
- Bara gör er sista pose så är vi färdiga!, säger Patrik.
~~~~~
Vi går uppför den långa backen till skolan. Svätten rinner ner för mina armar. En väldigt äcklig känsla.
- Det här är sista gånger jag tänker gå, säger jag sarkastiskt.
- Kan inte någon hjälpa oss! Skriker Cassie.
Och plötsligt så kör en bil upp bredvid oss. Det är min super snygga pojkvän Spencer som kör.
- Tjena snyggingar, vill ni ha skjuts?, säger han. Att han kallar dom snygga stör mig lite. Ganska mycket faktiskt. Så jag puttar lite på Cassie och Melinda så dom inte står i vägen för mig. Och så sätter jag mig i framsätet bredvid Spencer. Melinda och Cassie sätter sig där bak.
- Hej Spencer!, säger jag och viftar lite med ögonfransarna.
- Hej hej, säger han mumlande.
Jag vet inte varför han blev lite sur.
- Hur mååår du?, säger Cassie lite sådär som man säger när man flörtar. Och då blir Spencer plötsligt jätte glad!
- Bra när du är i närheten! Säger han och ler ett bländande leende. Det gör mig riktigt arg. Cassie viftar lite med sitt hår och bara ler. Jag blir jätte arg och skriker.
- Stanna bilen!
Spencer gör som jag säger och kollar oroligt på mig. Jag är säkert röd som en tomat i ansiktet men jag bryr mig inte. Jag slänger upp dörren och klampar ut ur bilen. Dumma Spencer.
Jag kommer till skolan svettig. Vilket är väldigt irriterande. Jag springer in till skoltoaletten för att tvätta mig och tvär stannar när jag ser något oförlåtligt. Spencer står där med Cassie. Han har sina läppar tryckta mot hennes. Det är som en mardröm som blivit sann. Spencer är en player. Jag får typ panik för jag skriker och känner att jag faller till marken. Sen blir det svart.

_______________

DET VAR MITT FÖRSTA KAPITEL♡
JAG HOPPAS ATT NI KOMMER GILLA NOVELLEN IFALL, KOMMENTERA OCH RÖSTA! VAR VAR VÄL INE ETT SÅ LÅNGT KAPITEL MEN ÄNDÅ EN BÖRJAN♡
Hadee💕

DivanWhere stories live. Discover now