Älskar du mig?

48 5 2
                                    

Julias Perspektiv:

Jag kollar in i hans gröna ögon och ler.
Han ler tillbaka.

- Det är bara två veckor kvar tills skolavslutningen, det samma med skolbalen, säger jag.

- Jag vet, men jag vet inte hur vi ska göra. Måste jag komma till balen då?, frågar han lite misstänksamt.

Jag ler stort och svarar;

- Såklart du inte måste Johan men det vore ju kul ifall du kom, fast det är en stor risk som tas.

Han nickar och inser det.

Men jag vill så gärna att han ska komma för enda sen jag var liten så har jag drömt om att få dansa med Johan på skolbalen. Tätt intill varandra.
Men såklart så går det ju inte för Spencer, han skulle bara ta sin chans och döda Johan genom att förgifta bålen antagligen. Och det kan bara inte hända.

- Julia, lyssnar du?

Jag skakar bort mina tankar och kollar mot Johan.

- Oh, förlåt, säger jag lite ursäktande.

Han skrattat lite och undrar;

- Vad tänkte du på då?

Det är nu eller aldrig, jag måste berätta det. På vägen hem ifrån Spencers hus, med Johan tätt bredvid mig.
Jag ska berätta att jag älskar honom. Johan alltså.

- Jo, det är en sak som jag har tänkt på ett tag, säger jag och stannar upp i mina steg.

- Vadå?, frågar Johan.

Andas Julia, andas.

- Jag har kanske inte insett förrän nu men, jag...

Det är svårare än vad jag trodde och säga.

- Jag älskar dig Johan, mer än en vän. Men jag förstår ifall inte du gör det för att...-

Jag avbryts utav att min läppar nuddar Johans läppar i en kyss. Det känns som om hela min värld sprudlar av fjärilar och allting bara inom mig bara skriker, MER MER.
Det är så underbart, jag har alltid längtat efter detta. När jag har Johan, är jag hel.

Jag behöver backa undan för att andas, och jag möter hans glittrande gröna ögon.

Det pirrar i magen att veta att han troligen gillar mig tillbaks, annars skulle han väl inte kyssa dig Julia.

Hoppas jag.

Han mun formar dem orden som jag längtat efter att få höra så länge;

- Jag älskar dig också Julia, och det har jag alltid gjort.

Jag ler stort och våra läppar möta igen i en passionerad kyss.

Åh vad jag älskar Johan.

_______________________________

Förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt!

Jag är hemsk ledsen för den urdåliga uppdateringen. Och detta blev också ett dåligt och kort kapitel, men ni fick reda på att dom älskar varandra!! Yeyy :) men kolla gärna in min nya bok Taken för jag tycker ändå att den är bättre än denna typ, Hahah :)
Men Hunted ska jag sluta med för jag vet inte vad som händer i den boken just nu, allting är bara upp och ned.

Sorry igen! <3

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 01, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DivanWhere stories live. Discover now