Nufa X Lukman

92 10 0
                                    

Lukman mengipas mukanya laju. Bapak panas. Dahla ramai pelanggan dekat kedai dorang.

Sebenarnya, harini sekolah dia ada buat hari kantin haa. Lukman ambik bahagian and dia berpartner dengan anak-anak tapir bernama Rayyan, Akmal and Firdaus.

" Akmal ada nampak 'dia' tak? " tanya aku.

" tak nampak " balas Akmal sebelum mata dikenyitkan kepada sorang pelanggan.

Gatal jantan ni.

Tiba-tiba bunyi mic diketuk. Oh ada pengumuman, eh lantakla aku nak cari bidadari aku ni.

" ehem-ehem, hehe test 123. " eh jap.

Aku kenal suara ni.

Ni la dia!





Ee takutnya. Ya Allah kau berikanlah aku kekuatan untuk-

" WOI NUB CEPATLA NJIR DAH DAPAT MIC NI."

Ish saba la jap.

" ha ok meh aa sini mic alamak kau ni. " balas aku lalu merampas mic dari tangan Farisha. Farisha menjegilkan mata.

" dak pompuan ni.." baru Farisha nak membebel kepala dia kena ketuk oleh Sofiya.

" diam bodo Nufa nak buat pengumuman."

" aduh tolong diam anak-anak puteri. " marah aku rimas. Aku jet pala dua ekor ni jangan tanya kenapa.

" ok la ok la "

" ehem-ehem, hehe test 123 "

" diminta Lukmanul Hakim kelas 3A datang ke foyer sekolah sekarang. " kata aku sedikit menggeletar. Sebut nama penuh crush tau, mana tak menggeletar.

Sofiya dan Farisha sibuk kacau aku. Tunggu bila korang dengan crush korang , aku usik puas-puas heh.

Tiba-tiba Aina dan Bade datang. Aik dua perempuan ni pergi mana tadi?

" weh jom jom. Dekat kedai Mariam ada Airiel, Ammar and Ifan." kata Bade gembira. Eleh ada Airiel laju ja.

Sofiya membeliakkan biji mata. Biar benar?!

" SERIOUS LA ADAA IFAN? AYUH GAES TUNGGU APA LAGI! " jerit Sofiya bersemangat.

Aku meggelengkan kepala. Risau betul dengan Sofiya ni.

" nak kitaorang teman ak jumpa Kim? " soal Aina. Keempat-empat mereka tengok aku.

Hm..

Aku..

" aku pergi sorang la, hampa pergi la cuci mata lu AHAHAHAHAHA " kata aku.

" yes! "

" kk "

" satgi cita auu apa jadi hehe excited "

" haa ya satgi aku cita dah berambus lo anjir " halau aku dengan senyuman tak beberapa manis.

" babi " kata Aina lalu menarik 3 anak tapir pergi ke kedai Mariam.

Aku menghela nafas.

Nufa, you can do it!



Lukman terdiam. Dia panggil aku.. Jumpa dekat foyer?

" weh jaga kedai jap " kata Lukman lalu membuka apron. Aku baling apron dekat muka Firdaus.

" lancau la dia ni " maki Firdaus. Lukman membiarkan.

" nak pergi mana gila? " jerit Rayyan.

" nanti aku cerita la aduh " jerit aku lalu menyambung larian.


Nufa mengetuk lutut guna buku biru dia. Aduh berdebarnya. Rasa-rasa dia terima tak? Alamak macam mana ni.

Menyesal pulak suruh Kim datang.

" kau ke panggil aku tadi? " soal Lukman tiba-tiba.

ASTAGHFIRULLAH TERKEJUT AKU NYAH.

" aku la bodo siapa lagi nak panggil. Single ." kata aku lalu bangun dari duduk.

" cam sial la budak ni "

Aku pandang Kim, Kim pandang aku.

Akward.

Aku memandang buku biru aku. Ok Nufa tarik nafas hembus. You can do it!

Aku menghulurkan buku biru kepada Kim.
Kim mengeruhkan dahi.

EE TAKYAH LA BUAT MUKA CAMTU.

" buku apa ni? untuk aku ke? " soal Kim sambil membelek buku biru aku.

Bila Kim nak bukak buku tu aku halang. Ey jangan la bukak awal sangat. Malulah aku.

" jangan ar bukak lagi. Bukak dekat dorm lah lamak "

" ye la banyak songeh bodo kau ni " balas Kim lalu menjulingkan mata ke atas.

" k ha lagi satu jangan tunjuk kat orang. Aku percaya kau tahu? " Kim ni bukan boleh, dia tunjuk dekat membe dia mampus aku.

" ye sayang aku tak tunjuk kat orang " kata Kim malas.

TENGOK TU MACAM MANA AKU TAK CAIR.

" k bye " balas aku acah tak dengar dia panggil aku sayang. Kaki dibawa ke asrama balik.

Kim tergelak lalu menjerit.

" WOI DATANGLA KEDAI AKU ANAT "

" TAKNAK AKU, MALAS " jerit aku. Ni kalau senior nampak memang gempak.

" BODO PUNYA BUDAK "

" DIAMLA ANAK TAPIR " balas aku lalu tergelak. Haih risau kekadang.



Aku tersenyum. Haah Nufa la crush aku. Bidadari aku.

Eh buku apa ni dia bagi?

Buku macam aku tapi ni buku apa? Aku tak faham kenapa dia bagi aku. Dalam ni ada something ke?

" abe jalan tengok depan la abe duk senyum senyum apa abe" tegur Akmal buat suara kepit. Aku abaikan.

" shit dah la tinggalkan aku keseorangan pergi mana entah punya lama pastu balik sini palau aku. Dahla Lukman aku koyak " rintihan seorang Akmal.

Rayyan tergelak.

" buku apa tu? Tengok " kata Rayyan curious. Aku cuak. Aku tarik buku tu jauh dari Rayyan. Rayyan buat muka pelik.

" no  "

" k " aku tersengih.

" Nufa how? dah bagi Kim? " soal Bade sambil makan corndog. Bapak sedap.

" dah hehe "

" uwaa beraninya. Kalau aku lambat lagi weh. Ok sekarang jom membazir!" kata O
Sofiya kuat.

" slow sikit suara kau tu " marah Farisha

" hihi sorryy "

Farisha, Bade dan Sofiya jalan depan aku dan Aina. Aina tanya aku pasal Kim.

" hm okay je tapi aku berdebar lah. Aku takut kena reject. " luah aku perlahan. Tiba-tiba rasa menyesal.

Aina menampar aku.

Sakit.

Aina babi. 

" otak u, aku tengok Kim macam suka ko je. Batch kita dia layan ko sorang je weh orang lain dia tak layan pun "

" mana ada ish. Merepek la "

" eleh ko,"








































































➷ Crush Imagination [C] Where stories live. Discover now