Sofiya X Irfaan

60 9 1
                                    

Sofiya menggigit bibir kegeraman. KENAPA IFAN TAK BALAS CHAT AKU NI HAA.

" balaslaa chat aku setan. Apa yang susah sangat " marah Sofiya.

Nufa dan Bade masuk dorm 32. Masing-masing buat muka pelik tengok Sofiya tengah bergolek dekat katil.

" pahal perempuan tu?" soal Bade kepada Farisha yang tengah lipat baju. Farisha angkat bahu.

" brOKen. Tu yang memekak dekat dorm orang tu "

" ARGHHHHHHHHHHHHH " jerit Sofiya.

" DIAMLA BABI " marah Farisha, Bade dan Nufa.

" WOI PAHAL NI JERIT-JERIT " soal Aina terkejut. Bising sampai ke tandas. Nak amik wudhu' pun tak senang.

" kenapa Ifan tak balas chat aku hm "

" dia dah tak suka kau lah tu HAHAHAHA " kata Nufa lalu gelak macam esok dah tak boleh gelak. Bade, Farisha dan Aina join gelak sekali.

Sofiya frust.

Rasa nak lempang sekor-sekor.

" diam ar dasar tenuk " marah Sofiya lalu membaling bantal Farisha ke Nufa. Dan paling best, dalam sarung bantal Farisha ada beg duit syiling.

Nufa memegang kepala dia yang rasa sakit. Dia memandang Sofiya tajam. Sofiya tersengih lalu berlari keluar dari dorm tu.

" SIAL PUNYA POMPUAN, JANGAN LARI" jerit Nufa lalu mengejar Sofiya.

" UWAA SORRY LA AKU TAK SENGAJAA" jerit Sofiya penuh penyesalan.

Aina dan Bade bantai gelak. Ya Allah terhibur.

" Bade, Bade, Bade! " panggil Farisha excited.

" APA?! "

" JANGANLA MARAH! "

" AKU TAK MARAH LA, AKU MEMANG CAKAP MACAMNI "

" KAU TENGAH MENJERIT SEKARANG?! "

" k, apa? " tanya Bade dah tak menjerit. risau kekadang.

" tu apa nama dia? " tunjuk Farisha dekat satu tempat.

" mana odo gue gak nampak "

" tu tepi baju bola kedah tu. Yang pakai baju warna kelabu tu "

" oo tu abang Mina kelas 2B. Syed "


" weh pendek " panggil Nufa dekat Ifan. Ifan jeling Nufa.

" tak kenal tak kenal " sampuk Ammar tersangat, lah tibe. Ifan blah dulu tengok Ammar cakap ngan Nufa.

" diam lah aku tak cakap dengan kau " balas Nufa setepek.

" yokoo " kata Ammar lalu menyepak satu botol bagi terkena kaki Nufa.

Nufa mampu mengucap. Kesabaran dia bila dengan babi macam Ammar ni sangat nipis senipis kulit bawang.

" anak babi "

" thanks " kata Ammar pastu lari.

" kirim salam dekat Aina, sayang kau " Ammar bagi flying kiss dekat Nufa. Nufa elak. tak kuasa aku.

" mende hyperactive sangat boyfriend Aina ni. Termakan gula sebalang ke apa "

" AKU DENGAR "

" piwit awek Airiel "

" oo ni eh Bade? "

" awek Airiel nak lalu bagi laluan!"

Bade menyorok tepi Nufa dan Farisha. Macam mana boleh kantoi ni babi betul ar. Kejap, bila masa Bade dengan Airiel couple?! MOHON PENJELASAN!!

" Bade diaorang ship kau dengan Airiel " tegur seorang budak kelas last. Bade sengih. Akward.

" babi siak siapa yang berani kemaluankan aku ni?! " marah Bade tapi tidak kedengaran marah sebab perkataan kemaluan tu.

Farisha tahan gelak. Kalau gelak nanti Bade ngamuk hah so kita diam jap nanti balik dorm kita nganjing dia.

" Bade, malukan. Bukan kemaluan. Cikgu Saz*ra mesti brOKen bila dia dengar bm kau ni" kata Nufa betulkan kebodohan Bade.

" diam ar aku tengah marah ni! aku rasa sangat malu sekarang! "

" mende siak baku teruk ayat kau. Bodo ke AHAHAHHAHA, " Sofiya dah gelak penat layan Bade. Bade blah nak beli nasi. Malas layan perempuan perempuan ni.

" asyik nganjing aku je babi betul. Nufa tu tunggu aku rembat Kim dia. "

Bade pun beratur la, tetiba dia nampak Airiel andda geng. Membe sebelah Airiel nampak Bade, lepastu dia tunjuk tunjuk.

" tunjuk apa sial saja buat aku malu" maki Bade perlahan. Junior depan Bade pusing belakang.

" kak Bad cakap dengan saya ke?"

" tak "

Bade tengok Airiel. Airiel buat isyarat " apa? ". Bade jeling menjeling. Maleh akue dahla tadi kena kacau.

Airiel buat muka pelik .

" kenapa siak abc ke apa? "



" Airiel!, " panggil Bade. Dia nak suruh panggil Ifan. Sofiya ah ngada nak cakap dengan boyfriend. Boyfriend palau en sian mat.

" Riel!, " tak dengar.

" pekak siel " kata Nufa. Bade jegil mata. Biadap punya Nufa aku doakan Kim kau suka aku ha amek.

" sayang " panggil Bade main-main.

" ya sayang " jawab Airiel tersenyum. Dia ingat Bade marah dia sebab Bade jeling dia itu yang buat drama depan membe-membe Bade ni.

Bade malu-malu anjing. Nufa buat muka jijik.

" gedik babi korang ni " kata Nufa terasa cringe yang terlampau.

" kau iri ar kau mana mampu. Kim ada buat macam ni? Tak an tak an " kata Bade.

" maleh akue "

" nak apa? " soal Airiel . Dia mendekatkan sedikit jarak dia dengan Bade. Tak dengar.

" tolong panggil Ifan boleh?" tanya Bade perlahan. Airiel ni janganla dekat-dekat tampar kang

Sofiya terasa single melihat Bade dan Airiel. Rasa nak menangis keluar air mata darah lah pulak.

" jap eh " kata Acap wink dekat Bade. Bade lukis-lukis dekat dinding. Ish Airiel ni..

Menggoda keimanan aku sial..

" GELI SIAL AH CRINGE AH TAIKKKKKKKKK! " jerit Nufa dengan muka penuh judgemental.

" DIAMLA NUFA JANGANLA MELALAK DEKAT SINI " marah Bade bila Nufa potong kebahagiaan dia dan Airiel.

Airiel tersenyum sebelum blah nak panggil Ifan.

" ya Allah gaes aku terjatuh. Terjatuh cinta" kata Bade penuh dramatik. Dia memegang dada lalu memegang dinding cuba imbangkan badan.

Nak kata senyuman Airiel buat dia sakit jantung ar.

" AHHH DAHLA. FARISHA JOM BELI AIR! SEMAK SIOT MATA MEMANDANG "

Bade buat muka. Apani Nufa jealous ke siot. KIM MANA?!

➷ Crush Imagination [C] Where stories live. Discover now