Kim mengelap rambut lalu melompat atas Rayyan yang tengah tidur.
" SAKITLA SIAL " marah Rayyan lalu keluar dari dorm. Mulut tak berhenti marah Lukman.
" aku dahla penat dia tu nak lompat-lompat. Tahula kurus tapi still. Babi punya anak anjing dahla single. Bla bla ba bla. "
Kim tersengih tengok Rayyan marah dia. Terhibur.
Dia membelek buku yang Nufa bagi. Dia sebenarnya ada buku corak sebijik macam ni. Wah ini jodohkah miska!?
" buku apa ni eh?"
" kau rasa dia dah bukak ke buku tu?"
Aina berhenti menyikat rambut. Dia tengok Nufa yang tak duduk diam sebelum dia mengeluh.
Pening kepala aku, kiri kanan kiri kanan. Ada jugak yang aku campak keluar dorm ni.
" relax Nufa, calm down. Dia tak bukak lagi insyaAllah "
" macam mana kalau dia reject aku? Kitaorang dah tak boleh jadi kawan kan? "
" macam mana kalau dia tunjuk dekat kawan dia? Lepastu dia malukan aku? "
" macam mana kalau-"
" SUDAH PEREMPUAN JANGAN NAK NEGATIF SANGAT BOLEH TAK?! " marah Bade yang baru masuk. Tangan penuh dengan barang dari dorm dia.
" MASUK BAGI SALAM LAH BABI TEKEJOD TAHU TAK? "
" DIAM AR "
" btw Nub ku sayang, jangan la overtengking. Kalau dia reject pun mungkin sebab dia suka aku kut husnudzon " kata Sofiya yang dari tadi senyap.
Aina dan Bade tayang muka nak maki. Tak membantu siot Sofiya ni.
" overthinking bodoh "
" sorry la aku tak mahir google transgender macam korang semua "
" google translate la babi "
Nufa yang baru nak sedih dah berdiri lalu menuju ke Sofiya. Nak ajak bertumbuk dengan kebodohan Sofiya yang tak tahulah asli ke tak.
Nampak macam asli je hm.
" sabar Nufa " kata Bade yang nampak Nufa menghampiri Sofiya.
" Nufa, tak semua benda kita perlu gunakan kekerasan! " kata Aina. Dia memandang Sofiya yang cuba memakan bedak baby johnson.
" TAPI DALAM HAL SOFIYA NI KEKERASAN ADALAH WAJIB! "
" UNDERWAREEEE "
" andwae lah shibal! "
Farisha mampu diam. Dekat situ dia lah paling matang . Dia tak babi macam 4 orang n-
" WOI APA NI AKU DAH KEMAS KATIL AKU AN JANGANLA BAGI SEPAH BALIK!! " jerit Farisha lalu menendang Aina. Aina pun bergolek la dengan sadisnya.
Maaf kita tarik balik kata kata tadi.
Nufa terdiam apabila Lukman lalu sebelah dia tanpa memandang dia.
K-Kim palau dia ke?
" mana Nufa? " soal Farisha kepada Bade. Bade tak jawab sebab tengah main mata dengan Airiel . Farisha mengeluh.
" betul cakap Nufa, Bade dengan Airiel memang babi. Nanti aku join plan dia malukan Bade."
" WOI WOI AKU DENGAR SIOT. BERANI KAU NAK MALUKAN AKU DEPAN AIRIEL? "
" woi mana Nufa? " soal Farisha memalau Bade.
" WOI FARISHA JANGAN BUAT AKU TAK WUJUD PULAK EH "
" tah ar muka aku ni nampak cam babysitter dia ke ? " soal Sofiya mengorek hidung. Farisha memicit dahi. Pahal dia dikelilingi oleh orang yang macam siot perangai?!
Tanpa Farisha sedar dia pun macam siot.
Farisha kembali memandang barang yang nak dibeli. Uyyo cantik siak keychain ni boleh beli untuk crush!
Sedarla Farisha, crush pun takde nak sembang. Sian.
" ni berap- woi aku taktahu pun kau jaga kedai? " terkejut Farisha apabila muka junior dia terpampang.
Rambutan menggaru kepala. Ayok senior dorm lah pulak.
" saya ganti kawan saya kak, tibe hilang. Btw kak nak beli keychain tu ke? Keychain tu murah je kak pastu ada corak lain kalau kak berminat lah " kata Rambutan ramah.
Nak tarik customer mestila baik-baik takkan nak tarik tudung macam budak baju kuning iye dok
" nak tengok yang macam ni, tapi warna lain. Boleh? " soal Farisha lalu menunjuk ke arah keychain yang panjang saiz jari telunjuk.
Sumpah cantik dia punya design. Dahla murah.
" boleh kak asal lak tak boleh. Jap eh " kata Rambutan lalu pergi ke belakang kedai.
Farisha memandang Aina yang baru sampai sebelum dia berlari dan menggoncang bahu Aina.
" AINA HELP MEEEE, NAMPAK NUFA TAK? "
" WOI JANGAN NODAI AKUU! "
Tabah la Farisha. Menyedihkan gila hidup. Membe semua macam takdak otak je hiks hiks.
" ARGH MALAS AH KORUNK SEMUA NI!" marah Farisha betul betul marah.
Tiba tiba..
" saya hanya seketul kentang uwu goreng la saya, aku sorang jeke berak pakai bontot? Like aku ni perempuan yang limited extra eksiden siak " bising Sofiya menganjing sorang junior yang bernama Kentang NurAina Bulunya Lebat Nak Kucing Sihat Makanla bin Abu Powercat.
" Aku tak main pubg. Nak tahu sebab apa? Sebab aku nak jadi perempuan limited baru lelaki suka." kata Kentang NurAina Bulunya Lebat Nak Kucing Sihat Makanla bin Abu Powercat dengan bangganya.
Itu yang Sofiya nganjing si Kentang NurAina Bulunya Lebat Nak Kucing Sihat Makanla bin Abu Powercat tu hah.
" shuh Softlan, Farisha tengah bertukar jadi hulk tu " kata Aina menyiku Sofiya yang tak peka dengan keadaan sekeliling.
Pergh bm aku, menangis cikgu sazzy.
" sumpah ar? Muka dia tak jadi spirulina lagi pun AHAHAHA lawaknya aku ni " kata Sofiya masih meneruskan lawaknya yang sah-sah dia sorang yang gelak.
" babi tak lawak doh, mana Nufa siak dia je mampu help kita dari this situation! "
" weh, Nufa dekat dalam kelas tengah nangis! " kata Bade yang tetiba muncul tak cakap assalamualaikum.
Bila dia menghilang? Senyap-senyap je.
" Hah?! " jerit Aina, Sofiya, Bade dan Farisha.
" kau tak payah ah terkejot babi kau yang bagitau kitaorang . Bodoh ke apa? " marah Farisha dah taknak relax.
" skskskskskksksksks maaf " Bade garu kepala. Pahal Farisha garunk sangat ni.
" hahaha Bade gelak cam nyamuk "
" diamla Softlan! Jom gi kelas!"
" jom weh jom "
" rasa-rasa kenapa Nufa menangis? " soal Aina. Diaorang dah dekat tingkat 2, lagi satu tingkat nak sampai kelas.
" pasal Kim? " teka Bade.
" tak kan la pasal Kim? Kalau pasal Kim kenapa? " soal Farisha. Bila pulak si Nufa tu jumpa Kim? Kalau jumpa pun bila? Haaa.
" maybe kena reject? Eh mana aku tahu babi " marah Sofiya stress.
Farisha buat muka. Nama pun rasa-rasa eh aku tampar jugak kepala dia ni. Aina, Bade dan Sofiya tengah sembang. Farisha jalan laju sikit dari diaorang 3.
Farisha baru nak masuk kelas tetiba dia nampak sesuatu. Dia tahan Sofiya, Aina dan Bade.
" WEH PAHAL-" Farisha tutup mulut Spfiya yang cakap kuat nak mampos tu.
" shuhhh, tengok tu dalam kelas " bisik Farisha. Diaorang bertiga buat muka pelik pastu mata menjenguk dalam kelas.
Terbeliak mata.
Nufa dan Kim?!
YOU ARE READING
➷ Crush Imagination [C]
Romancecomplete ✅ mula : 3 may 2021 tamat : 23 september 2021