Nufa X Lukman

61 11 9
                                    

Nufa mengelap air mata. Dia tak sempat nak halang Bade. Takpe lah, kalau dia hilang Kim pun. Sekurang kurangnya dia ada 4 ekor anak babi tu.

Nufa bangun nak balik dorm. Nak tidur, lagi bagus. Dia mengelap belakang baju dia yang berdebu. Ada kerusi taknak duduk, nak jugak duduk dekat lantai hah padan muka.

Nufa yang baru nak keluar terkaku dekat tempat dia. Kenapa Kim ada dekat sini.

Nufa berkira-kira nak palau Kim ke nak cakap dengan Kim. Last-Last dia decide nak blah. Nufa pun nak keluar dari pintu belakang. Dia try bukak tapi dia rasa macam pintu tu dikunci dari luar.

Tiba-tiba muncullah si Iqbal dari pintu tu. Nufa terkejut sebelum dia buat muka menyampah.

" blah ah orang nak lalu " marah Nufa. Ni bukan yang marah gedik, ni marah yang suara hampir nak tengking tu.

Iqbal buat muka.

" dengar lah dulu Lukman nak cakap apa."

" nampak macam aku kisah ke? Tepi lah babi "

" tak boleh, aku akan tutup pintu ni. So kalau nak keluar, dengar apa yang Lukman nak cakap. Okay babi bucuk? Byee " kata Iqbal tersenyum. Dia menutup pintu belakang.

" rasa macam bodyguard siak " kata Iqbal sorang-sorang dia.

Nufa tergamam dekat situ. Perangai Iqbal ni sumpah macam sial. Nufa tengok Kim, terkejut dia bila Kim duduk selang 1 meja dari tempat dia.

Kim tengok Nufa tajam.

" duduk "

Nufa buat tak dengar. Pahal dia nak kena dengar cakap Kim pulak?

" Nufa Nuriman, duduk " kata Kim dingin nak mampus. Nufa buat muka, dia ingat aku anjing ke?

Tapi sebab nak blah cepat Nufa duduk jugak. Terpaksa okay terpaksa!

Kim campak buku biru dekat atas meja Nufa. Takde lah campak sangat pun sebab jarak diaorang dekat.

Nufa tengok buku biru dia. Muka Nufa berubah pucat. Allah dia taknak dengar ayat ayat reject Kim!

" kau terlalu baik untuk aku"

" kau terlalu jahat untuk aku"

" aku sebenarnya anak kepada ceo megah holding. Kau tak layak untuk aku"

" aku tak suka kau sebab kau tak buat trend beta janji beta jaga tu dekat aku!"

Nufa dah overthinking. Dia terfikir nak lari keluar ikut pintu depan kelas yang terbukak lebar masyaAllah.

" bukak buku tu " kata Kim masih dingin. Nufa rasa nak menangis. Babi Kim nak reject pun janganla layan dia macam ni.

Nufa bukak buku tu. Eh jap.. Ni bukan tulisan aku.. Nufa selak buku tu sampai habis. Eh jap kenapa ada nama aku ni? Dia confuse.

Tengok Nufa yang macam pelik and tak paham tu Kim pun bersuara.

" tu buku aku " Nufa pelik. Okay... So? Tak faham.

" okay wah hebatnya. Mana buku aku? " kata Nufa tak kisah walaupun pelik kenapa buku sama corak, warna and jenama.

Jenama shokobutsu.

Kim speechless dengan kelembapan otak Nufa.

" baca sekali lah bodoh bukan tengok je " marah Kim.

" eh perempuan, kau suruh tengok je kan tadi jangan nak memekak boleh ! "

" baca ja lah buku tu jantan"

Nufa hangin. Macam sial. Dia pun mula baca buku biru Kim.

17/4/2021

➷ Crush Imagination [C] Where stories live. Discover now