Sofiya X Irfaan

43 10 4
                                    

" semak mata aku tengok Bade dengan Airiel tu. Diaorang couple ke?" soal Nufa. Farisha angkat bahu.

" Lukis-lukis dinding konon. Depan Airiel auto ayu. Tunggu aku malukan dia " kata Nufa penuh dengki.

Farisha hanya mampu bersimpati dengan perangai single Nufa. Tiba-tiba dia ternampak crush dia. Farisha tinggalkan Nufa yang tengah merancang nak malukan Bade.

Ye Nufa cakap sorang-sorang.

" lepastu kit- AIK FARISHA MANA KAU?! "

Junior yang lalu tengok Nufa pelik. Kenapa akak tu cakap sorang-sorang. Gila ke?

" weh tengok kak tu dia cakap sorang-sorang sia "

Nufa memandang junior-junior itu sepantas kilat.

" TENGOK APA?! "

" AMPUN KAK! "



" kenapa kau tak jawab call and chat aku? " soal Sofiya perlahan. Ifan menggaru belakang kepala.

" aku tak perasan. Sorry."

Sofiya tak puas hati. Tak akan lah sehari tu dia tak perasan? Sofiya mula rasa geram.

" takkan tak perasan langsung? Kenapa, membe kau ke yang pegang fon kau seharian?!" tanpa Sofiya sedar dia ternaikkan suara.

Dia marah. Dia rasa Ifan tak serius dalam hubungan dorang.

Ifan terkejut. Tiba-tiba ego dia rasa tercabar tengok Sofiya ikut suka hati tinggikan suara dekat dia.

" haah memang aku sengaja tak jawab call and chat kau. Kenapa? Aku tak rasa aku perlu jawab. Sebab? Sebab kau bukan girlfriend aku. Nak kata kawan? Kita kawan pun tak. So tell me Sofiya kenapa kau layan aku macam ni? " kata Ifan kasar.

Dia penat, Sofiya selalu layan dia macam dia boyfriend Sofiya.

Dia... Rimas. Rimas dengan layanan Sofiya. Dia tak suka.

Sofiya tergamam.

A-apa dia kata?

" what the hell Ifan? dia girlfriend kau kut. Kenapa kau cakap camtu? " marah Bade. Terkejut bila Ifan cakap macam tu. Ifan ni ada amnesia ke apa?

" what? aku bukan boyfriend dia lah gila " kata Ifan. Sejak bila dia jadi boyfriend Aireen, gila ke?

" woah calm down , jangan lepas geram dekat partner aku "

" Riel, aku bukan partner kau siot "

" shh aku tak nak dengar apa-apa lagi dari mulut kau "

Bade dengan Airiel ni tersangatlah babi. Nak buat drama tengok situasi dulu lah. Siapa siak tulis cerita bengong macam ni?!

" i said what i said. Stop layan aku macam kita ni couple. Aku tak suka" kata Ifan lalu pergi dari situ.

Sofiya tertunduk. Semua ni salah dia ke?






" hiks hiks, Ifan tak pernah anggap kami couple? Habis tu selama ni.." Sofiya berhenti sekejap sebab nak tarik hingus.

Bade buat muka jijik sebelum dia fokus balik apa yang Sofiya cakap. Membe tengah sedih dia sempat nak jijik aku cepuk jugak perempuan ni.

" kenapa dia layan aku baik-baik? Hiks " kata Sofiya sambung menangis. Sakit hati dia dengan Ifan. Lelaki semua sama!

Farisha kerutkan dahi. Jap.. Something wrong siak. DIA RASA ADA SOMETHING WRONG TAPI DIA TAK TAHU APA.

" aik bukan dia ke yang ajak couple? Eh tak tak siapa yang ajak couple dulu ni? " soal Bade. Dia gosok belakang Sofiya yang masih sedih mengenangkan nasib dia.

Lepas ni dia jadi janda lah hm.

" hah? Hiks hiks, takde siapa " kata Sofiya mengelap air mata. Aina, Farisha, Bade dan Nufa kerutkan dahi.

" aikk? Jap otak aku jatuh, aku nak kutip ilang. " kata Dina.

" Sofiya cerita balik, tak faham " kata Bade cuba nak faham. Takde siapa ajak couple?

Aina yang diam dari tadi tiba-tiba membulatkan mata. Tangan ditekup pada mulut. Dia harap apa yang dia bakal kata ni tak betul. Kalau betul.. Sofiya sumpah gila.

" Sofiya , kau jangan kata kau declare yang korang couple sebab kau ingat dia suka kau bila dia layan kau baik-baik? " soal Aina hampir menjerit.

Bingo.

Aina ni nampak ja macam bendul sikit tapi ha sekali pandai dia keluar tu kalah elbet enstain tau.

" haah, kenapa? "

Yang lain terkejut.

" WHATTTTT?! "





Airiel bersandar dekat pintu dorm Ifan. Dia tengok Ifan dan Ammar yang tengah main phone tajam.

" ehem "

Ifan kalut menyimpan phone. Ammar gelabah tengok pintu

" nak apa? bodo terkejut siak. " kata Ammar lalu bangun dari katil. Dia merenggangkan badan. Lenguh.

" main phone dengan pintu terbukaknya. Lepas tu nak terkejut. Gila ke apa. " kata Airiel sebelum berdiri sebelah katil Ifan.

Ifan tengok Airiel tajam. Macam nak cari gaduh. Ammar buat muka pelik, dah kenapa ni

" aku blah lu, nak lepak dorm buntal " kata Ammar lalu keluar dari situ. Gaduh lah korang jangan libatkan aku.

Airiel kembali tengok Ifan. Ifan tengok tempat lain.

" aku nak cakap pasal hal ta-"

" asal? " potong Ifan malas.

" kau dah sakitkan hati dia." kata Airiel serius. Pergh Bade tengok ni mesti drooling teruk ni.

" bukan masalah aku " kata Ifan lalu bangun. Nak berambus.

Airiel mampu tengok belakang Ifan je. Iffan berhenti melangkah lalu memandang Airiel.

" tak malu ke asyik ikut cakap awek?"

" apa kau cakap ? " soal Airiel kasar. Ifan tersenyum sinis.

" aku cakap tak malu ke ikut cakap awek?" soal Ifan cuba membuat Airiel marah tapi..

" hehe aku dengan Bade nampak macam couple ke? " kata Airiel malu-malu. Dia bermain jari sendiri.

" what the fuck " soal Ifan bila tengok Airiel dari nak gaduh tetiba jadi malu-malu anjing.

" kami nampak sweet sangat ke sampai kau ingat kami couple? hehe " kata Airiel masih gedik macam babi. Ifan angkat kaki nak blah. Mana dia tahu Airiel boleh jadi gedik macam ni.

" Ifan, nak pergi mana?! CAKAPLAH BADE AWEK AKU LAGI! "




































































Tamat. Ha gelabah tak gelabah tak jk.

➷ Crush Imagination [C] Where stories live. Discover now