-',✎ 14

15 1 367
                                    

Third person's POV

"Yah Park Hani !"

Laungan itu membuat mereka terdiam seketika. Hani mula mencari punca suara tersebut. Suaranya kedengaran tidak asing. Hani memusingkan kepalanya ke belakang apabila mendapati seseorang berada di belakangnya.

"Eh, hai ! Dah siap ke kerja sekolah kau?" Soal Hani sebaik sahaja Sekyung berada tepat di hadapannya.

Mata Sekyung mencerlung tajam memerhati Hani yang menayangkan wajah tidak bersalahnya. Sengaja lah tu.

"Tch ! Aku dah kebulur jadi aku datanglah sini. Aku ingatkan kau nak tolong belikan makanan untuk aku tapi hampeh. Kurang asem punya kawan bla bla bla...." Bebel Sekyung dengan wajah yang berkerut kerana kekecewaannya pada Hani.

Hani hanya mampu mendengar bebelan Sekyung. Sekarang dia pula yang rasa ingin menguap. Segera dia menekup mulut Sekyung daripada meneruskan bebelannya menggunakan tangannya.

Sekyung terus menggigit tangan Hani yang menghalangnya berbicara. Hani mengeluh kesakitan. Tajam bebenor giginya !

"E-eh, k-kenapa S-shisha ada d-dekat sini ?" Tergagap-gagap Sekyung apabila matanya menangkap kelibat yang amat dia kenali. Siapa je yang tak kenal Shisha ?! Lainlah kalau Hani.

"Kau ni dah kenapa? Baru terserempak dengan hantu ke apa ?" Soal Hani melihat Sekyung yang sudah terketar-ketar lututnya.

"Okay lah aku blah dulu." Pamit Sekyung sambil melambaikan tangannya ke arah Hani. Hani memandang Sekyung yang sudah jauh dari pandangan dengan tatapan 'dah kenapa budak tu ?'

Hani hanya menggeleng perlahan. Dia juga ingin beredar dari situ memandangkan masa rehat sudah hampir tamat. Hani mula bangun dari duduknya lalu berdiri di hadapan dua beradik itu.

Tanpa berkata apa-apa, dia menghulurkan tangannya seolah ingin berjabat tangan dengan mereka.
Shisha yang sedar akan hal itu mula memalingkan kepala. Shasha hanya tersenyum kecil melihat kakaknya. Shasha segera menyambut tangan Hani sambil tersenyum.

"Maaflah, eonnie saya memang macam tu. By the way, terima kasih sebab tolong saya hari tu. Maaf juga sebab saya pergi macam tu je." Kata Shasha dengan ikhlas.

"Oh, tak apalah. Saya okay je. Saya pergi dulu." Pamit Hani kepada Shasha sambil menjeling Shisha yang masih memandang ke tempat lain.

"Okay, jumpa lagi !" Kata Shasha sambil melambaikan tangannya kepada Hani. Hani turut membalas lambaiannya.

Kemudian, Hani menarik tangan Hyeongjun supaya beredar dari situ. Hyeongjun hanya pasrah mengikut hala tuju Hani.


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

"Hyeongjun, boleh tak lepas habis waktu sekolah nanti kita jumpa dekat bus stop ? Saya nak tanya sesuatu." Soal Hani dengan riak wajah yang serius.

"Boleh. Tapi kalau awak lambat, saya balik dulu. Bye~" Balas Hyeongjun lalu berjalan menuju ke kelasnya.

Hani menggulingkan bebola matanya malas. Dia membalik badannya lalu berjalan menuju ke kelasnya.

Kejadian yang dia curi-curi lihat pada ketika itu mula menerjah fikirannya. Dia sangat ingin tahu lebih lagi selepas kejadian itu berlaku. Mungkin  itu memang berkaitan dengannya.

Jadi, dia ingin meminta kepastian Hyeongjun tentang kejadian itu kerana dia juga terlibat....


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

📌Bus stop

Akhirnya, waktu persekolahan telahpun tamat. Terlihat seorang gadis yang masih menunggu kehadiran seorang lelaki. Ditoleh kepalanya ke kanan dan ke kiri ingin mengetahui ketibaan lelaki yang ditunggunya itu. Ditilik jam tangan di pergelangan tangannya, baru 5 minit berlalu. Gadis itu mengeluh. Dia tidak suka menunggu terlalu lama. Amat leceh.

"Hai, maaf lambat. Apa yang awak nak cakap ?" Tibalah lelaki itu, Hyeongjun di hadapan gadis itu.

"Hai. Saya nak tanya benda kecil je. Saya nak tahu, awak memang kenal Joshua ke ?" Soal Hani.

Hyeongjun terkejut mendengar soalan Hani. Namun, segera dia mengawal riak wajahnya.

"Kenal lah. Kita kan satu sekolah." Balas Hyeongjun dengan tatapan innocent nya. Hani menayangkan derp face nya.

"Huh, okay lah. Awak ingat saya ni pabo ke ? Dahlah. Saya balik dulu." Ujar Hani dengan nada merajuk sambil menggalas beg nya lalu menuju ke kereta eomma nya yang diparkir tidak jauh dari situ.

"Alaaa janganlah tinggal saya dekat sini." Kata Hyeongjun dengan wajahnya yang cemberut. Hyeongjun masih ingin berbicara dengan Hani memandangkan dia masih berada di sini. Hani yang menyedari itu mula menjelir lidahnya ke arah Hyeongjun.

Apa lagi, Hyeongjun turut membalas jeliran Hani itu. Tergelak Hani dibuatnya. Hyeongjun yang melihat Hani gelak mula menayangkan senyumannya. Terpesona melihat Hani uwu.

Setelah masuk ke dalam kereta, Hani mula melambaikan tangannya ke arah Hyeongjun melalui tingkap kereta. Hyeongjun membalas lambaian tersebut lalu tersenyum tipis.

Kereta yang dinaiki Hani mula meluncur laju meninggalkan perkarangan sekolah.

"Amboi, anak eomma senyum sampai ke telinga. Siapa yang buat anak eomma macam ni ?" Puan Park mengusik anaknya tatkala melihat anaknya tersengih seperti kerang busuk.

"Ish eomma ni. Adalah...." Balas Hani ingin bermain-main dengan eomma nya. Puan Park menggeleng kepala nya perlahan melihat telatah anaknya.


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

To be continue______

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 24, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HugWhere stories live. Discover now