PEMBULI BERTOPENG!

611 31 16
                                    

Okey! Jom kita mulakan rakaman! *ambik megafon* Actors in places?!

Actors : Yes, Fary!

And....ACTION!
🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾
Keesokkan pagi di akademi....

Ali masuk kedalam akademi dalam keadaan tercunggap-cunggap.

Khai : Ali! Sini!² * lambai supaya Ali nampak dia*

Ali nampak lambaian Khai dan langsung menuju  kearah Khai.

Ali : Aku lambat ke?

Moon : Tak lah. Kitaorang pun baru je sampai tadi. Nah. Air. *beri Ali air*

Khai : Eh Ali. Kitaorang nak tanya.

Ali : Ha, apa dia? *minum air*

Khai : Macam mana kau dapat kekuatan kau  tu?

Ali : Kenapa kau nak tau?

khai : Tak de lah. Cuma kitaorang curious. Cubalah cerita sikit.

Ali: Ceritanya macam ni. Masa umur aku 2-3 tahun, aku kena culik oleh 3 orang penjenayah bertopeng. Diaorang bawa aku ke sebuah tempat usang. Lepas tu, diaorang tekan satu butang dekat pintu rumah usang tu dan serta merta rumah tu bertukar jadi sebuah banglo mewah. Diaorang bawak aku ke ruang rahsia dan letak aku dalam sebuah tangki lutsinar dan lepas tu, diaorang penuhkan tangki tu dengan air ekspirement.

Moon : Lepas tu, apa?

Ali : Diaorang jalankan lah ujian dekat aku tapi bila diaorang nak sahkan ujian tu dah selari dengan dna aku ke tak, polis datang dan lepas tu aku tak ingat apa² lagi dah. Sebab selepas je aku tengok diaorang larikan diri, aku pengsan selama seminggu. Sedar² je aku dekat hospital.

Khai : Oh.~

Ali : Dah. Jangan nak ber'oh' je memanjang. Jom, kita pergi berlatih.

M,I,K,A,Z : Jom!

M,I,K,A,A,Z : Shannaro!

Mak oi. Semua dah terikut cakap shannaro pulak dah?
.
.
.
.
.
.
Skip selepas berlatih. Bilik persalinan.
.
.
.
.
Ali baru sahaja selesai menukarkan sutnya. Selepas itu, dia dipukul dari belakang oleh seorang pemuda bertopeng. Pemuda itu pun mula memukul Ali dengan pelbagai cara.

SKIP Selepas 1 jam

Pemuda itu pun mula meninggalkan Ali dalam keadaan yang bercalar - balar. Tiada sesiapa pun sedar akan hal itu. Selepas beberapa jam kemudian, Ali sedar dari pengsan dan alangkah terkejutnya dia bila dia tengok jam akademi menandakan pukul 10:50 mlm. Dia bangun dan berjalan terhingsut². Ali mengendahkan kesakitan dan terus exit  akademi.

Dirumah En. Ghazali....

Didalam rumah En. Ghazali, terdapat seorang pemuda misteri berambut hitam dan beririskan mata yang berwarna merah darah. Dia dan En. Ghazali sedang menunggu Ali di ruang tamu.

?? : Dad! Did Ali always come home late?

En. Ghazali : Mana ada. Selalu dia balik awal.

?? : Ali, where are you? Come on, brother. Come home. We were worry about you.

Tiba-tiba...

Tok...tok...

En. Ghazali : Ha, Ali. Dah balik pun. Tadi pergi ma...na...

En. Ghali terus diam melihat keadaan Ali.

?? : Ali..... finally! I really miss ....... you......

?? pun terdiam tengok keadaan Ali dan mula mengeluarkan aura yang beunsurkan kegelapan dan menyeramkan.

Ali : A-a-a-abang Alex...

Alex : Who did this?

Ali mula tersenyum kelat dan cuba mengubah topik.

Ali : B-brother, when did you come home to Malay...sia....

Belum sempat Ali habiskan ayat dia, dia terus pengsan.

££££££££££££¥¥¥¥¥¥¥₩¥¥€€€€€€€€€€€¥₩₩₩€€€€€

Okey! Itu saja. Sila vote dan comment. Bye²! 🤗

EJEN ALI : LOST MEMORY MAFIAWhere stories live. Discover now