KEMARAHAN ALI

649 32 17
                                    

Okey! Maaf sebab lama dah tak update. Anyway, mari kita mulakan rakaman ....SEKARANG! ACTION!

🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾

Dah 3 minggu berlalu sejak Ali kena belasah hari tu. Walaupun dia dah pulih sepenuhnya, dia tetap di dalam pengawasan Alex dan ayahnya. Tetapi, di atas dasar pujukan dia sudah dapat pergi ke sekolah macam biasa.

(P.S : Alex dan yang lain tak tahu yang Ali ada kuasa dan kekuatan luar biasa. Sebab masa Dr. Ghazali dapat tahu yang Ali jadi bahan eksperiment, dia suruh Ali rahsiakannya daripada semua orang. Back to the story.)

Ali masuk ke dalam kelas dan duduk di tempatnya. Kemudian, Victor datang dan menyapanya.

Victor : Wei, Ali! Kau ada update tak game detektif jebat yang terbaru tu? Best eoh!*sedar yang Ali tak dengar dia* Wei,Ali? Kau dengar tak ni?

Ali : *buat² tak nampak*(Sorry Victor. Aku bukan tak nak layan kau tapi aku terpaksa.)

FALSHBACK ON. DI BILIK BACAAN ALEX.

Alex sedang menyemak kertas² kerja yang baru dihantar oleh Hana di tabletnya. Kemudian, dia mendengar ketukan di pintunya.

Alex : Masuk. *pusingkan kerusi dan tak tengok sape dekat depan dia.*

?? : Abang Alex.

Alex : *tengok depan* Eh, Ali. *letak tablet ketepi dan tepuk paha dia.*

Ali : *duduk atas paha Alex*

Alex : *peluk pinggang Ali dan letak dagu dia dekat bahu Ali* Ha, kenapa ?

Ali : Kalau Ali nak pergi sekolah, boleh tak?

(P.S : Walaupun diaorang ni adik beradik kembar, diaorang memang selalu buat macam ni. Tapi bila sorang² je lah. Readers jangan salah paham pulak eh.)

Alex : Tak bo-

Ali : Syarat apa pun Ali tak kesah.

Alex : Betul?

Ali hanya menggangguk laju dengan mata yang bersinar².

Inner Ali : Yeah, aku dapat pergi sekolah! Shannaro!

Alex : Okay. Pertama, Ali kena selalu dengan abang. Kedua, Ali tak boleh bercakap atau tegur sesiapa. Boleh, Alixander?(yang ni nanti Fary jelaskan.)

Ali : Boleh!

Alex : Dah. Pergi tidur. Dah lewat ni.

Ali : Okey! Goodnight ,my dear brother! *bangun dan cium pipi Alex*

Ali terkejut dan memegang pipinya yang dicium oleh Ali tadi. Dengan perlahan, senyuman mula terukir dibibirnya.

FLASHBACK OFF. CURRENT TIME(MASA SEMASA)

Mengingatinya kembali sudah cukup untuk buat Ali melepaskan keluhan yang berat

Pikiran Ali : Shannaro betullah abang Alex tu....

Victor baru je nak cakap sesuatu tapi hajatnya terpesong sebab Puan Munah masuk ke dalam kelas dengan seorang budak baru. Murid² perempuan mula berbisik tentang budak tu.

P. Munah : Baiklah, semua. Hari ni kita ada murid baru.

??? : Nama aku Alexander bin Ghazali. Boleh panggil Alex. Aku kembar Ali.

Seluruh kelas terkejut terutamanya Alicia dan Victor. Yelah, setahu diaorang Ali ni anak tunggal.

P. Munah : Kamu boleh duduk disebelah Ali.

SKIP! RECESS!

Victor : Ali kau rehat dengan aku eh?

Lepas tu, Alex datang dan berdiri di depan Ali.

Alex : Ali tak boleh rehat dengan kau.

Mendengarkan itu, hati Victor mula berapi². Sebab tak ada orang pernah kacau persahabatan dia dengan Ali sebelum ni.

Victor : *tolak Alex* Lo ingat lu siapa?!

Ali yang tengok dah berapi² hati dia. Dia pun pergi tolak balik si Victor tu.

Victor : Wei, Ali! Kau ni dah kenapa?!

Ali : KAU TU YANG DAH KENAPA! DAH TERANG LAGI BERSULUH YANG DIA CAKAP YANG DIA. ABANG. AKU.! YANG KAU PERGI TANYA LAGI TU DAH KENAPA! PEKAK KE?!

Inner Ali : Tak guna kau Victor! Berani kau tolak abang kembar aku?! Kau ni memang nak kena! SHANNARO!

Seluruh kelas termasuk Puan Munah sekali terkejut dengan nada suara Ali.

Tak pernah diaorang dengar suara Ali sebegitu rupa.

Ali : Abang Alex. Abang okey tak? *tolong Alex bangun**toleh dekat Victor* Kalu macam nilah kau layan keluarga aku, aku takkan layan kau lagi.

Inner Ali : Aku takkan layan kau macam kawan aku lagi. SHANNARO!

Mendengarkan tu, Victor membulatkan matanya. Habislah. BFF dia tak layan dia. Kesian. Ali dan Alex pergi ke kantin dan makan.

€€€£¥₩£€¥£€€£¥¥€¥¥€€££££££££££€€¥¥₩₩₩€¥

Sila vote dan comment. Bye! Dan maaflah kalau cerita kali ni hambar.😅

EJEN ALI : LOST MEMORY MAFIAWhere stories live. Discover now