BERSENDIRIAN

326 17 10
                                    

Hari ni ialah hari yang ke-3 Ali terpaksa duduk dekat wad VVIP dia tu. Dia boleh nampak yang ada 2 bodyguard tengah jaga dekat pintu depan.

Dia tengah buat kerja sekolah yang dia baru dapat dari Puan Munah. Dengan bantuan Alex, Ayden, Aydn dan Aydin, kerja sekolah dia berjalan dengan lancar.

Sekarang, dia tengah layan dengar lagu Lovely sambil menyanyi.

Ali : Thought I found a way. Thought I found a way out. But, you never go away. So, I guess got to stay now.Oh, I hope someday~, i'll make it out of here. Even if it take all night or a hundred years. Need a place to hide but I can't find one near. Wanna feel alive outside, i can't fight one near.

Ali : Isn't lovely? All alone. Heart ma-

Nyanyiannya terganggu kerana ada orang memanggilnya.

Bol'shoy brat Ayden..

Ali : Privet, bol'shoy brat Ayden.Yest' kakiye-libo problemy?
Helo, big bro Ayden. Is there any problem?

Ali : Zachem ty mae zvonish?
Why are you calling me?

Ali : Kat eto?
Like that?

Ali : Ty takoy glupyy.
You such a foolish.

Ali : Chto ty za mafiya?
What kind ot mafia are you?

Ali : Aga. Krasivaya moya hoga.
Yeah. Handsome my foot.

Ali : Hmm. Do svidaniya.
Hmm. Bye.

Lepas tu, Ali pun meletakkan panggilan dan memainkan playlist lagu arcade miliknya. Kemudian, dia memakai airpod dan membaca fanfiction di Wattpad.

2 jam kemudian, dia dikejutkan lagi oleh bunyi notifikasi. Dia membaca mesej tu.

Ali : Abang Alex?

Dalam chat..

Alex : Ali.

Ali : Ye, abang. Doshta?
What's wrong?

Alex : Nani demo armasen. Ali tengah buat apa?
It's nothing.

Ali : Baca fanfiction. Kenapa?

Alex : Ali ada nampak benda mencurigakan tak dekat luar?

Ali : ĺe. Nani mo mondai wa arimasen.
No. Nothing strange.

Alex : Kalau macam tu, jaga diri baik². Ja'ne.
Bye.

Ali : Hai. Ja'ne.
Ya, bye.

Ali meletakkan telefonnya dekat meja sebelah dia dan dia teruskan membaca fanfictionnya.

1 jam kemudian, pembantu Alex, Rei, datang. Sebelum dia dapat ketuk pintu, Ali dah suruh dia masuk.

Ali : Masuk.

Rei : *masuk dumpfoundedly* Saya ada bawa nasi lemak tempoyak udang untuk makan tengah hari, tuan muda Ali.

Dengar je nasi lemak tepoyak udang, dia terus tutup telefon dia dan biarkan lagu still bernyanyi.

Rei meletakkan makanan tu di meja katil Ali dan biarkan dia makan. Ali yang perasan tentang tu, terus tanya.

Ali : Kenapa kau tak makan?

Rei : Saya dah makan dah tadi.

Ali mengangguk dan teruskan makan makanan favouritenya tu.

Rei : Baiklah. Saya akan pergi sekarang. Kalau ada apa², ni nombor saya.

Ali : Terima kasih. Jumpa nanti.

Rei : Jumpa nanti.

Rei keluar dari sana dan Ali teruskan membaca fanfiction.

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
Konichiwa!

Gomen kalau idea cerita kali ni agak hambar.😅

Fary tak ada banyak idea.

Anyway, sila vote dan comment ye.😊

BYE!

EJEN ALI : LOST MEMORY MAFIAWhere stories live. Discover now