MASA SILAM(II)

296 20 26
                                    

Gambar dekat atas☝️ialah contoh macam mana rupa markas Ali.

Kalau korang rasa gambar tua tak sesuai ke apa ke, korang comment, ok.

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
Ali tersenyum lembut tapi hanya senyuman kecil.

P. P1 : Ini dia makanan tuan.*letak makanan atas depan Ali*

P. P1 menunduk paras dada sebelum berlalu pergi. (Amboi, Ali. Kau yang suruh diaorang layan kau macam ni or diaorang yang buat sendiri?

Ali membalas dengan menundukkan kepalanya dan mula makan makanan favouritenya tu.

Semasa makan, Ali sekali lagi mendapat serpihan memori.

Disappearred memory on...

Ali : Terima kasih, Zita. Makanan kau memang yang terbaik!

P. P1/Zita : Takde masalah tuan. Ni dah memang kerja saya.

Disappearred memory off...

Ali : Kau...Zita?

P. P1 itu pun tadi memusing dan segera datang kearah Ali.

Zita : Syukur Alhamdullilah tuan ingat saya. Ye, saya Zita!

Ali : Maaf sebab tak ingat kau awal².

Zita : Tak apa, tuan. Saya tak kesah pun.Kalau tak ada² lagi, saya pergi dulu ye.

Ali : Ye.

Zita menunduk dan berlalu pergi.

Ali : Wei.

Akio hanya meng"hmm"kan aje manakala Kai sedang minum air.(Tak pasal² kena bantai karang...😑)

Ali : Boleh tak korang ajar aku berlawan? Cara mafia?

Akio : * Tersedak makanan *

Kai : * Tercekik air *

Ali : Kenapa? * Blinking innocently* Tak boleh ke?

Akio, Kai : *angguk cepat²* Boleh². Sape kata tak boleh? *akward laugh*

Ali💭 : Macam pelik je...

Ali : Ok.. Kalau macam tu, boleh kita mulakan pukul 2:30 nanti?

Akio : Boleh.
.
.
.
Time skip! Pukul 1:30 petang
.
.
.
Ali tengah merayau² dekat dalam bilik mafia dia. Bilik dia penuh dengan warna merah darah, hitam darah. Tak cukup lagi dengan tu, besarnya. Ya allah! Boleh muat 10 pembawa konkrit dalam tu!

Boleh korang bayangkan besarnya macam mana?! Oh, ya, bilik Ali ada dekat tingkat 4. Kan markas dia ni ada 6 tingkat.

Tu tak cakap tentang bilik baju dan bilik mandi dia lagi. Dekat dalam bilik baju dia, penuh! PENUH! Kebanyakannya baju dia warna merah darah, hitam, hitam coklat, hitam darah.

Bilik mandi dia, jangan di cakap. Korang fikirlah sendiri apa ada dekat dalam tu.

Kemudian, dia terlihat bilik recording di dalam biliknya. Apa lagi? Dia pun masuklah.

Ali : Bilik menyanyi!

Ali💭 : Boleh lah aku menyanyi sementara tunggu masa latihan..

Dia pun bersiap sedia untuk menyanyi.

(Nightcore Roar male version)

Di luar bilik Ali, Akio dan Kai berada di ruang tamu tingkat 1 sambil layan Youtube. Lepas tu, diaorang terdengar suara menyanyi.

Ali : You held me down, but got up. HEY! Get ready cause, i've had enough. I see it all, I see it now. I got the eye of the TIGER! A FIGHTER!

Serentak dengan tu, mereka terdengar singa² peliharaan Ali mengaum dengan kuat.

Kembali ke Ali, Ali tengah duk kyusyuk menyanyi. Lepas tu ada orang ketuk pintu dia. Dia pun berhenti menyanyi dan segera pi buka pintu.

Ali : Eh, Akio, Kai.

Akio : Bos ke ya-

Kai : Hebat betul bos nyanyi! Bos punya high note. Pergh! Hebat sungguh!

Akio pun pergi tepuk dahi si Kai tu sebab pi potang ayat dia. Ali yang melihat pun, terdapat lagi satu serpihan memori.

Dia selalu buat pada  Akio dan Kai setiap kali bila Ali rasa yang diaorang ni menjengkelkan.

Ali : Dah². Jom pergi berlatih. Korang tunggu dekat bawah. Aku nak pergi tukar baju kejap.

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

Ha. Tu saje untuk chapter kali ni.

Sila vote dan comment. Bye!

EJEN ALI : LOST MEMORY MAFIAWhere stories live. Discover now