Mari kita sambung cerita ni! Actors in place..........ready and ....... ACTION!
🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾🇲🇾
4 hari dah berlalu sejak Ali dan Victor bergaduh. Sekarang Ali tengah berkurung di dalam biliknya kerana dia tengah siapkan kerja sekolah yang dah lama ditunda olehnya. (Btw, ia lepas Ali dan Alex balik dari sekolah.)
Ali : Ha, siap pun.
Seketika kemudian, Ali mendapat panggilan dari MATA. Dia menyimpan semua alatan sekolahnya ke tempat asal. Ali keluar tanpa membuat sebarang bunyi akan tetapi Alex melihatnya keluar dari rumah di atas penjuru tangga. Dia mengambil telefonnya dan menelefon seseorang.
Ali : Rei, aku nak kau cari sedikit maklumat rahsia tentang adik kembar aku ni........... Ye, memang aku dah jumpa dia tapi dia macam pelik. ...... Bagi aku maklumatnya selepas kau jumpa.
Dia menutup panggilan dan berjalan ke biliknya.
DI MATA
Ali baru sahaja sampai ke Akademi MATA. Sebaik sahaja dia sampai, dia pergi ke briefring room untuk mendapatkan maklumat misi.
G. RAMA: Baiklah. Semua, dengar sini. Analogman sedang ......
SKIP! FARY TAK DE IDEA UNTUK MAKLUMAT MISI DIAORANG. SORRY EH. Oh, ya. Dalam cerita ni Ali pakai cermin mata bila dia tak ada misi. Dan Alex atau sepupu diaorang tak tau tu.
Masa diaorang tengah jalankan misi.Analogman : Ejen jenis apa korang ni? Lemah!
Semakin Analogman mencaci maki kebolehan mereka, semakin Ali nak tumbuk muka orang tua tak sedar diri tu biar hancur.
Tapi daripada dia tumbuk muka Analogman, Ali fikir baik dia tumbuk tanah je. Dia memeriksa keadaan sekeliling untuk memastikan kawan²nya tidak berada di depannya.
Ali : Kau fikir kau akan menang? Kau salah. Aku akan tamatkan ni dengan satu tumbukan je.*angkat penumbuk*SHANNARO!
Ali menumbuk tanah dan dengan serta merta tanah retak. Semua konco² Analogman jatuh kedalam retakkan tanah yang disebabkan oleh tumbukan Ali.
Khai : Mujur kita ada dekat kawasan lapang, kalau kita ada dekat dalam bangunan...... mati kita.
Di tempat dimana tidak begitu jauh dari tempat ejen² mata berada, ada dua pasang mata melihat kejadian itu.
???1 : Weh, dia macam ketua kitalah.
???2 : Ye. Cara dia pandang orang tua tu pun sama. Sebiji. Nanti kita siasat. Jom. Balik ke markas.
Dengan itu, mereka pun balik.
Dengan ejen² muda MATA, sebaik sahaja mereka sampai ke akademi, Ali terus ke bilik persalinan dan menukar sutnya.
Di rumah, Alex sedang menyemak dokumen² yang baru dihantar oleh Hana pagi tadi.
(Fary : Aik. Dokumen lagi? Bukan ke hari tu kau dah semak dokumen?
Alex: Yang tu dokumen lain. Yang ni dokumen lain. Baik kau sambung cerita ni cepat.
Fary : Fine! Huh! Back to the story!)Masa Alex tengah semak dokumen yang terakhir, dia menerima sebuah mesej dari Rei. Dia membaca mesej itu dan Rei menghantar sebuah gambar kertas. Dia membaca kertas itu dan membulatkan matanya.
Nama : Ali bin Ghazali
Umur : 14 tahun
Ejen agensi : Meta Advance Tactical Agency(MATA)
Teras : Tekno
Gajet : IRIS, yoyo blast
Maklumat tambahan :
a) Menjadi pemakai IRIS secara tidak sengaja.
b) Merupakan ejen paling lemah tetapi kemahirannya semakin meninggkat.Alex berdiri secara mendadak sambil menghempaskan tabnya diatas meja.(Mujur tak rosak tab tu.)
Di bawah, Ali masuk secara senyap dan tidak membuat bunyi langsung. Dia tiba di depan pintunya dan tiba²,
Alex : Ali, masuk bilik abang. SE.KA.RANG.
Cakap Alex dari dalam biliknya. Entah macam manalah dia boleh tau yang Ali dah balik padahal Ali tak buat bunyi pun. Tajam betul telinga dia ni. Ali mengeluh dengan panjangnya dan memasuki bilik Alex yang berada di sebelah biliknya. Dia duduk di katil Alex.
Ali : Kenapa abang panggil Ali ni?
Alex hanya membisu dan memberikan Ali death glared. Tapi ia tidak bertahan lama kerana muka Ali yang sangat kawaii. Readers boleh tengok semula bab 1. Fary dah tukar gambar rupa Ali. Kalau readers malas, biar Fary letak gambar tu dekat sini.
Amacam? Comel tak? Secute ni je yang Fary boleh cari dekat google. Selebihnya, hampeh...... Okey! Back to the story!
Walaupun Ali hanya membuat riak muka yang biasa, ia memang sudah comel. Cukup comel untuk membuatkan orang nosebleed. Alex hanya mengeluh dengan kenaifan adik kembarnya tu.
Alex : Ali... ada... sorokkan... apa² dari abang ke?
Ali : A-Ali....Ali...Ali ta-
Percakapan Ali terbatal kerana telefon Alex berdering. Dengan segera Alex menjawab panggilan tu.
Alex : Why did you call me?...... What?! How did you do your work as bodyguard, huh?! Okey, I'ill be there. Don't attack them yet.
Alex menamatkan panggilan itu.
Alex : Ali selamat kali ni. Esok, abang akan sambung pertanyaan abang.
Kata Alex sambil dia mengambil jaket hitam dan helmet. Dia pergi ke markasnya dengan menaiki motosikal berkelajuan tinggi miliknya.
Ali hanya mampu memandang Alex pergi dari perkarangan rumah mereka dan mengeluh.
Walaupun dia berasa lega kerana dapat terlepas dari pertanyaan Alex, dia tetap berharap yang abang kembarnya dapat pulang tanpa sebarang kecederaan.
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€£££££££££££££££¥¥¥¥¥¥
Amacam? Best tak chapter kali ni?
Maaflah kalau cerita ni tak sebest yang korang sangka. Tapi, harap korang vote dan comment ye.
Oh, ya. Kalau korang tak kesah, boleh tak bagi Fary idea untuk chapter yang seterusnya? Sebab Fary dan run out of idea sekarang ni.
Sila tolong Fary ye? Okey, bye²!
YOU ARE READING
EJEN ALI : LOST MEMORY MAFIA
RandomTak tauapa nak tulis dekat sini. 😅. Lagipun, summary ada dekat dalam.