Alex : *tengah baca chapter lepas* Fary, kau lupa nak buat flashback macam mana Ali diselamatkan.
Fary : *tengah buat kerja sekolah yang baru cikgu hantar* Ye².
Kejap, apa?!Ali : Baik kau buat sekarang.
Fary : Okey. Tapi aku tengah buat kerja sekolah.
Alex : Alah, malam nanti boleh sambung.
Fary : BANYAK CANTIK KAU! SEKOLAH TU PENTING KAU TAU TAK! KALAU AKU TAK PERGI SEKOLAH, CERITA NI TAK KAN ADA! Bagi aku sejam.
Sejam kemudian
Fary : Okey. Lets get started! *ambik fon*
Alkisah macam mana Ali diselamatkan...
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣
Di markas Alex AKA Shadow Darkness
Alex buka pintu dramatically. Dia berjalan tanpa gentar dengan aura "kejahatan" menyebulungi dirinya.
Alex : Semua ke bilik mesyuarat. SEKARANG!
All member : BAIK, TUAN!
Lepas tu pun semua berdezup pergi bilik mesyuarat.
Rei : Apahal ni Lex?
__________________________________________________________Nama : Rei Alkazaban
Umur : 16
Posisi : Personal asistant Alex dan ketua pasukan bodyguard Alex
Nama mafia : Pires
__________________________________________________________Alex : Libra tu memang dah melampau.
Rei : Apa dia dah buat?
Alex : Dia culik adik kembar aku!
Jerkah Alex sambil dia hempaskan tangan dia dekat meja.
All member : *gasp*
Rei : Melampau Libra ni. Macam mana dia bolah tau tentang adik kembar kau?
Alex : Manalah aku tau! Jadi sekarang ni, aku nak kau tunjukan pelan gudang bom lama Cyberaya.
Rei : Baik.
Dengan tu, Rei pun segera mencari pelan gudang bom lama Cyberaya.
Rei : Gudang tu terletak dekat hujung bandar dan masih ada sisa bom yang aktif.
Alex : Okey. Ini planya. Untuk kali, kita akan guna skuad 1 hingga 10. Selepas je kita sampai sana, skuad 6 pergi periksa sekeliling. Kalau dah selamat, skuad 5 dan 4 akan masuk dan periksa jika dalamnya selamat. Kalau dah selamat, skuad lain akan berpecah dan cari Ali. Kalau jumpa apa², bagi tau yang lain segera. Faham?
All member : Faham, tuan!
Mereka pun bersiap untuk menyelamatka Ali.
.
.
.
Skip. Sebaik sahaja diaorang sampai
.
.
.
Mereka bertindak macam yang dirancang oleh Alex. Alex dan Rei merayau disekitar tempat tu and of course, pistol dekat tangan diaorang.Mereka berjalan dan berjalan sampai ada satu tempat yang mebuatkan Rei terhenti.
Alex : Apahal kau ni?
Rei : T-T-Tu..*tunjuk dekat stu bilik*
Alex tengok kearah yang Rei tunjukkan dan membuntangkan matanya.
Ali ada dalam bilik tu dalam keadaan tak sedar baring menghadap pintu masuk bilik tu. Badan dia penuh luka dan pakaian dia habis koyak-rabak.
Alex dan Rei segera ke Ali dan Alex memangku kepala Ali ke ribanya.
Rei : Dia dalam nyawa² ikan. Kita kena keluar dari sini cepat. Dari tadi aku rasa tak sedap hati.
Alex : *terbau sesuatu* Bau apa ni?
Rei : *cuba bau* Bau gas! *com ke semua member* Kami dah jumpa Ali! Keluar dari sini cepat! Libra dah panaskan bom yang ada dekat sini!
Alex bawa Ali bridal style keluar dari situ. Bila mereka keluar, semua member dah ada dekat sana.
Tepat pada masa yang sama, gudang tu meletup dan membuatkan Rei dan Alex terlompat kehadapan. Alex dengan serta merta mengeratkan pegangannya pada Ali jadi, Ali tak terlepas dari tangan dia
Semua member segera ke Alex dan Rei.
All : Bos tak apa²?!
Alex : Kitaorang tak apa².
Member 1 : Wah, comelnya tuan muda Ali!
Alex : Dah. Korang pergi balik markas. Rei, kau ikut aku ke hospital.
Rei : Baik!
Member² pun balik ke markas dan Alex dan Rei pergi ke Hospital Teknik Cyberaya.
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣
Fary : Habis pun. So guys, like and comment ye.
Ali : Kau bercakap dengan siapa?
Fary : Tak ada sape.
Fary💭: Sekali lagi, sila vote dan comment ye. Bye!
YOU ARE READING
EJEN ALI : LOST MEMORY MAFIA
RandomTak tauapa nak tulis dekat sini. 😅. Lagipun, summary ada dekat dalam.