next day, 4.30 am :
bang chan's
aku membuka pintu bilik tersebut tanpa ragu-ragu. apabila mata aku bertentangan dengan lelaki yang masih menumbuk boxing sandbag, beg sandang aku dilepaskan dengan satu senyuman sinis dilemparkan.
" we meet again, lee minho "
aku menghampirinya namun dia menghalang aku untuk menghampirinya. setelah dia mengelap badannya yang dibasahi peluh menggunakan tuala, barulah dia menghampiri aku.
kemudian kami berdua terus berpelukan.
" aku ingat hyung dah taknak datang sejak aku join gang tu " kata minho dengan senyuman kecil kemudian duduk dilantai bersama dengan aku.
" aku taknak risiko kan nyawa kau sebab tu aku jarang datang jumpa kau. alang-alang kau ajak aku datang sini, aku datanglah " balas aku.
minho ketawa kecil. " yelah "
" oh by the way hyung, sejak aku takde ni macam-macam benda terjadi " kata minho sambil menyiku lengan aku.
dahi aku berkerut tidak faham. " ha apa maksud kau? tak faham "
" dengar kata hyung ada jaga anak kembar buat sementara waktu? pft—" minho menahan tawa dan akhirnya dia ketawa. " macam mana hyung nak jaga dorang, ahli-ahli kita pun tak terjaga je aku tengok! "
" ewah, perli nampak " aku bercekak pinggang. budak ni kalau bab perli memang nombor satu. aku tak tahu la kenapa lover dia boleh tahan perangai dia macam ni -,- " FYI, tu anak kakak aku. and aku ada pilihan lain ke nak menolak? ha pasal budak-budak berlima tu kau ingat aku ni bapak dorang? dah besar, pandai jaga diri lah "
" HAHAHAHA gurau jela hyung! jangan serius sangat. tapi tula satu je aku nak kata, jangan disebabkan si kembar tu, hyung distract dari misi kita " pesan minho.
kini giliran aku ketawa. aku? budak-budak tu? tolonglah!
" takde nya aku buang masa kat budak-budak tu. diri sendiri pun takde masa apatah lagi nak layan dorang. memang lambat lagi lah " balas aku selamba.
" pesan awal-awal je. hyung ni bukan boleh dijangka pun " daripada posisi duduk bersila, akhirnya kami baring sambil merenung siling. " hyung, betul ke kau ada bunuh salah satu ahli gang dorang? "
aku memandang minho sekilas kemudian memandang siling semula. " hmm, haah. asal? bos kau trigger ke? "
" kinda, tapi takde la sangat sebab dia tu orang bawahan je. jadi dia tak kesah sangat tapi– hyung tahu kan baru-baru ni dorang nak try rampas kawasan hongdae? " soal minho balik.
" tahu, sebab tu aku nak settle masalah ni. aku taknak dorang rampas kawasan aku. kau tak kesahkan kalau aku hapuskan dorang semua? " aku memandang minho, menanti jawapan darinya
dia memandang aku semula lalu menggeleng dengan senyuman. " tak kesah, lebih cepat lebih bagus. kadang-kadang aku tak tahan dengan gang tu. terlalu agungkan boss , ugh "
minho membuat muka menyampah.
" haa~ that's why untungnya kau join gang aku, aku layan korang berenam macam adik aku tau " aku tersengih. memang betul pun, mereka berenam bukan je orang bawahan aku, malahan dorang ni jugak keluarga kedua aku
YOU ARE READING
Instant Father + bang chan
Fanfiction↳˚ ⚘;; completed | 160921 ✧ ❝ mereka berdua segala-galanya bagi aku ❞ ゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚゜゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ 𝗵𝗶𝗴𝗵𝗲𝘀𝘁 𝗿𝗮𝗻𝗸𝗶𝗻𝗴 ::041022 ♡ [ #1 3𝗋𝖺𝖼𝗁𝖺 | #2 𝖻𝖺𝗇𝗀𝖼𝗁𝖺𝗇 | #8 𝗌𝗍𝗋𝖺𝗒𝗄𝗂𝖽𝗌 ]