bangchan's
" heHEHE! "
" AAAAAAA BESARNYAAAA!! "
" WUUUUUU!! "
aku mengguling bebola mataku dengan muka menyampah. aku paling tak suka bunyi budak lagi-lagi budak yang baru nak kenal dunia macam mereka berdua.
" hOI HOI HOI! " tegur aku dengan suara meninggi sambil menjeling mereka berdua yang mula bermain-main.
aku dah bayang kalau dorang pecahkan barang-barang aku yang mahal lagikan branded daripada barang-barang diva AA belagak tunjuk kat tiktok tu. ha level A class, ko hado?
" tak boleh behave ke hah? dah lupa apa mama korang pesan?! " tegur aku lagi. kalau aku tak suka budak memang macam ni aku jadinya, garang.
mereka berdua terdiam dan akhirnya mengangguk.
" sorry... ahjussi... " ucap mereka serentak.
aku mengeluh. lama-lama aku tengok budak-budak ni kesian pulak jadinya. eh jap asal aku nak kesian pulak? patutnya dorang kesiankan aku!
─── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───
+ yesterday;
" chan "
" apa , tak nampak aku sibuk ke sekarang ni? " balas aku. dah la aku stress dengan masalah harini. boleh pulak terkantoi pasal seludup senjata tu. nasib la sempat cover
" sorry, chan rehat la—"
aku mengurut dahi aku tanpa memandang bang yena, kakak aku. " cakap jela sebelum aku balik rumah sekarang "
yena menghampiri lalu duduk dikerusi menghadap aku. " uhm.. macam ni,, " dia nampak ragu-ragu untuk menyambung. " noona nak mintak tolong. boleh? "
tolong? aku terus memandang yena dengan wajah pelik. dah kenapa tetiba baru cari aku nak mintak tolong?
" apa dia? " suara aku kian serius.
" tolong jagakan minjung dengan minjun buat sementara waktu boleh? " pintanya.
apakah
" gila ke nak aku jaga budak-budak yang tah datang dari mana noona pungut? " aku memandangnya dia wajah tak percaya. lagi satu, aku ni tak suka budak dari luar, yang takde latar belakang.
" tapi chan... noona takde pilihan... please... " pintanya lagi. kalini suaranya makin terdesak.
" kenapa mesti aku noona? ada nampak
muka aku macam babysitter? noona tak
tahu ke aku ni sibuk dengan kerja aku? " soal aku lagi. kalini nada aku tak puas hati. " kenapa tak upah je babysitter dari luar? kenapa. mesti. aku? " aku sebut satu persatu dengan jelingan." satu, disebabkan keluarga kita ni terkenal dengan benda-benda macam ni, noona taknak nyawa dorang terancam. dua, noona lebih percayakan chan lebih dari appa. noona takut... appa akan apa-apa budak-budak tu " terangnya. matanya makin berair bila dia cuba untuk explain dekat aku
" and noona tak takut aku akan buat benda sama macam appa? you see, budak-budak tu takde related blood dengan keluarga kita, so why I need keep them instead I can throw or kill them? " balas aku dan akhirnya aku tersenyum sinis.
" bang chan, they're only 4 years old and still innocents. please, i know deep inside your heart you have humanity towards the kids. your eyes and your action can tell me everything " pujuknya. " anggap ni pertolongan terakhir dari noona. they really meant to me , chan "
lama aku mendiamkan diri.
aku menarik nafas panjang. entah betul keputusan aku buat aku tak pasti.
" fine, aku dah dengar semua kau terpaksa berpisah dengan budak-budak tu sebab appa. but ada satu benda noona kena tahu " aku memandang yena sedalam-dalamnya. aku bukan nak takutkan dia tapi dia kena tahu.
" —aku tak boleh jamin 100% yang dorang akan selamat dalam jagaan aku. banyak risiko and ancaman yang boleh bahayakan nyawa dorang. ingat, kita ni hidup penuh dengan musuh " kata aku lagi.
yena mengangguk faham.
" in 100% I believe 80% that you can take care of them " dia tersenyum kecil.
" no, 45% " balas aku.
aku dan yena akhirnya ketawa.
tapi tak sangka conversion ni adalah buat kali terakhir sebelum dia betul-betul pergi tinggalkan aku dan kembar tu.
─── ・ 。゚☆: *.☽ .* :☆゚. ───
in conclusion throwback semalam, aku whipped dengan kakak aku sendiri. perempuan, buat muka kesian memang layak dapat oscar. takyah tercalon dalam anugerah meletop , terus ke oscar.
" hyunjin, jisung " panggil aku. sesaat kemudian, dua orang bawahan aku yang sorang tinggi dan rendah menghampiri aku.
" ya, hyung! " balas mereka serentak.
" jagakan budak-budak ni. jap lagi aku ada hal nak uruskan " arah aku.
wajah mereka berdua tercengang.
" j-jaga budak-budak... tu...? " jisung sempat tunjuk budak-budak tu yang masih bermain tapi cuma agak behave yela sebab dah kena marah memang tak berani la cari pasal dengan aku
" yela, takkan jaga makcik senah tu pulak " balas aku dengan nada perli. makcik senah, maid rumah dengan wajah tak malunya buat flying kiss kat hyunjin dan jisung.
" eeeee taknaklah " hyunjin membuat muka. " habistu, siapa nak tolong hyung uruskan—"
" takyah risau setakat takde korang berdua ada lagi 5 menunggu " kata aku dengan nada selamba. " kalau budak-budak tu buat hal, marah je. aku tak kesah "
" err... baiklah " balas mereka dan aku terus beredar meninggalkan kawasan rumah.
" eee nasib boss kalau tak dah lama debush! " kutuk hyunjin sambil membuat muka.
jisung menepuk-nepuk bahu hyunjin. " kalau bukan sebabkan dia mungkin kita takkan hidup huhu. sabo jela nyah "
setelah aku keluar, changbin menunggu dari luar rumah terus membuka pintu kereta untuk aku.
" dah ready,hyung? " soalnya lalu menyerahkan pistol kepada aku.
aku mengangguk. " dah, jom kita settlekan masalah ni "
______
dia nampak hambar mula-mula, but trust me lama-lama side dark + soft akan muncul next chapter AHAHAHA
YOU ARE READING
Instant Father + bang chan
Fanfiction↳˚ ⚘;; completed | 160921 ✧ ❝ mereka berdua segala-galanya bagi aku ❞ ゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚゜゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ 𝗵𝗶𝗴𝗵𝗲𝘀𝘁 𝗿𝗮𝗻𝗸𝗶𝗻𝗴 ::041022 ♡ [ #1 3𝗋𝖺𝖼𝗁𝖺 | #2 𝖻𝖺𝗇𝗀𝖼𝗁𝖺𝗇 | #8 𝗌𝗍𝗋𝖺𝗒𝗄𝗂𝖽𝗌 ]